MT 01-tråden

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06
Varsågod! :)

Jag lyckades få ner MT-manualen utan att vara medlem men jag tror inte det är meningen. Provade några andra utan att lyckas! Så ta tillfället i akt medans det fungerar, det är förmodligen inga problem att bli medlem men jag vet inte hur eller om det kostar.

Ha det!
 

stealax

Road rage
Gick med
31 Jan 2008
Ort
mitten till höger
Hoj
MT-01 KTM 250r freeride -14
Varsågod! :)

Jag lyckades få ner MT-manualen utan att vara medlem men jag tror inte det är meningen. Provade några andra utan att lyckas! Så ta tillfället i akt medans det fungerar, det är förmodligen inga problem att bli medlem men jag vet inte hur eller om det kostar.

Ha det!

Lyckades oxå utan medlemsskap, tackåbåck:tummenupp
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Hej kanoncykel men motorvägkörning blir jobbig ,vilket vindskydd rekomenderar ni ?
 
Last edited:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Till att börja med kan du köpa mina "Sato-slipon" :)
De ligger nu och väntar på ny ägare, köpta nya på Yamahacenter i Helsingborg och har suttit på i knappt 300 mil. På prislappen står det 8000:-

Skulle gärna ha dom, men 8´ känns lite för mycket för att få lite mera ljud...
Missade just ett par Staintune på Ebay för 2.800:-, det känns lite surt :mad:

Skambud?:rolleyes:
 

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06
Hej kanoncykel men motorvägkörning blir jobbig ,vilket vindskydd rekomenderar ni ?

Jag har precis monterat ett vindskydd, Yamaha Sport Screen i Smoke. Inte mycke till rökfärgat men ser rätt bra ut ändock. Har inte hunnit ta en provtur så en utvärdering kommer senare. Har lagt upp lite bilder på cykeln i mitt garage, bara att ta en titt.

Ha det!
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Jag har precis monterat ett vindskydd, Yamaha Sport Screen i Smoke. Inte mycke till rökfärgat men ser rätt bra ut ändock. Har inte hunnit ta en provtur så en utvärdering kommer senare. Har lagt upp lite bilder på cykeln i mitt garage, bara att ta en titt.

Ha det!

Hej det där såg bra ut men hur är den fasatt har du konstruerat upphängningen själv ?
 

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06
Hej det där såg bra ut men hur är den fasatt har du konstruerat upphängningen själv ?

Nix, stag och skruvar samt instruktion följer med, tar på sin höjd 15 minuter att montera. På yamahas sida står det inget om det men det är en komplett sats med ruta och upphängning. Man får spara skruvarna om man vill ta bort den senare.

Ha det!
 

TurningPoint

Sänker man fart får man öka volym!
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Utanför Sala
Hoj
fd TL1000R -00, numera MT-01 -06
Tog en liten tur för att prova vindskyddet och överlag är jag nöjd. Enda nackdelen är att all vind samlas i halshöjd på mig (187 cm) och kan i längden bli plågsamt men detta då i hastigheter 30+ över max i Sverige. Lugnt och lagligt så var det mycket behagligt.

Ha det!
 

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
Vindskydd :gnissla Nu har ni väl missat något :D Ingen Pan-European, ni kör :lol

Har rullat 1600 Mil sen i maj 06 :tummenupp Ler mer för varje dag :)

Var själv lite sugen på Pilot Power 2CT, nån som testat?

Eller finns det nåt annat däck som rekommenderas?

Har Pilot Road 2CT Bak, rullar nu in på ca 900Mil :tummenupp Knappt slitet, okej då, lite på sidorna :D Grymt nöjd med :) Metzler däcket, tro det var Mez4 var slut vid ca 700 Mil :mad: Ett tips undvik motorbroms :) Äter däck:mattias
 
Last edited:

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Vindskydd :gnissla Nu har ni väl missat något :D Ingen Pan-European, ni kör :lol

Har rullat 1600 Mil sen i maj 06 :tummenupp Ler mer för varje dag :)



Har Pilot Road 2CT Bak, rullar nu in på ca 900Mil :tummenupp Knappt slitet, okej då, lite på sidorna :D Grymt nöjd med :) Metzler däcket, tro det var Mez4 var slut vid ca 700 Mil :mad: Ett tips undvik motorbroms :) Äter däck:mattias

Men skall man ut på en längre resa kanske mycket motorväg så tycker jag att det blir riktigt jobbigt utan vindskydd.Själv beställde jag den större orginalvarianten touringscreen till hojen, få se sen hur det funkar?
 
Last edited:

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
Rizoma speglar

Någon som monterat styrändsspeglar på MT 01 :) Tänkte mest på vibrationer, om det fungera, eller bara ser Fräckt ut:tummenupp

Tyckte dom här var riktigt trevliga:D
BS070A.jpg

Fast i Svart :yoparty
 

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
Men skall man ut på en längre resa kanske mycket motorväg så tycker jag att det blir riktigt jobbigt utan vindskydd.Själv beställde jag den större orginalvarianten touringscreen till hojen, få se sen hur det funkar?

Vid dagsetapper på ca 40-65mil, så trycker jag i apotekets öronproppar :) Mest vindbruset som stör mig, inte vinden, tycker man sitter rätt skyddat bakom tanken...
En sak som gör grym skillnad
Neckcollar.jpg

Sluter verkligen tätt i nacken :)
 
Last edited:

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
I 110 funkar det väl men efter en dag i Stockholm vill jag kunna marcha i 130-150 på väg hem till Gävle .Nu har jag testat med nya touringkåpan och det funkar bra.
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Någon som monterat styrändsspeglar på MT 01 :) Tänkte mest på vibrationer, om det fungera, eller bara ser Fräckt ut:tummenupp


Jag hade en idé om att montera styrändsspeglar (lite "retro" typ samma som sitter på Ducati Sportclassic) på MT:n. Tyvärr visade det sig att styrändsvikterna är lite "annorlunda" (se bild). Kanske skulle funka om man flyttar in reglagen men jag gav upp...

Skriv gärna här om hur du löser det :)

index.php


index.php
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top