MT 01-tråden

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
:squid
:hojsmilie
Hej Mascot i nässjö är den bästa att ha och göra med . alltid trevliga & smidiga har för övrigt köpt alla mina hojjar:squid av dom dvs Yamaha..:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Är du från nässjö????
Mvh stenis jpk:näsblod
Svar Nej ! Vi möttes Ir på Shell i JKpg :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Är det någon som har fått sin hoj trimmad av MP-Racing? :va Jag funderar på hans steg 1 med bigarkit. 19500:- Svettigt dyrt!! :gnissla Jag undrar om det är värt det. Pengarna får man ju inte tillbaka när man säljer, men om körupplevelsen är så mycket bättre??
Läs min blogg, varning utfärdas!!

Lämnade för övrigt hojen hos MP-Racing förra sommaren för att få monterat bigairkitet (min hoj på bilderna/dynokurvor), det tog honom 8 veckor!
Borde förstått bättre än att lämna hojen där igen..

Inte bara jag som drabbats.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159836&page=6


Har sedan haft kontakt med EMP som verkar trevlig/kunnig, dessutom bättre priser..
http://web.telia.com/~u92116174/custom.html

..
 
Last edited:

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Vi får väl se då...

Jag ska till MP-Racing för steg 1 med Bigairkit. Han ska göra jobbet under dagen som jag är där så att jag får med mig hojen hem samma dag. Jag har 45 mil att åka till honom så jag är inte så intresserad av att lämna hojen där. Han har lovat att den ska bli klar samma dag så vi får väl se. Jag återkommer med en recension av arbetet och servicen.

Läs min blogg, varning utfärdas!!

Lämnade för övrigt hojen hos MP-Racing förra sommaren för att få monterat bigairkitet (min hoj på bilderna/dynokurvor), det tog honom 8 veckor!
Borde förstått bättre än att lämna hojen där igen..

Inte bara jag som drabbats.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159836&page=6


Har sedan haft kontakt med EMP som verkar trevlig/kunnig, dessutom bättre priser..
http://web.telia.com/~u92116174/custom.html

..
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag ska till MP-Racing för steg 1 med Bigairkit. Han ska göra jobbet under dagen som jag är där så att jag får med mig hojen hem samma dag. Jag har 45 mil att åka till honom så jag är inte så intresserad av att lämna hojen där. Han har lovat att den ska bli klar samma dag så vi får väl se. Jag återkommer med en recension av arbetet och servicen.
Hmm.. Läs även detta..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159836&page=6
 

bazookabill

Kvidinge
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Kvidinge
Hoj
-82 Honda CB 900F Boldór

Jaha, det var ju skönt att jag inte går och väntar på det lovade "kommande avgassystemet" från MP. Var i kontakt med någon som svarade i telefon där för snart 2 månader sen och tyckte att jag kunde vänta på ett avgassystem som skulle vara klart innan sommaren (under konstuktion tror jag att det hette). Lyckligtvis blev det ett par begagnade Seebring slipon, som jag definitivt är nöjd med.

Det är ju snart semestertider och jag tycker att det skulle vara kul om vi kunde träffas "irl", har t.ex. hört talas om att det är nya "motorträffar" i Billesholm i veckorna. Skulle det, Lödde eller Viken kunna vara något av intresse för pågarna MT?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jaha, det var ju skönt att jag inte går och väntar på det lovade "kommande avgassystemet" från MP. Var i kontakt med någon som svarade i telefon där för snart 2 månader sen och tyckte att jag kunde vänta på ett avgassystem som skulle vara klart innan sommaren (under konstuktion tror jag att det hette).
Det "kommande avgassystemet" från MP var ett 2-1 som ursprungligen skulle byggas på min hoj.. Grenrör liknande Akrapovics helsystem med en V&H Indypipe (bilden) under/bakom höger fotpinne ..
 

Bifogat

  • indyracepipe2hz5.jpg
    indyracepipe2hz5.jpg
    53.2 KB · Visningar: 87

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
OK :va nu trillar en kronan ner är allt bra med dej?? glad midsommar på dej vi ses nog igen hej hopp ååååååå skål:tuttar

Lite segt att vara körkortslös, Juni samt Juli, men annars så :yoparty Så den 21 juli rullar man igen :tummenupp
 

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Ligger lite lågt med trimmet. Min helvetes Saab-jävel har rasat. Köp aldrig en Saab!!!:arsele Man blir helt rövknullad av Saab. Inga garantier gäller. Dom har kryphål för allt. Det finns en uppsjö av artiklar, det är bara att läsa.:huvet
Jag kommer aldrig att köpa Saab igen!!! Om jag inte ska köra folkrace kanske...

Jag ska till MP-Racing för steg 1 med Bigairkit. Han ska göra jobbet under dagen som jag är där så att jag får med mig hojen hem samma dag. Jag har 45 mil att åka till honom så jag är inte så intresserad av att lämna hojen där. Han har lovat att den ska bli klar samma dag så vi får väl se. Jag återkommer med en recension av arbetet och servicen.
 

MT-01

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Arvika
Hoj
06 Yamaha Mt-01
MT Delar ?

Hallå folkens!

Jag letar delar till en MT01, typ yamaha orginal styling parts samt vita blinkersglas och dämpare med bättre knall... Någon här som har nå´t att sälja?? Vilken hoj, har ägt den en vecka och bara vill åka, skitgött! :yoparty
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Hallå folkens!

Jag letar delar till en MT01, typ yamaha orginal styling parts samt vita blinkersglas och dämpare med bättre knall... Någon här som har nå´t att sälja?? Vilken hoj, har ägt den en vecka och bara vill åka, skitgött! :yoparty

Grattis till en kanonhoj:tummenupp
 

Steffe MT01

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT01
MT01 Turbo

Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...
Såg bilderna ikväll.. Vackert!
 

Bifogat

  • amr.GIF
    amr.GIF
    98.8 KB · Visningar: 253
  • ammr.GIF
    ammr.GIF
    108.9 KB · Visningar: 295

punk

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
STH
Hoj
MT-01 -05
Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...

Fet! :yoparty
 

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Helvete!! Låter som wiplash-varning :yoparty

Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...

:gnissla Huga .är det körbart? 320 nm ..låter ju som en husvagnsdragare:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top