MT 01-tråden

punk

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
STH
Hoj
MT-01 -05
Var själv lite sugen på Pilot Power 2CT, nån som testat?

Eller finns det nåt annat däck som rekommenderas?
 

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
MT-01 däck

Har monterat Pilot Road 2ct bak på min mt-01 nu, känns som ett kalasdäck!
Orginalet z4 är nog det sämsta skitdäck jag kört på, blankt efter 450 mil å noll grepp.
Pilot Power körde jag med på min r1, det höll 250 mil bak...Skitbra grepp, men jag tror inte att det håller så länge på en mt om man tänker på hojens tyngd å vrid.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Hej ! Är det någon eller några som vill dela med sig av sina erfarenheter om att höja effekten på MT-n.Min går lite "orent" när man drar på lite från tvåan-trean,men det kanske ska va så eller? Är det PC och annat system som gäller eller går det att använda orginalljudd och PC? Vad finns det för olika PC och effektljuddämpare att tillgå? It´s a jungle out there....I´m totaly lost.Ha de....
 

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06
Hej på er allihopa!
Nybliven ägare till en MT-01a -06 med strax 30 mil på mätarn och vädret kan inte bli bättre!
Har en liten fråga, det va inte mycket till skuff på hojen, är det någon som har ett tips vart man kan göra av skivbromslåset?
Kanske ses där ute någonstans!

Ha det allihopa!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hej ! Är det någon eller några som vill dela med sig av sina erfarenheter om att höja effekten på MT-n.Min går lite "orent" när man drar på lite från tvåan-trean,men det kanske ska va så eller? Är det PC och annat system som gäller eller går det att använda orginalljudd och PC? Vad finns det för olika PC och effektljuddämpare att tillgå? It´s a jungle out there....I´m totaly lost.Ha de....
Finns en del att göra.. Beror på din budget..
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Hej på er allihopa!
Nybliven ägare till en MT-01a -06 med strax 30 mil på mätarn och vädret kan inte bli bättre!
Har en liten fråga, det va inte mycket till skuff på hojen, är det någon som har ett tips vart man kan göra av skivbromslåset?
Kanske ses där ute någonstans!

Ha det allihopa!

Jag har rationaliserat bort verktygen som sitter under sadeln, och där passar mitt lås utmärkt. Jag har ett
 

Bifogat

  • skivbromslas-hanglas.gif
    skivbromslas-hanglas.gif
    13.2 KB · Visningar: 893

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Hej ! Är det någon eller några som vill dela med sig av sina erfarenheter om att höja effekten på MT-n.Min går lite "orent" när man drar på lite från tvåan-trean,men det kanske ska va så eller? Är det PC och annat system som gäller eller går det att använda orginalljudd och PC? Vad finns det för olika PC och effektljuddämpare att tillgå? It´s a jungle out there....I´m totaly lost.Ha de....

Till att börja med kan du köpa mina "Sato-slipon" :)
De ligger nu och väntar på ny ägare, köpta nya på Yamahacenter i Helsingborg och har suttit på i knappt 300 mil. På prislappen står det 8000:-
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
hur mycket effekt ger dessa?

Endast slipon ger ungefär 5 hästar, lägger du sedan till en Powercommander kan du räkna med ytterligare drygt 5. Sen går det ju att byta till öppnare luftfiler också :D

Vill man sedan ha ut ytterligare effekt blir det betydligt dyrare per hästkraft :rolleyes:

PCIII, K&N/luftburk, slipon..

(Helsystem, bigair, högkomp-kolvar, portade toppar, vassare kammar, större ventiler, spjällhus, bigbore 1810-2000cc, kompressor, turbo, lustgas..)



..

Så Gott du snackar :tummenupp
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Så Gott du snackar :tummenupp

Men som sagt, inte helt gratis..

Lustgas är rätt prisvärt, ca 4500kr i USA (bilden).. Levereras med olika "jets" för 20-30-40-50hk..
Nackdelen lär vara ett lite begränsat användningsområde, fylla flaskan och risk för förstörda kolvar.. Men vafan, rock´n roll.. :D
 
Last edited:

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór
Men som sagt, inte helt gratis..

Lustgas är rätt prisvärt, ca 4500kr i USA (bilden).. Levereras med olika "jets" för 20-30-40-50hk..
Nackdelen lär vara ett lite begränsat användningsområde, fylla flaskan och risk för förstörda kolvar.. Men vafan, rock´n roll.. :D


När jag köpte min R1:a fanns det "verkstadshandbok" att ladda ner från nätet.
Har dessvärre gjort av med adressen, är det någon av er som vet någon bra sida att hämta från?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top