Zoidberg
*58*
Kan detta vara slutet på Rossi´s era ? till och med kanske slutet på hans karriär inom tvåhjulingsbranschen?
Lorenzo lär segla hem årets titel utan problem - han hade nog vunnit även med Rossi kvar, och det lär bli svårt för FIAT YAMAHA att inte böja sig för den NYA STORA MÄSTAREN som dessutom har framtiden för sig - till skillnad från Rossi som rimmligtvis bör närma sig slutet av karriären.
I ett sådant läge tror jag inte en sekund på att Rossi är beredd att fortsätta i samma stall ett eller flera år till - hans "värde" i förhandlingar om olika krav bör minska i samma takt som Lorenzo´s "värde" stiger - i vart fall i det stallet.
Återstår väl egentligen, i mina ögon, två alternativ - Ducati eller avslut av karriären för, ärligt talat - inte lär han gå till Honda......de vill ju dessutom ha Stoner och inte vill han väl harva runt och skämma ut sig på en Suzuki eller nått annat......
Så.....frågan är om han är tillräkligt motiverad för att komma tillbaka ? är Ducati beredda att vika sig för alla krav Rossi kan tänkas ställa för att vara beredd att göra en sådan sattsning - det är nog där frågan ligger egentligen för de ekonomiska föruttsättningarna lär nog säkert kunna lösas då kombinationen Rossi-Ducati måste ha ett enormt PR-värde.
Alternativt väljer han då att lägga hjälmen på hyllan - fast jag vill hellre se honom på den röda ett par år......
Hur ser du uppställningen ut nästa år ?
Marlboro Ducati : Rossi - Hayden
Fiat Yamaha : Lorenzo - Spies
Repsol Honda : Stoner - Dovizioso
....och Pedrosa blir arbetslös då hans krav om att få åka som förstaförare i ett prioriterat, konkurenskraftigt stall helt enkelt inte kan mötas........
...inte utan att. Men du missar parametern PR-värde vilken Rossi nog &så är världsmästare på.