Hur länge får ni däcken att hålla på era MT-01or?
Bytte precis ut mina Metzeler original efter 1000mil. (både fram & bak)
Framdäcket var det som var mest slitet.
Minns inte nu vad det var jag satte på istället, får återkomma om det.
/K.
Hur länge får ni däcken att hålla på era MT-01or?
Du måste skoja ? 1000mil på en 150nm twin, och fram däcket är mest slitetBytte precis ut mina Metzeler original efter 1000mil. (både fram & bak)
Framdäcket var det som var mest slitet.
Minns inte nu vad det var jag satte på istället, får återkomma om det.
/K.
Du måste skoja ? 1000mil på en 150nm twin, och fram däcket är mest slitet
Samma på min... Orginaldäcken (Metzeler Z4) slets mest bak. Fick inte ut mer än 400 mil på bakdäcket, innan jag bytte både bak och fram. Nuvarande PR2 har rullat ungefär 600 mil. Bakdäcket är inte farligt slitet, men framdäcket har blivit märkbart trekantigt och slitet på sidorna, vilket gör hojen en aning slingrig och spårkänslig. Byter nog framdäcket i höst och kör ett tag till på bakdäcket...
Jo, det var riktigt snyggt... Skall slå en pling till B&B i morgon. De har satt solfilm på vår tidigare hundbil och gjorde ett grymt bra jobb på den också.
Är däremot kanske själv mer inne på sidenmatt svart folie på grejorna om de kan fixa det.
Tjena
Hur gick det med dina delar?
Hade du dom inne på B&B?
/Ludde
Hej Ludde,
Jodå, de har haft några av mina prylar inne för behandling med bra resultat
Jag satte mattsvart film på gaffelbensskydden och "sardinburkarna". Gaffelbensskydden blev jag väldigt nöjd med, luftintagen är jag lite mer tveksam... Inte för att jobbet var dåligt, men jag vet inte om jag vill ha dom svarta.
Det är ju å andra sidan inte svårt att återställa, så jag funderar ett tag till.
Hörde av grabbarna på B&B att din hoj snart var helt inklädd i kolfiber
En teori om varför framdäcket slits så mycket mer än på andra hojar kan skulle kunna vara vikten på hojen i kombination med den branta gaffelvinkeln och den kraftiga motorbromsen. Man behöver ju inte röra frambromsen så mycket på våra hojar förrän framdäcket blir ljummet.
Kul att det blev bra. Smart att tänka till innan du tar bort det så du inte ångrar dig.
Min kommer nog inte att bli helt klädd i kolfiber. Lagom är bäst!
Tanken blir nog mattsvart och huggern blir nog det sista i kolfiber. Det får inte bli för mycket.
Hade varit roligt med en MT träff. Norrköping är ju inte allt för lång bort....så är säsongen över.
Vad sägs om att försöka få till en MT-träff i Norrköping innen hösten tar över? Hur många är det som bor i eller i närheten av Norrköping?
/Ludde
...så är säsongen över.
Vad sägs om att försöka få till en MT-träff i Norrköping innen hösten tar över? Hur många är det som bor i eller i närheten av Norrköping?
/Ludde
Absolut! Vi är faktiskt tre st som kör MT-01, bara i lilla Kolmården
...så är säsongen över.
/Ludde
En MT-träff i Norrköping låter som en mycket bra idè.- Har 15mil dit så är jag bara ledig och vädret nåt och nåt så kan jag komma.
Har du någon bild på din MT? Vore sköjj att få se
Hade varit roligt med en MT träff. Norrköping är ju inte allt för lång bort.
Har du någon bild på din MT? Vore sköjj att få se
Hade varit roligt med en MT träff. Norrköping är ju inte allt för lång bort.
@rastman_lundel: Snygga bilder, tackar! Måste nog ta tag i det där med kålfiber....Nog för att sommaren är slut men nåt finns väl att skriva!?
/Ludde
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |