Must eller Cola?

Must eller Cola

• Antal röstningar
    0
Must för i h-vete! Sätter nån fram en Cola på julbordet så poffar jag personligen alla julklappar för den personen i all framtid!

Jag röstade Cola, inte för att det för mig är någon tradition, eller för att jag har fallit för reklamen, men alternativet Trockadero saknades.
I det avseendet önskar jag faktiskt att jag kunde säga must, för must ÄR traditionellt den svenska jul/påsk drycken

Julmust är bara så jävla äckligt 111oNE!

+1 :tummenupp

Alltså seriöst.
Detta borde vara en öppen poll och dom som röstar Cola borde bannas på livstid. Eventuellt borde dom få betala högre skatt försäkring också.:näsblod

Den svenska traditionen är att dricka Julmust och därmed basta. Alternativen öl och snaps finns också men Coca Cola finns inte som alternativ. Detta har till och med Coca Cola märkt. Deras försäljning halveras nämligen i Sverige under December och dom märker en tydlig nergång kring påsken.:Bugar

Under resten av året köper jag av någon anledning cola men det har faktiskt slagit mig att helt ersätta Colan med must. Grogga med cola gör jag nästan aldrig. Visst kan en Cuba Libre vara gott ibland men då ska det vara mörk rom.
Det borde dock gå med Rom och Must tycker jag.
Dessutom är det ju så att man kan bli haffad av narkotikapolisen om man påträffas med cola.:gnissla

Svagdricka!

Svagdricka är "da shit"
Köpte mig en variant från Guttsta idag, och den smakade fan i mig singlemalt!
(jo öl och singlemalt görs på samma sätt och därför är det inte så långsökt!) :)

Alltså seriöst.
Detta borde vara en öppen poll och dom som röstar Cola borde bannas på livstid. Eventuellt borde dom få betala högre skatt försäkring också.:näsblod

Den svenska traditionen är att dricka Julmust och därmed basta. Alternativen öl och snaps finns också men Coca Cola finns inte som alternativ. Detta har till och med Coca Cola märkt. Deras försäljning halveras nämligen i Sverige under December och dom märker en tydlig nergång kring påsken.:Bugar

Under resten av året köper jag av någon anledning cola men det har faktiskt slagit mig att helt ersätta Colan med must. Grogga med cola gör jag nästan aldrig. Visst kan en Cuba Libre vara gott ibland men då ska det vara mörk rom.
Det borde dock gå med Rom och Must tycker jag.
Dessutom är det ju så att man kan bli haffad av narkotikapolisen om man påträffas med cola.:gnissla

Absolutely correctemundo facts man! :bow :tummenupp

Jag röstade Cola, inte för att det för mig är någon tradition, eller för att jag har fallit för reklamen, men alternativet Trockadero saknades.
I det avseendet önskar jag faktiskt att jag kunde säga must, för must ÄR traditionellt den svenska jul/påsk drycken

Julmust är bara så jävla äckligt 111oNE!

Mähhh vaff... å jag som hade börjat gilla dig!
Lite helylleflanellsnsförnuftfrånnorrlandkille som du är!

Men ok, jag kan förstå, ni däruppe har inte RIKTIG must antar jag?
Eller menar ni MÄSK när ni säger must? (då förstår jag varför du säger att must är äckligt!)
Men ni har väl såndäringa komunistmust a´la vårby´s försök med läsk utan färgämne däruppe? Kanske nån blaskig variant av Hellefors? :zpy
Nä tjacka en Apotekarnes "skarp" (inte light) och gör ett seriöst försök!

Går finefinfint att grogga på!
(har jag hört...)

Last edited:
Jag vägrar tro att man inte kan grogga på must, fram med drinkarna nu! :4skrika

Har provat med julmust och Absinth en gång för länge sedan och det smakade helt enkelt förj-vligt!

Förövrigt gäller ju självklart julmust på julborden man behöver köra bil efter men på julafton blir det förstås julöl och nubbe!!

Fyfan vad jag är less på julbord föresten...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick