Must eller Cola?

Must eller Cola

• Antal röstningar
    0

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Must för i h-vete! Sätter nån fram en Cola på julbordet så poffar jag personligen alla julklappar för den personen i all framtid!

Paradoxy

Guest
Jag röstade Cola, inte för att det för mig är någon tradition, eller för att jag har fallit för reklamen, men alternativet Trockadero saknades.
I det avseendet önskar jag faktiskt att jag kunde säga must, för must ÄR traditionellt den svenska jul/påsk drycken

Julmust är bara så jävla äckligt 111oNE!

+1 :tummenupp

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Alltså seriöst.
Detta borde vara en öppen poll och dom som röstar Cola borde bannas på livstid. Eventuellt borde dom få betala högre skatt försäkring också.:näsblod

Den svenska traditionen är att dricka Julmust och därmed basta. Alternativen öl och snaps finns också men Coca Cola finns inte som alternativ. Detta har till och med Coca Cola märkt. Deras försäljning halveras nämligen i Sverige under December och dom märker en tydlig nergång kring påsken.:Bugar

Under resten av året köper jag av någon anledning cola men det har faktiskt slagit mig att helt ersätta Colan med must. Grogga med cola gör jag nästan aldrig. Visst kan en Cuba Libre vara gott ibland men då ska det vara mörk rom.
Det borde dock gå med Rom och Must tycker jag.
Dessutom är det ju så att man kan bli haffad av narkotikapolisen om man påträffas med cola.:gnissla

Dr.Bike

Guest
Svagdricka!

Svagdricka är "da shit"
Köpte mig en variant från Guttsta idag, och den smakade fan i mig singlemalt!
(jo öl och singlemalt görs på samma sätt och därför är det inte så långsökt!) :)

Alltså seriöst.
Detta borde vara en öppen poll och dom som röstar Cola borde bannas på livstid. Eventuellt borde dom få betala högre skatt försäkring också.:näsblod

Den svenska traditionen är att dricka Julmust och därmed basta. Alternativen öl och snaps finns också men Coca Cola finns inte som alternativ. Detta har till och med Coca Cola märkt. Deras försäljning halveras nämligen i Sverige under December och dom märker en tydlig nergång kring påsken.:Bugar

Under resten av året köper jag av någon anledning cola men det har faktiskt slagit mig att helt ersätta Colan med must. Grogga med cola gör jag nästan aldrig. Visst kan en Cuba Libre vara gott ibland men då ska det vara mörk rom.
Det borde dock gå med Rom och Must tycker jag.
Dessutom är det ju så att man kan bli haffad av narkotikapolisen om man påträffas med cola.:gnissla

Absolutely correctemundo facts man! :bow :tummenupp

Jag röstade Cola, inte för att det för mig är någon tradition, eller för att jag har fallit för reklamen, men alternativet Trockadero saknades.
I det avseendet önskar jag faktiskt att jag kunde säga must, för must ÄR traditionellt den svenska jul/påsk drycken

Julmust är bara så jävla äckligt 111oNE!

Mähhh vaff... å jag som hade börjat gilla dig!
Lite helylleflanellsnsförnuftfrånnorrlandkille som du är!

Men ok, jag kan förstå, ni däruppe har inte RIKTIG must antar jag?
Eller menar ni MÄSK när ni säger must? (då förstår jag varför du säger att must är äckligt!)
Men ni har väl såndäringa komunistmust a´la vårby´s försök med läsk utan färgämne däruppe? Kanske nån blaskig variant av Hellefors? :zpy
Nä tjacka en Apotekarnes "skarp" (inte light) och gör ett seriöst försök!

Går finefinfint att grogga på!
(har jag hört...)

Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Cola! :D

Ja kom till himmelriket när ja klev in här kan ja lova :D

Must kommer alltid att vara nr1, på ett riktigt svenskt julbord, PunGt.
Är bilden tagen i Jordbro? intressant blandning av hel och halvpallar? Logistik någon?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag vägrar tro att man inte kan grogga på must, fram med drinkarna nu! :4skrika

Har provat med julmust och Absinth en gång för länge sedan och det smakade helt enkelt förj-vligt!

Förövrigt gäller ju självklart julmust på julborden man behöver köra bil efter men på julafton blir det förstås julöl och nubbe!!

Fyfan vad jag är less på julbord föresten...

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Must kommer alltid att vara nr1, på ett riktigt svenskt julbord, PunGt.
Är bilden tagen i Jordbro? intressant blandning av hel och halvpallar? Logistik någon?
Halvpallarna är svåra att balansera i pallställagen

Ontopic:
Cola är en av satans kroppsvätskor.
Jag vill ha julmust året runt

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Har slutat att dricka läsk med undantag för jul/påskmust. Måste tänka på figuren ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping