razze
Ny medlem
Fått den att funka eller är den inte klar än?
inte riktigt klar ska försöka göra klart en ljuddämpare i helgen och sen skystera tändningen
Fått den att funka eller är den inte klar än?
Underbart vackert bygge!
Jag sitter själv i tankarna att turbokonvertera en FZ1, men jag ser nog att det är ett aningen för stort projekt.
Jag får lägga ett bud på din när du tröttnat på den.
Har du klarat av att hålla dig till budgeten eller har det spårat ur helt? Vet du hur mycket du har lagt hittills?
Tackar. Jo det är ett väldigt stort projekt faktiskt. Idag blev det 7,5h på jobbet och 7h i garaget Statistiskt så brukar jag tröttna efter 2 år men vi får se denna gång
Budgeten jag skissade på i början var om jag skulle kört ett eftermarknadssprut. Det gjorde jag inte. Sen finns det inte med en uppsjö med saker (småsaker som blir dyra) så den budgeten är sprängd. Men jag räknar inte utan det får kosta för det är väldigt kul, det jag tycker är allra roligast att hålla på med.
---------------------------------------------------------
I helgen gjorde jag ett studiebesök hos TurboAndersson, var väldigt kul att få lite tips och få se lite effektstarkare hojar Detta gjorde också att jag blev väldigt mycket mer sugen på att bänka.
Idag kopplade jag om och nu fungerar Powercommandern och MCX boxen utan störningar. Även bytt olja+filter, tagit bort loggningen av TPS för att slippa att den markören flyttar sig under bänkningen (jordat kabeln), flyttat in kyl och IC i underkant, ställt på dämpningen fram , laddat powercommander med en map ifrån en kille som förutom turbo har samma modifikationer som mig, Fettat på mappen som gäller under laddtryck,
Konstaterat att Bigccracing skickat fel fjädrar(alltså har jag tagit ned kopplingen för 5e gången nu), måste nästan vara något konstigt med min hoj eftersom både dom och touringbutiken gett mig fel. Men nu blir det att svarva distanser och förspänna orginalfjädrarna tills vidare istället. Vart kan man köpa kopplingsfjädrar efter mått?
I morgon ska en kompis med och se om den ryker under laddtryck (svårt att se när man kör) tänkte så inte turbon är kronslut för då är det inget kul att åka och bromsa.
Men kommer alla bitar falla på plats i morgon finns det chans för bänkning till helgen
Mcxpress Hayabusa Turbofjädrar brukar gå att få dit på det mesta
Om fjädrarna är något för stora i diameter så brukar det gå utmärkt att ta upp hålen i tryckplattan med en planförsänkare eller pinnfräs
Dom brukar vara koniska så det brukar räcka med att ta lite i botten
hej
jag har en uppsättning med mcx fjädrar,jag kan mäta dom ikväll om det är intresant
mvh
inte riktigt klar ska försöka göra klart en ljuddämpare i helgen och sen skystera tändningen
hej
nu har jag mätt lite o tagit nåra kort,hoppas att du kan andvända dom så att du kan höjja trycket hehe
Erik tog upp den 2-3mm, om man tar upp den mer än så håller den inte tätt. Vad var totala storleken av hålet / tallriken?
Har demonterat mitt avgassystem så jag kan gå ut och mäta hur mycket det är borta på min.
Jag laddade nästan kilot i början och har sedan sakta tappat laddtryck, var och pratade med Erik igår och han sa att fjädern till wg:n som de satte dit kan ha satt sig osv.. Så nu laddar jag 0,75 ungefär, borde vara ganska lämpligt att sikta på liknande mått för dig då kanske?
Nu ska jag ut och fippla med laddtrycksstyrningen så jag kan få upp trycket till ett kilo på 4-5-6an
Trevligt, trevligt, för du siktade väl på runt 250 ifall jag inte missminner mig.286 hästar blev det.
Idag bänkades hon 286 hästar blev det. Ska lägga upp film och graf senare.
Trevligt, trevligt, för du siktade väl på runt 250 ifall jag inte missminner mig.
Skitkul, stort grattis. Följt din tråd, tummen upp!Idag bänkades hon 286 hästar blev det. Ska lägga upp film och graf senare.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|