Mugello MGP:GRAN PREMIO D'ITALIA TIM

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Kan detta vara slutet på Rossi´s era ? till och med kanske slutet på hans karriär inom tvåhjulingsbranschen?

Lorenzo lär segla hem årets titel utan problem - han hade nog vunnit även med Rossi kvar, och det lär bli svårt för FIAT YAMAHA att inte böja sig för den NYA STORA MÄSTAREN som dessutom har framtiden för sig - till skillnad från Rossi som rimmligtvis bör närma sig slutet av karriären.
I ett sådant läge tror jag inte en sekund på att Rossi är beredd att fortsätta i samma stall ett eller flera år till - hans "värde" i förhandlingar om olika krav bör minska i samma takt som Lorenzo´s "värde" stiger - i vart fall i det stallet.
Återstår väl egentligen, i mina ögon, två alternativ - Ducati eller avslut av karriären för, ärligt talat - inte lär han gå till Honda......de vill ju dessutom ha Stoner och inte vill han väl harva runt och skämma ut sig på en Suzuki eller nått annat......

Så.....frågan är om han är tillräkligt motiverad för att komma tillbaka ? är Ducati beredda att vika sig för alla krav Rossi kan tänkas ställa för att vara beredd att göra en sådan sattsning - det är nog där frågan ligger egentligen för de ekonomiska föruttsättningarna lär nog säkert kunna lösas då kombinationen Rossi-Ducati måste ha ett enormt PR-värde.
Alternativt väljer han då att lägga hjälmen på hyllan - fast jag vill hellre se honom på den röda ett par år......

Hur ser du uppställningen ut nästa år ?

Marlboro Ducati : Rossi - Hayden

Fiat Yamaha : Lorenzo - Spies

Repsol Honda : Stoner - Dovizioso

....och Pedrosa blir arbetslös då hans krav om att få åka som förstaförare i ett prioriterat, konkurenskraftigt stall helt enkelt inte kan mötas........

...inte utan att. Men du missar parametern PR-värde vilken Rossi nog &så är världsmästare på.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Oavsett om folk gnäller om "värdighet" osv, så tror jag att Lorenzo själv kommer tycka att segern känns aningen tom, om han vinner titeln. Han missar ju chansen att "bevisa sig".

Förutom Vale själv tror jag att Lorenzo är den som är mest missnöjd med Vales skada. Jorge vet med sig att han kan slå Vale i år. Nu får han inte chansen att göra det riktigt fair and square. Det stör honom garanterat alldeles överjävligt mycket.

För övrigt tror jag inte ett ögonblick på att detta skulle vara slutet för Rossi. Han kommer att göra allt för att gå med flaggan i topp. Han kommer tillbaka och han kommer att vinna igen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Allt snack om att Lorenzo skull evara så otrevlig och osympatisk tycker jag är konstigt. hans gest mot Vale idag med Vale tröja tycker jag visar på motsatsen. Han vill inget hellre än att spöa Rossi men han har samtidigt mycket respekt för honom.

Får man tycka det är roligt att Hayden kanar ut på arslet?
Kul att Melandri var så bra med. SPies lite mer som man förväntar sig och Edwards gör ingen glad..

Kul att Ajo Motorsport tog ytterligare en GP-seger och imponerande kört av Marquez som såg grymt stark ut hela racet.
Iannone dominant i en klass som är helt förutsägbar.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
så länge duccen går som en påse skit så kan han nog bara välja på att kasta den i kattsanden eller var topp 4a typ :(..... synd då Stoner nog är den snabbbaste gp föraren...... men kul för Honda fansen som nog för en mästare nästa år :(

Last edited:

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Stoner kommer givetvis komma tillbaks starkt. Handlar bara om att teamet måste hitta en lösning på Ducce-problemen som de haft nu. Valentino kommer nog tillbaks och vinner resterande race på Yaman. Frågan är om det räcker för vinst denna säsong.

Hoppas han kör Ducati nästa år och visar alla att det inte är något fel på dem, det är bara förarna (Nicky och Stoner) som kört knas.

Pedrosa gjorde ett knytnävsslag i ansiktet på de som inte trott på honom, starkt som sjutton att vinna på det sättet som han gjorde idag.

over and out.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gäääääsp. Jag säger som min fru gjorde igår när vi kollade på loppet. Citat: "16 förare i ett GP? Det är fan pinsamt!"

Det händer ju nästan ingenting. Att ett par föregående talare nästan gör sig i brallan för 4e-platsfighten säger ju en del, i Moto2 äger den fighten rum hela tiden i alla varv...

Ja, något måste förändras drastiskt, för just nu har MotoGP inte en chans mot WSBK...

/ Jens

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror inte Stoner är en framtida världsmästare för han är för ojämn, för lynnig. Han är blixtrande snabb när allt är bra men går det emot så rasar han mer än vad tex Rossi, Lorenzo, Pedrosa gör.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jämmer och elände och ont i hjärtat!!! :(

Å så blir jag så jävla förbannad, när man går in på sportblaskan och läser att "Världsmästaren har fått en skallfraktur". Kan dom för fan inte ha personal som vet vilka jävla rubriker dom sätter. Jag visste ju såklart att det var foten...och det stod i artikeln att det var skenbenet men vaffan. :mad: Allt man läser som man inte "vet" innan. Vilket jävla blaj.

Nåja....det återstår att se vad denna säsong har att erbjuda. Långtråkiga...gäspiga....Lorenzo och Pedrosa race....kanske ett lite krig runt 3:de som Stoner, Dovi och Hayden för....och sen då..!!! :rolleyes:

//Mad

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nåja....det återstår att se vad denna säsong har att erbjuda. Långtråkiga...gäspiga....Lorenzo och Pedrosa race....kanske ett lite krig runt 3:de som Stoner, Dovi och Hayden för....och sen då..!!! :rolleyes:

//Mad

Du kan väl inte påstå att racen hittills iår har varit rafflande, spännande och nervkittlande? Enda skillnaden är att en kille med neongrön/gult skinnställ inte kommer vara med i racen med en lucka fram/bak på 2-5 sekunder...

Synd att Rossi inte är med mer på ett tag, men spänningen försvann långt före detta..

Kul förresten att Aftonbladet helt plötsligt fick intresse för MotoGP när någon skadade sig. Hade det varit publikrekord hade dom inte skrivit ett skit... Men jag är int´ bitter! :)

/ Jens

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Tror inte Stoner är en framtida världsmästare för han är för ojämn, för lynnig. Han är blixtrande snabb när allt är bra men går det emot så rasar han mer än vad tex Rossi, Lorenzo, Pedrosa gör.

det är väl det enda pedrosa gjort mycket,....rasa i loppen, stoner har större chans att bli mästare igen än pedrosa. han kommer inte bli mästare i stora klassen

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Starkt kört av Pedrosa och trots att jag ogillar din lille spanjoren var det bra att han spöade Lorenzo.

Ducati verkar ha stora problem med greppet fram. Stoner såg nästan ut att köra "safe" stora delar av racet bara för att ta sig i mål på en hyffsad plats.

Moto2 går från klarhet till klarhet och för första gången på år och dar är det värt att börja kolla lite tidigare :tummenupp

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hoppas att Stoner kan få till en bättre helg än hittills.

1- Stoner
2- Rossi
3- Hayden (Pedrosa och Lorenzo krokar ihop och bryter)

Forza Ducati!

Måste vara den sämst tippningen någonsin. Grattis :D

Rossi får nog problem att ta titeln för Lorenzo och Pedrosa kommer att ta många poäng i hans frånvaro och att båda två skulle få nervbryt (som Haydens kopplingsproblem 2006) så att han kan ta in ett omöjligt försprång låter inte så troligt. Men vi får väl se hur det gick en vacker söndag i Valencia.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Moto2 går från klarhet till klarhet och för första gången på år och dar är det värt att börja kolla lite tidigare :tummenupp

Om du ens hade funderat på det tidigare hade du nog insett att även 250GP bjöd på jävligt bra race, väldigt ofta.

Moto2 är dock grymt skoj, inget snack om saken. Men klasserna före MotoGP har senaste åren bjudit på mycket mycket bättre race och det går ännu mer åt det hållet, hela tiden. Om man inte hade varit så taktfast och fånig hade man insett det långt tidigare.

Jag orkade, för första gången på.. jag vet inte, inte ens se på MotoGP igår faktiskt. Jag sket i det, rakt av bara. Såg 125/Moto2 och sen somnade jag. Det var skönt.

Härligt med skillnaderna i Moto2 också. Simon inte ens i närheten av någon toppfight trots att han var grym loppet innan. Lite samma med Elias som ändå med våld och vilja höll sig i toppen men det såg inte alls enkelt ut.

125GP som vanligt grymt rafflande, blev inte riktigt så tight över linjen som man hoppades men grymt spännande. Go Marquez din jävla galning. =)

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Tänker tillbaka på hur "dödförklarat" MOTO 2 blev, inte minst här på SH, så måste nog de allra flesta erkänna att det blev en "Dunderframgång".

Tyvärr så är det ju bara kring 5-6-7 -- 10-11-12 plats i MOTO-GP som det tidvis kan bli lite spänning, man skulle inte bli frusterad om det skulle bli en reklampaus längre!

Vad beror det på....? Har man kommit till gränsen av vad som är möjligt att prestera för man/maskin/däck/hastighet/gravitation...eller?

/KentW

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Du kan väl inte påstå att racen hittills iår har varit rafflande, spännande och nervkittlande? Enda skillnaden är att en kille med neongrön/gult skinnställ inte kommer vara med i racen med en lucka fram/bak på 2-5 sekunder.../ Jens

Förvisso...men för MIG när Rossi är med...så spelar det ingen roll för jag irrar runt som en osalig ande tills han är i mål.

Nu slipper jag förstås stå i klädkammaren när det blir för nervöst. :rodnar :brinnerup

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping