Jag portade min wg så att jag oavsett glapp har minst 1 mm tätyta mellan huset och locket .Min wg är "portad" om jag kommer ihåg rätt ca 2mm. Det gjorde att laddet sjönk från 0,9 till ~0,75 om jag inte kommer ihåg galet.
IC:n ser lite "skrapad" ut... Tar den i hjulet/framskärmen?
Väldigt fin hoj du byggt!!!
Vad blev det för tid?
Kul att se hojen på strippen idag. Till de som inte var på plats kan jag intyga att den går som kulan.
Mvh Simon som hjälpte dig att hålla när du skulle få upp hojen på depåstödet...
Det är sjukt skoj, fördelen med att öva på dragracing är att det är kul som fan medans
Kollat igenom hela tråden nu, och är onekligen väldigt imponerad. Och framförallt, grymt sugen på att turbomata min gammelRetta.
Det enda jag inte riktigt fått ihop i min trötta lilla hjärna är, hur är det löst med oljematningen till turbon? Ser ut som att du har en pump kopplad till veven, men en behållare på turbon? Pumpar du bara oljan från den lilla behållaren, eller är det kombinerat med övrig motorolja?
Oavsett vad, sjukt fränt med nästan 300 häst i en touringhoj!
Kul att man kan inspirera Oljan har jag tagit från motorns oljesystem, på min vänstra sida finns en plugg där man kan mäta oljetrycket. Den tog jag bort och satte dit en slang till turbon. Sen är mitt grenrör så långt att turbon hamnar under oljenivån dvs ja måste pumpa upp oljan också (suga) för att få tillbaka oljan in i tråget och det är det den där extra oljepumpen gör.
Det är väll bara att sätta igång då
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |