Mugello MGP:GRAN PREMIO D'ITALIA TIM

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Ja detta blir inte kul,,,,, ska man behöva se Lorenzo plocka poäng på Rossi.
:confused::confused::confused:
Synd att man ska behöva se att han ENDAST vinner VM för att Rossi är skadad! Kommer göra ont i själen!:censored :huvet

Jag är en av de som ogillar Lorenzo skarpt och nästan avgudar Rossi! Skadad precis när man skulle ta sig i kragen o dra ner till Assen för att se Rossi vinna ett GP.:gnissla

Hoppas att de andra kör som gudar i fortsättningen! Hayden FTW!:yoparty

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag tycker det är tråkigt att Rossi alltid vinner VM, men det är som det ser ut nu bara han som kan utmana Lorenzo. Så det blir väl lite tråkigt, dock kan man aldrig veta med Rossi. Han kan nog komma tbx och ta det. Hoppas Lorenzo gör samma sak på rejset och blir borta lika länge.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tror ni att dem ersätter Rossi, och av vem isf? Biaggi?! :rolleyes:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
mög

[YOUTUBE-ID]1IR4upaO52E[/YOUTUBE-ID]

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Stackars Valle, hoppas han är på benen snart.
Kommer Spies ta över fabriksstyrningen tills han repat sig?

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Synd att man ska behöva se att han ENDAST vinner VM för att Rossi är skadad! Kommer göra ont i själen!:censored :huvet

Hoppas att de andra kör som gudar i fortsättningen! Hayden FTW!:yoparty

Rossi vann VM på grund av att Stoner blev sjuk förra året.........:gnissla

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rossi vann VM på grund av att Stoner blev sjuk förra året.........:gnissla

Tror jag med.....men det var han som vann. :)

Tror nog Lorentzo tagit det i år även med Rossi hel,han verkar mentalt starkare nu och ser riktigt säker ut,trist dock att den enda som verkar kunna utmana honom är borta för inte finns det väl någon annan?

Aja,tror vi ser en arvtagare till Rossi växa fram nu.

Henrik

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Kristallkulan...

Mmmmmmmm...

Några tankar som tänks högt...:tungan

Ska Peddo ta en VM titel så är det i år..
sen är det nog försent..
Han får nog börja kolla efter en Moto2 styrning till nästa år..

Det borde bli några luckor där då verkar finnas gott om talanger så här långt som rosat racingen långt över min förväntan i alla fall.

Suzuki finns nog inte kvar nästa år heller...

Kolla in 16 Moto GP hojar börjar bli skittrist..

Dags att skrota fabrikshojar och lämna plats till privat team som det var förut.....

När fabriksteamen och FIM och Dorma dödade dom små teamen så blev klockan slagen för den här typen av tävlingsform.

Patetiskt när för några år sen dom små teamen kom och ville köra fyrtakt.
Så skulle det vara prototypracing och inget annat Dorma gnällde för ett av teamen GUDFÖRBANNAT!!! hade en orginal Yamahaskruv i ett topplock typ..
BANNING!!!!!!!!!!!!
UTESLUTNING!!!!!!!!!!!!!!!!

Bara för att några år senare hitta på en alldeles egen ide om att!!
"Varför ska vi inte köra med en enhetsmotor av standardkaraktär"....:arsele:arsele:arsele:arsele

Dom är såååå duktiga....

Lägg ner och gör om.

Jag tror dock att i slutändan Casey och Jorge gör upp om mästartiteln i år..
Nicky min favvo han blir nog fyra i alla fall i min kristallkula..

Sen att lägga ner en relativt billig klass 125 2T med att istället köra 4-takt 250 kommer bara att göra allting mycket dyrare med alla exploderade motorer...

Mitt tips är att om 3-4 år är motoGP stendött

Häpp!!:tummenupp

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Rossi är STOR, han är ju bäst eller så är han näst bäst. Andra världsmästare kan var på pall ena racet och 8:a nästa,,,, det händer aldrig Rossi han vinner eller så är han minst på pallen.
Tydligen har han aldrig uteblivit från race på grund av skada, enligt reportrarna, låter lite konstigt men de kanske vet.

Barry Sheene var också en legend. :tummenupp

Fan nu Hayden, får du vässa.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Problemet för Lorenzo kan ju vara att Rossi vill inte ha kvar honom i Yamaha, så antingen går han eller Lorenzo, kan Lorenzo slå Rossi med en Honda eller Ducce? Kan Rossi vinna på en DUcce? Ser inga direkt andra alternativ om det skulle vara Rossi som gick.

Ett skenben kan man skruva med platta i bästa fall och då börja belasta och träna relativt snabbt, men tyvärr är det 3 rejs på 4 veckor nu...

Bara vänta och se, tror nog Lorenzo kan klanta till sig ett par rejs och vips kanske det är fajt igen, jag har inte gett upp Rossi ännu :)

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Tror ni att dem ersätter Rossi, och av vem isf? Biaggi?! :rolleyes:

Sponsorerna vill se hojarna på banan, så visst blir det ersättare, frågan är vem som är bra nog och har kontrakt som tillåter ett sånt move, Spies och Edwards har väl det men vem annars ?

En högoddsare skulle kunna vara Troy Bayliss som har signalerat att han vill tillbaka, har gjort bra resultat i motogp och troligen fortfarande är snabb nog att kunna vara med i absoluta finrummet.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Sponsorerna vill se hojarna på banan, så visst blir det ersättare, frågan är vem som är bra nog och har kontrakt som tillåter ett sånt move, Spies och Edwards har väl det men vem annars ?

En högoddsare skulle kunna vara Troy Bayliss som har signalerat att han vill tillbaka, har gjort bra resultat i motogp och troligen fortfarande är snabb nog att kunna vara med i absoluta finrummet.

Jag skulle kunna tänka mig Crutchlow som ersättare!

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Ett skenben kan man skruva med platta i bästa fall och då börja belasta och träna relativt snabbt, men tyvärr är det 3 rejs på 4 veckor nu...

Man ska inte underskatta öppna underbensfrakturer, de är fula skador och även med den bästa behandlingen så tar det tid att bli återställd.

Vale har aldrig behövt stå över och kämpa sig tillbaka tidigare. Han har vunnit allt i VM som går att vinna och är rik som ett troll.
Har han lust att ligga och pressa varv efter varv där varje kurva och inbromsning gör ont och han ändå inte kan prestera fullt?
Finns motivationen att komma tillbaka ?

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
R1-05
Man ska inte underskatta öppna underbensfrakturer, de är fula skador och även med den bästa behandlingen så tar det tid att bli återställd.

Vale har aldrig behövt stå över och kämpa sig tillbaka tidigare. Han har vunnit allt i VM som går att vinna och är rik som ett troll.
Har han lust att ligga och pressa varv efter varv där varje kurva och inbromsning gör ont och han ändå inte kan prestera fullt?

Precis min tanke också, däremot så finns det nog ett kontrakt... Han har ju yttrat sig om både rally och F1, så man funderar på om detta kanske blir sista mgp-säsongen.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Jag tänkte också på det. Men jag tror faktiskt Rossi har huvudet att komma tillbaka. Det återstår att se, han har faktiskt inte varit med om nåt liknande sen ... 1996?

Jag hoppas att Spies får ta över platsen—att Dorna lättar lite på regeln om det är en tillfällig lösning. Jag har svårt att se nån av Yamaha-grabbarna i WSBK som vill släppa en eventuell fight om den titeln för ett tillfälligt inhopp i MotoGP så frågan är vem som ska in annars? Bayliss hade vart ballt. Sete (stor risk...)? KR Jr kanske?

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping