Myterna FRIHET och BRUDAR

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Haha underbart!

Läste hela första inlägget för säkert ett år sen och tyckte det var lika imponerande då som nu!

För ALLTING du säger stämmer ju in i minsta detalj! :Bugar
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Gammal å Gammal......

Det finns test på detta med ålderdom oxå:
25 tecken på att du börjar bli gammal.

1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka.

2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.

3. Du har mer mat än öl i kylen.

4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.

5. Du hör din favoritsång i hissen.

6. Du tittar på vädret på TV.

7. Dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.

8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.

9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.

10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.

11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din närhet.

12. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.

13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.

14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.

15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.

16. Du tar tupplurar på dagen.

17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en.

18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.

19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.

20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.

21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.

22. 'Fan, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av 'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'

23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.

24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.

25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'

Och som bonus...
26. Du går igenom hela listan och försöker desperat hitta en punkt som på ett eller annat sätt inte stämmer in på dig och ditt gamla arsle. Sen skickar du vidare detta till alla dina vänner, eftersom du vet att de också kommer ta åt sig av det. Så nu vet du varför jag skickade detta till dig...
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Citat Lucius
Myterna FRIHET och BRUDAR

Den andra myten är – För att träffa bruuuudar! Det stämmer inte, träffar du en brud med din hoj kommer hon förmodligen gå sönder och hata dig resten av livet.
Vi glider omkring om kvällarna framför lokala haken, oavsett om vi bor i city eller i Knäckebröhult finns det alltid en naturlig samlingsplats.
Där visar man upp sig likt en påfågelhane, försöker med de mest konstiga saker impa på brudarna. Jag menar… En stor feeeet burnout!? Man lägger ett rökmoln likt dimman över Lützen och förväntar sig att brudarna skall ”Ooooh:a och Aaaaahhh:a” över vår bragd!?

Samma brudar som spenderat 3 timmar i badrummet med att smörja in sig i svindyra kokosnötsoljor med rosblad och fyra sorters asdyra barker från utrotade trädarter från djupaste Honduras. (smeter som vi män måste gå hos en talpedagog i 3 år för att ens kunna uttala)

Men ibland händer det… Det säger liksom klick, en av brudarna kommer fram till en (tack gode gud för Marinella o Russian samt Alkoläsker, utan dessa drycker hade vi dött ut för länge sedan)
Allt går jättebra, hon lyssnar troget när du berättar om den gången du drog snuten (det har aldrig hänt, det vi alla – inklusive tjejerna) och varför en turbo ”e såå jäla ball”.

Man börjar dejta… Den bästa tiden någonsin! Du hämtar upp donnan med hojjen, ni åker ut och fikar o snackar, fortfarande förbi varandra inte till. Känslan är såå najs när man känner hennes tuttar i ryggen. Ja?! Det är ju sant!

Snart kommer sakta ”flytta-ihop-stadiet-snacket” med i bilden. Vi män som endast har bott med våra mammor tidigare börjar direkt ana oråd med det hela. Men vi är inte svårövertalade, för känslan att ha brösten i händerna är så mycket roligare än bara tryckta mot ryggen – eller inte alls.
Tiden går och man fixar en lägenhet.
Man frågar helt enkelt inte ens om nyttan med 16 olika saltkar utformade som delfiner och isberg.
Att man får en samlad yta om 14 cm2 i badrummet spelar inte så stor roll i alla fall, för alla vet att man kan både duscha, raka & tvätta sig med enbart COOP´s schampoo.

Men se nu börjar det… Det som var självklart, underförstått och till glädje för båda tidigare – det är inte det samma nu.

Snart kommer man in i lunken. Man får det förklarat att det är ens syn som är dålig och kommande gemensamma shoppingturer (man kan aldrig handla var för sig, man skall klänga på varandra och diskutera inköpen i samråd) slutar allt som oftast med ett besök inne hos Synsam.
Bara bågarna kostar 3000:- och tillsammans med glasen får dem dig att se ut som samma snubbe på föreningssparbanken, den där fula fan du fnissade åt när ni sökte lånet till lägenheten.

”Älskling?”
- Mmm?
”Du kör inte så mycket motorcykel längre!”
- Nae, det har inte blivit så mycket tid till det. Men jag och Ubbe drar snart en helg till Skottland med hojjarna.
”…….”
- Baby?
”Jag tycker inte VI behöver motorcykeln längre!”
- Vahh?!
”Jag känner mig åsidosatt och dessutom är det farligt!”
- Nej, det är inte farligt. Jag kör ju lugnt och du veeeet ju att det är DIG som jag gillar allra mest!”
”Jag vill att du säljer den, jag är rädd när du är ute och åker!”
- Nämen vafaaan, jag tänker fan inte s…
”Snyft, gråt, pip”
- Men…
”Pipröst, snyft, älskling,…”

2 dagar senare sitter du framför datorn. Netnanny är numera installerat så du kan glömma allt vad porr heter, tom orden på susning.nu är censurerade. Under bokmärkesfliken finns 14 olika hemtex-butiker, Wella samt allt möjligt annat som du inte har en aning om inkl. Fråga doktorn och direktlänkar till totalt spåniga singel-kärringar som råder andra om relationsproblem. Dina länkar till Sporthoj.com är raderade sedan länge och dessutom spärrade på hårdvarunivå.

Du genomför bragden att sälja hojjen medans du upptäcker dig själv med att komma med alla möjliga orsaker till varför du skall sälja hojjen för presumtiva köpare. Ingen varken tror dig eller bryr sig, alla vet ändå att man bara inte kan tala om som det är; ”Bruden tvingar mig!” – det skulle ju punktera ens hela manlighet.

Du känner dig ändå ganska OK utan hoj.
Verkligheten hinner ikapp, hon är på smällen!
Att växa upp och ta ansvar är nu ett faktum!

Kombin inhandlas, en beggad Volvo V70… Utan turbo… Den har 140 hästar och väger 3 ton – 4 när veckohandlingen genomförs.
Att grabben behöver blöjor, det hade du fattat redan innan.
Att han behöver 3 byten om dagen, det kan väl ingen tänka sig??!

Detta ställer till det med än mer problem för dig…. De där tuttarna du förr tyckte var sååå najs, de är numera ”ömma” och inte ”fina” - och kan därmed inte visas för dig, än mindre får du känna på dem.


Nu börjar du verkligen sakna polarna, bågarna, ljuden… Att få köra om dessa jäääävla Volvo-kombis på bakhjulet…

Bitterheten känns inte långt ifrån… Grabben är över 1 år och fortsätter att skita som aldrig förr. Du har allvarligt funderat på om det skulle skada grabben på något sätt om han fick leva de första 3 åren i badkaret – där räcker det ju om man bara spolar av honom ett par ggr om dagen. Kärringen skulle ju få spel (du tänker inte ens rationellt längre)…

Åren går, kärringen blir allt fulare för varje år, bitskare också för den delen. Grabben börjar bli småkaxig och länsar farsans plånbok när han kommer hem om kvällarna. Internet är lika jäfla censurerat som förr men nu har spärren på motorfordon i alla fall hävts.

Ahhh… Yamaha… Fireblade… Nya modeller med fly-by-wire…. Gahhh….. Dräggel….


:rofl :hihi :rofl :D Vad får du allt ifrån??! :hihi
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Sjukt gammal tråd såg jag, men ack så skön.
Tur att man både är ung å singel:tummenupp
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Haha, läste den första gängen nu. För jäkla bra asså! Haha, har du inte fler uttråkade söndagar att inte göra någonting med?(a)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
HAHAHA!!! Klockren tråd.

Men hur fan väljer du/ni tjejer och har ni ingen stolthet i kroppen?
Vill man ha hoj ska man fan stå på sig och inte låta ens partner
bestämma något annat. Man måste fortsätta ha sina egna intressen
och sitt eget liv trots att man har ett liv tillsammans annars kommer
förhållandet ändå skita sig i slutändan.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
HAHAHA!!! Klockren tråd.

Men hur fan väljer du/ni tjejer och har ni ingen stolthet i kroppen?
Vill man ha hoj ska man fan stå på sig och inte låta ens partner
bestämma något annat. Man måste fortsätta ha sina egna intressen
och sitt eget liv trots att man har ett liv tillsammans annars kommer
förhållandet ändå skita sig i slutändan.

Du har inga barn va? I princip alla brudar ändrar sig när de blivit morsor. Då är det plötsligt inte lika intressant att tända eld på sambuccan i munnen och leka drake. Men du kanske är undantaget! :tuttar

//Dafe
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
HAHAHA!!! Klockren tråd.

Men hur fan väljer du/ni tjejer och har ni ingen stolthet i kroppen?
Vill man ha hoj ska man fan stå på sig och inte låta ens partner
bestämma något annat. Man måste fortsätta ha sina egna intressen
och sitt eget liv trots att man har ett liv tillsammans annars kommer
förhållandet ändå skita sig i slutändan.

:fakta:tummenupp
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
jag som inte ägt en hoj ännu, kommer kanske att kringå det du berättar om i historien, kanske går det tvärtom om man inte haft hoj från början. Kanske uppskattas hojköpandet istället? :D

En sak är säker, ska försöka få tjejen att skaffa mckort ;) så vi båda kan ta turer och uppskatta friheten tillsammans.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
jag som inte ägt en hoj ännu, kommer kanske att kringå det du berättar om i historien, kanske går det tvärtom om man inte haft hoj från början. Kanske uppskattas hojköpandet istället? :D

Ha, ha, ha... Förvisso är klockan bara 01:15, men det var i särklass ett av de roligaste skämten jag hört idag. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top