MT 01-tråden

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Var får man tag i Sato ljuddämpare här i sverige? Är det nån här som har erfarenhet av dom?
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Var får man tag i Sato ljuddämpare här i sverige? Är det nån här som har erfarenhet av dom?

De satt på min hoj när jag köpte den. Bestämde mig för ett par acra innan jag handlade hojen, så jag håller på att kolla runt lite var jag kan handla så billigt som möjligt. Några bra tips kanske ...? :confused:

Sato låter lika mulligt som acran på tomgång men blir "vassare" på högre varv (tycker jag). Anledningen till att jag ev. kommer att byta är att jag tänkte rensa upp i rumpan :arsele lite. Acran ligger fritt i slutet och Satos sitter i original plastburkarna och jag tänkte plocka bort fläkten.

Någon som är hugad spekulant på Satos-slipon? :yoparty

För övrigt så räknar jag mig också som "Helsingborgare" :)
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
De satt på min hoj när jag köpte den. Bestämde mig för ett par acra innan jag handlade hojen, så jag håller på att kolla runt lite var jag kan handla så billigt som möjligt. Några bra tips kanske ...? :confused:

Sato låter lika mulligt som acran på tomgång men blir "vassare" på högre varv (tycker jag). Anledningen till att jag ev. kommer att byta är att jag tänkte rensa upp i rumpan :arsele lite. Acran ligger fritt i slutet och Satos sitter i original plastburkarna och jag tänkte plocka bort fläkten.

Någon som är hugad spekulant på Satos-slipon? :yoparty

För övrigt så räknar jag mig också som "Helsingborgare" :)

Vad hadde du tänkt dig för dom?
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Vad hadde du tänkt dig för dom?

Ringde in och kollade med Yamaha och priset är det samma som för Acra (hutlösa 13,4´kr)

Svårt att veta värdet (de har bara varit monterade 200 mil), det inte finns någon begagnatmarknad så det får väl bli till högstbjudande. Skicka ett PM vid intresse...

Är det någon av er som har koll på var man kan få tag på Acra, förutom Yamahacenter?
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Hej är på jakt efter en mt 01 begagnad och eventuella hojar finns långt från mina hemtrakter .Har sett några hojar på blocket från firmor i skånetrakten ,funderar på att köpa osett bara efter bilden jag ser på blocket .Ofta har hojarna bara gått under tusen mil så de borde ju vara i gott skick.Internetgirot verkar även vara ett säkert betalningssätt.Vad tror ni om det bör man se hojen i verkligheten eller vågar man chansa osett?
Har aldrig kört någon mt 01:a utan har gått efter ljudet,vridet från motorn och utseendet och alla positiva resensioner
 
Last edited:

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej är på jakt efter en mt 01 begagnad och eventuella hojar finns långt från mina hemtrakter .Har sett några hojar på blocket från firmor i skånetrakten ,funderar på att köpa osett bara efter bilden jag ser på blocket .Ofta har hojarna bara gått under tusen mil så de borde ju vara i gott skick.Internetgirot verkar även vara ett säkert betalningssätt.Vad tror ni om det bör man se hojen i verkligheten eller vågar man chansa osett?
Har aldrig kört någon mt 01:a utan har gått efter ljudet från motorn utseendet och alla positiva resensioner

Skulle aldrig köpa en begagnad eller ny hoj utan att se och provköra.
Om det finns flera hojar i Skåne till salu, varför tar du inte tåget ner och tittar och provar. Du måste väl göra resan i a f när du ska hämta den.
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Skulle aldrig köpa en begagnad eller ny hoj utan att se och provköra.
Om det finns flera hojar i Skåne till salu, varför tar du inte tåget ner och tittar och provar. Du måste väl göra resan i a f när du ska hämta den.
Efter att gått igenom forum o dyligt så vet jag att hojens karaktär passar mig
och en som är så pass ny som senast 05 borde ha bra skick.Man kan ju ha otur men men.
Hade tänkt slippa åka den långa vägen funderar någon fraktfirma det går ju tåg långtradare och buss går säkert att få till något bra pris.
 
Last edited:

stealax

Road rage
Gick med
31 Jan 2008
Ort
mitten till höger
Hoj
MT-01 KTM 250r freeride -14
Efter att gått igenom forum o dyligt så vet jag att hojens karaktär passar mig
och en som är så pass ny som senast 05 borde ha bra skick.Man kan ju ha otur men men.
Hade tänkt slippa åka den långa vägen funderar någon fraktfirma det går ju tåg långtradare och buss går säkert att få till något bra pris.

Har du kollat med Lingvalls,hörde att de hade nya o6:eek:r till bra pris, ca 95k, i vintras. Hur som helst vore det kul med en MT-01 kollega i Gävletrakten:tummenupp
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Efter att gått igenom forum o dyligt så vet jag att hojens karaktär passar mig
och en som är så pass ny som senast 05 borde ha bra skick.Man kan ju ha otur men men.
Hade tänkt slippa åka den långa vägen funderar någon fraktfirma det går ju tåg långtradare och buss går säkert att få till något bra pris.

Jag provkörde aldrig innan jag köpte min, men jag tror inte man kan bli missnöjd med en sån här hoj. Det är ju såhär mc körning ska vara! (klart lite mer mums i bitarna kunde det ju vara, men så är det ju med vad man än köper):D :D :D
 

Janne 1212

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
05 Yamaha MT01
Hej är på jakt efter en mt 01 begagnad och eventuella hojar finns långt från mina hemtrakter .Har sett några hojar på blocket från firmor i skånetrakten ,funderar på att köpa osett bara efter bilden jag ser på blocket .Ofta har hojarna bara gått under tusen mil så de borde ju vara i gott skick.Internetgirot verkar även vara ett säkert betalningssätt.Vad tror ni om det bör man se hojen i verkligheten eller vågar man chansa osett?
Har aldrig kört någon mt 01:a utan har gått efter ljudet,vridet från motorn och utseendet och alla positiva resensioner

Ett tips är att du går till din närmsta lokala Yamaha återförsäljare och ber dem ringa Yamaha centralt i sverige och kolla om de har några nya MT av tidigare årsmodell på centralllagret. Jag gjorde det förra året och de hade då en 05:a ouppackad som de sänkte 40 000 från nypris. gav då 94 000 för den med 0 km på mätaren.
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Ett tips är att du går till din närmsta lokala Yamaha återförsäljare och ber dem ringa Yamaha centralt i sverige och kolla om de har några nya MT av tidigare årsmodell på centralllagret. Jag gjorde det förra året och de hade då en 05:a ouppackad som de sänkte 40 000 från nypris. gav då 94 000 för den med 0 km på mätaren.

Hej skall ut på en 50 milaresa imorgon o kika på en mt-01:a en 05:a med 700 mil på mätaren .Hoppas den är skön på långfärd bara blir det köp kör jag den hem.
 
Last edited:

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Hur är det egentligen med kylfläkten till ljuddämparna? jag har öppnat upp orginaldämparna nu så dom är mer eller mindre rakt igenom, dock sparade jag katalysatorerna, behöver jag ha kvar fläkten ändå? Är det nån som kört utan fläkt och fått problem? Jag skulle ju helst ta bort skiten
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Sadellåset

Någon som vet hur man får upp ett skärvande sadellås ?För det är väl startnyckeln man använder ?Man får in nyckeln men det går inte at vrida om
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top