Must eller Cola?

Must eller Cola

• Antal röstningar
    0
Allt annat än julmust till julen är kriminellt.....

Äh, Mysingen Midvinterbryggd är ju vuxenversionen av julmust... :mattias Det ena utesluter ju inte det andra. Det går ner många liter julmust men till det riktiga julbordet på julafton föredrar jag Midvinterbryggd. :fakta

Julgroggen innehåller givetvis must, och nej vanliga musten som jag får huvudvärk är inte för kall eller utblandad med alkohol.

En del glögg
En del vodka
Is
Must
:fyllisar

På sommaren är det gin&tonic, på vintern är det gin&julmust i groggväg.

Det är självklart must som gäller och inte cola-trams när det handlar om alkoholfri läskeblask.

Amerikansk läskeblask blir inte juldryck för att man porträtterar ett helgon på burken.

Brukar stjälpa i mig minst 1 glas julmust/jul, men det glaset är viktigt.

En mer adekvat frågeställning är väl "Must eller jos/mjölk/vischyvann/saft/cider/vilkenannanmåltidsdrycksomhelst?" "Must eller gurkvatten(:zpy)?"

Finns det några andra inhemska julrelaterade drycker än glögg, svagdricka (gillar inte men bör finnas) och must? Visst hör specialvarianter av öl och vissa former av sprit jag gärna avstår traditionella högtidsmåltider till, Coca Cola ingår inte någonstans i något av det nämnda.

Den enda kola som skall intagas finner man i små veckade formar, för oss vanliga alltså. Finns säkert de som partydrogar sig igenom julen oavsett...

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...