MT 01-tråden

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.
Jag är intresserad av sadeln, beror förstås på vad du vill ha för den.

Tips på hur man snyggar till i plastträsket bak på hojen mottages tacksamt, diodljus och skylthållare mm.

Last edited:

punk

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
MT-01 -05
Det finns ingen här som råkar ha den silverfärgade ringen som sitter längst bak på värmesköldarna att sälja. Ett litet missöde stillastående gjorde att min ena sprack :huvet

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2926367 Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.

Tips på hur man snyggar till i plastträsket bak på hojen mottages tacksamt, diodljus och skylthållare mm.
Inte direkt lagligt men jag gillar det, diodljus inga blinkers.. Kör nu med skylten brevid bakhjulet.. (högra bilden)

Last edited:

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
S1000RR -10
Såg att någon i tråden sålde en enkelsits.

Så här gjorde jag med bakändan:)

Bifogat

• DSC03089-resized.JPG
    DSC03089-resized.JPG
    14 KB · Visningar: 455

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Är det någon som har köpt akra-slip on av yamaha? Vad fick ni pynta för dom?
Var köper man PCIII billigast?

Kommer ju att kosta en mindre förmögenhet att få hojen i "rätt" skick, men sen blir den ju :yoparty

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2964860 Är det någon som har köpt akra-slip on av yamaha? Vad fick ni pynta för dom?
Var köper man PCIII billigast?

Kommer ju att kosta en mindre förmögenhet att få hojen i "rätt" skick, men sen blir den ju :yoparty
Köpte mitt steg-1 av en snubbe i England till bra pris, vet ej vad de kostar annars.. Jag gav ca 2700kr för PCIII på e-bay.de..

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
765 RS
Hojen kom i onsdags KUUUUL
Bytte till Raask pipor idag fredag.
Nu låter den rätt, ( mycket och högt ) bör jag "modda luftburken" och hur gör jag då ?
Hade tidigare XT 660 X och det blev en stor skillnad då jag öppnade luftburken efter att jag bytt pipor, det gjorde lika mycket som bytet av pipor.

MVH Janne

Hur mycket låter det? Hade Sportster med "luft o buller" innan och det var OK för grannarna.
Funkar det att bara byta pipor utan någon annan åtgärd?
Vill inte tappa prestanda men behöver inte mer än standard heller.
Vill inte heller överhetta eller få andra problem.

/pap

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Hur mycket låter det? Hade Sportster med "luft o buller" innan och det var OK för grannarna.
Funkar det att bara byta pipor utan någon annan åtgärd?
Vill inte tappa prestanda men behöver inte mer än standard heller.
Vill inte heller överhetta eller få andra problem.

/pap

Det låter kanon bra :tummenupp :tummenupp & det funkar utan att byta något annat o garantin gäller :tungan

Bara köp.....
:rolleyes:

ingen plas på mt:n det ska vara naket ..:tuttar .. Är du nöjd med din mt????

har du kört den i bänk?

Mvh Stenis:tummenupp

Last edited:

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Hoj
MT-01 xt600
Två på MT-01???

Är det någon som här som kan svara på hur det är å åka två på en mt01a? jag står just i begrepp å byta ut min retta 02a mot en sådan, å det måste väll vara bra mkt bättre att åka bak på en sådan? :confused:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2989554 Är det någon som här som kan svara på hur det är å åka två på en mt01a? jag står just i begrepp å byta ut min retta 02a mot en sådan, å det måste väll vara bra mkt bättre att åka bak på en sådan? :confused:
Väldigt kort avstånd sadel/fotpinnar för passageraren.. Men det finns "fix" för detta!

Last edited:

cbr racer

Gick med
7 May 2004
Hoj
MT-01 xt600
Jo det ser ut att vara typ samma avstånd som på en retta..Men det går att sätta dit distanser alltså :) men om vi bortser från knävinkeln så är den alltså ok att åka bak på? Uppvärmningen av ändlyckten e de ju inget fel på iallafall :rolleyes: Jag var ute å provkörde mt01an för första gången igår, underbar motor :yoparty viserligen slö som fan om man jämför med r hoj, men å andra sidan så känns det som det räcker till ändå.

cbr racer

Gick med
7 May 2004
Hoj
MT-01 xt600
dämpare till mt01

Är det någon som vet vad acra kostar till mt01? Hur funkar det med passagerare med acra, med tanke på värmen å så? finns det något bättre, kanske billigare alternativ? Vill ju gärna att det ska väsnas lite, men inte för mkt...:yoparty

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2989589 Jo det ser ut att vara typ samma avstånd som på en retta..Men det går att sätta dit distanser alltså :) men om vi bortser från knävinkeln så är den alltså ok att åka bak på? Uppvärmningen av ändlyckten e de ju inget fel på iallafall :rolleyes: Jag var ute å provkörde mt01an för första gången igår, underbar motor :yoparty viserligen slö som fan om man jämför med r hoj, men å andra sidan så känns det som det räcker till ändå.
Tyckte också den var lite slö i början, men med lite öppnare luft/avgas + PCIII och ett kugg mindre fram, så morrar den på bra..
Tog också ett par hundra mil innan den började kännas inkörd..

cbr racer

Gick med
7 May 2004
Hoj
MT-01 xt600
Tror acra + nya värmesköldar landar på runt 16.000:-

shit!! :gnissla Det va fan inte gratis!! går det inte å ta ut någon "insats" i orginaldämparen för att få den å låta mer? Låter ju knappt mer än en mt50 orginal....:rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln