Nä nu jävlar!!! %!#!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Noll
Riktigt jobbigt att hamna i sånna situationer. Kan få fartränder i kalsongerna för mindre...

[trippar lätt för att inte trampa på för många tår]
Skulle vilja flika in en saftig moralkaka.

Jag har lärt mig (av både körskola, föräldrar och livet) att när man sitter på två hjul ska man ALLTID utgå från att omgivningen vill mig ont. Alltid räkna med att bilen, traktorn, hojen och djuren kommer göra precis just det där som är så extremt farligt och kommer resultera i att man själv hamnar i klistret. Det är upp till mig att se till att kunna hantera det som händer. Går det knas är det helt enkelt mitt fel.
Med detta inte sagt att jag lever och kör efter den läxan men den finns där i bakhuvet i alla fall.

Del två i moralpredikan: Det finns oftast någon anledning till att dummisarna är just dummisar (<- Kalmar-slang). Det är däremot rätt sällan man kan lista ut anledningen. Det har sagts förut i tråden och det tål att sägas igen; Snubben gjorde fel, so what? Kanske han hade en dålig dag på jobbet, var sen till sitt barns dop, frugan låg på operationsbordet efter att ha blivit skrämd av vägen av en hojåkare, var på rymmen från sheriffen etc.
Forgive and forget kanske inte är den bästa medicinen för puckon men min ringa erfarenhet säger att puckon sällan blir avskräckta av hot, bistra ord och hämnd. Mera troligt är att de blir mer puckade och gör om samma dumhet igen, gärna hårdare om de kan.
[/trippar lätt för att inte trampa på för många tår]

Kanske är jag naiv och korkad men jag tror inte att världen blir bättre av hämnd.

Mitt tips: Skicka killen en trisslott och en ask Aladin och skicka med ett kort "Jag blev riktigt rädd idag när du svängde in så där tvärt framför mig. Turligt nog gick det bra och jag har tvättat kalsongerna. Jag skulle vilja be dig försöka undvika att göra liknande saker i framtiden. Speciellt mot oss på två hjul, det kan gå rätt illa. /Killen på hojen"

Jag tror det skulle sätta sig bättre i hans skalle än en repad dörr eller en otrohetsanklagelse.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fast det är ju i sånna här trådar man kan skilja dräggen från vanligt folk.:tummenupp
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
vågen skrev:
hihi, jag kom på en grej.

Killen som äger och körde bilen har en tjej/fru. Ett brev till honom från en "älskarinna" kan göra mycket skoj :rofl :lol mohahaaaaa :rofl

Jepp gör nåt kul så han får sitt lilla straff!,kanske som du skrev ett kärleksbrev från älskarinan :lol
Kolla upp vart han bor o vart bilen står,fixa nån fina spetsiga nabbar o lägg under 2-3 däck,punktera inte däcken,det gör han själv o vips du har inte gjort ett skit,du kan ju knappast hjälpa att han kört på något ha ha ha.
Kanske nån kär liten lapp,tack för senast typ :lol
Lycka till!
O jag håller med dig att somliga av dom uppför sej väldigt illa om det nu var nån dom.Själv varit ute för såna idioter som tror de äger vägarna i stan fast jag kom körandes bil.De var oxå ett gäng o markerade med att skrämmas o stanna bilen o baka tillbaks o glodde osv fast de hade brutit mot trafikreglerna.
En annan händelse jag läste i tidningen som hände här i denna lilla stad jag bor i var oxå nåt trafik tjafs o då hade dom hoppat ur bilen.Killen i andra bilen som blev attackerad hade inte gjort nåt fel,låste om sig av räddsla men hann inte stänga takluckan o fick knytnävar i huvet för det,helt oprovocerat.
Bäst o hålla sej borta från sånt o även hur förbannad man än blir så är det nog inte värt att konfrontera folk idag,det tas ju fram vapen o knytnävar för inget idag.Ta istället reda på vart dom bor o gör nåt smaskigt osedd där.
 
Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
>Barba

Tyvär så fungerar inte den teorin praktiskt på den här killen. Jag sa tidigare att jag kände igen honom... nu vet jag varför.

Jag kommer aldrig att få idioten att köra bättre eller använda hjärnan. Däremot så kan jag göra lite för att sabba hans liv en del. Principsak som jag sa tidigare.

Om han touchat mig så hade jag flugit i diket, träffat fackverkstolpen och om jag överlevt hade jag aldrig kunnat få reda på vem det var. Nu vet jag vem det är och att han beter sig som den idiot han är.

Sen så ska det regna hela helgen så vad har jag annars för mig, jag kan inte åka hoj så då kan jag ju jävlas med honom. Sen kan han aldrig få reda på att det är jag :lol
 

Gabor

Guest
[
Bäst o hålla sej borta från sånt o även hur förbannad man än blir så är det nog inte värt att konfrontera folk idag,det tas ju fram vapen o knytnävar för inget idag.Ta istället reda på vart dom bor o gör nåt smaskigt osedd där.[/QUOTE]

Vågen har fått ett litet stalltips på PM, jag tror han har läget och en plan klart för sig......jag lovar att han är nöjd med svaret. :tomten
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Fast det är ju i sånna här trådar man kan skilja dräggen från vanligt folk.:tummenupp

Du har nog bara träffat på för några i ditt vanliga liv, hade en helt annan syn när jag bodde på en liten ort fanns ju inga där knappt, men när man flyttade till stan och hade dem över allt omkring sig och ser hur många av dem håller på även i mitt jobb så har jag fått en helt annan uppfattning....

AFA... som står som signatur under dina inlägg syftar det på AntiFascistiskAktion eller?

Skulle vara intressant att veta...
 
Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
twinner skrev:
Tycker hela tråden luktar rasistisk soppa.

Jag förstår att man kan få en sån tanke. Men nu är jag inte rasist. Tyvär så är min erfarenhet av jobbiga ungdomar/kriminella att dom är till 90% invandrare. Det är ren fakta för mig, inga fördommar.

På jobbet har vi en kille som kommer från Irak. Han är den mest ärliga, snälla och välmenande kille man kan tänka sig. Jag tror även att (som jag sa i ett tidigare inlägg) föräldrarna, syskona är hårt arbetande ärliga personer. Jag har INGENTIN emot invandrare (får man fortfarande säga så?) som rättar sig efter svenska lagar, regler och kultur i stora drag.

Självklart har jag träffat kriminella svenskar också. Jag tycker precis lika illa om dom.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Tycker väl som du att han/dom visat att dom inte har alla hemma. :kocko
Omkörningen var väl ett bra bevis på det om ngt, att sedan hota när man blir konfronterad hör väl inte heller till dom mest smarta tilltagen. :rolleyes:
Men innan du hittar på ngt som tex punka hans däck, repa lacken eller skicka gosiga brev till honom.
Kanske du ska fundera på att det är precis lika lätt att lokalisera dig via regnummer.
Dessa killarna är kanske såna tuffa hårdkokta förortsgangsters :rolleyes: som måste bevisa för allt och alla hur tuffa dom är.
Polisanmäl händelsen ist, visst det händer inte ett skit men du har gjort "rätt" iaf.
Sätt inte igång ngt som du ångrar sedan, visa att du är en större man än vad dom är genom att inte ta till grottmetoder.

//Tobbe
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Bobby skrev:
Du har nog bara träffat på för några i ditt vanliga liv, hade en helt annan syn när jag bodde på en liten ort fanns ju inga där knappt, men när man flyttade till stan och hade dem över allt omkring sig och ser hur många av dem håller på även i mitt jobb så har jag fått en helt annan uppfattning....

AFA... som står som signatur under dina inlägg syftar det på AntiFascistiskAktion eller?

Skulle vara intressant att veta...

Hmmm.. Okej då självklart har du rätt. :Bugar jag vet ju inget.Nu ska jag också ta och bli lite trångsynt och fördomsfull som dig.

AFA står självklart för .."ALLA FINA AVATARER" om du inte visste det.?
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
Man ska nog passa sig för att köra efter och "göra upp" när sånt där händer. Med största sannolikhet så är det en person utan moral och gränser, har du otur är han/hon också kriminell...

"en kompis kompis" kom ihop sig med med en person som han kände igen, när han insåg att det jugoslavmaffian som stod mycket om i tidnigarna för ett par år sedan så var det tack o hej ha en bra dag! :gnissla

Bättre ta regnr och ringa la polizia, som om det skulle hjälpa.. :banana
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Om det är maffia liknande typer är det inte ett hett tips att gå till polisen...
polisen gör inget men du kommer få stora problem själv känns det som.
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Hmmm.. Okej då självklart har du rätt. :Bugar jag vet ju inget.Nu ska jag också ta och bli lite trångsynt och fördomsfull som dig.


skillnad på fördomar och något man fått uppleva på riktigt tycker jag personligen :D , struntsamma vi har olika åsikter så är det bara :fyllisar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Bobby skrev:
skillnad på fördomar och något man fått uppleva på riktigt tycker jag personligen :D , struntsamma vi har olika åsikter så är det bara :fyllisar


Ändra dig och bli en komplett människa då.Släng fördomarna och förena dig med kärleken och älska alla människor oavsett nationalitet. :tummenupp :banana
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
vågen skrev:
Jag låg o puttrade på motorvägen på väg hem. Svängde av häggviksavfarten (norrgående) och låg i 90-100. Då kommer en blå saab...

Jag bor också i Sollentna och vet precis var du körde och förstår vad som hände. Råkade faktiskt ut för något liknande för två veckor sedan på Landsnoravägen vid Edsviken/Edsberg. En fullständig galning prejade mig nästan av vägen och ökade farten när jag höll på att köra om honom. Jag kunde precis komma förbi och om honom utan att fronta med en mötande bil. Jag blev så jävla arg att jag stannade bilen och gick ur för att se vad för idiot som beter sig så. Ur bilen bakom hoppar en man med sydländskt utseende svär och gestikulerar och skriker att jag kör som en galning! :kocko :confused:

Men inte nog med det. Innan jag har hunnit säga mer än "Vad fan håller du på med?!" puttar han mig hårt mot min bil och måttar ett slag. Jag lyckas undvika att bli träffad, hoppar snabbt in i bilen och drar därifrån.

Fy fan vad arg jag var efteråt. Tänkte att jag skulle utsätta honom för den mest utstuderade hämnd man kan föreställa sig. Men efter ett tag när jag hade samlat mig insåg jag att det är bäst att ha så lite kontakt som möjligt med galna människor. Visst är det lockande att "sätta dit" någon som har jävlats med en. Man känner sig kränkt, förödmjukad och vill ha upprättelse. Men bäst mår man troligen själv av att påminna sig om att man har det så oändligt mycket bättre än dessa frustrerade och självdestruktiva vettvillingar.
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
om du har all info om honom... namn, adress m.m. kanske till å med pers.nr...

kan man inte anmäla hans bil som stulen?
om inte farbror haffa åker hem till honom å kollar upp läget så kan det bli en ganska underhållande effekt när han e ute å "finåker" nån dag...
:rolleyes:
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
friction skrev:
om du har all info om honom... namn, adress m.m. kanske till å med pers.nr...

kan man inte anmäla hans bil som stulen?
om inte farbror haffa åker hem till honom å kollar upp läget så kan det bli en ganska underhållande effekt när han e ute å "finåker" nån dag...
:rolleyes:

Jo, men det är samma problem som med mitt förslag att få Telia ringa honom mitt i natten för uppväckning - det är inget man ser.
Man ska kunna känna hämdens ljuva känsla skjutas igenom kroppen... mwohahahahahaaa!!!
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Itacha75 skrev:
Jo, men det är samma problem som med mitt förslag att få Telia ringa honom mitt i natten för uppväckning - det är inget man ser.
Man ska kunna känna hämdens ljuva känsla skjutas igenom kroppen... mwohahahahahaaa!!!

skit... han får inleda "operation skuggning" eller nåt...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top