När blev du kär?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Så mycket snack och hårda ord på forumet nu, tänkte att det är dags att kramas lite.

När blev du kär i din hoj? I modellen? Eller är du bara kär i effekten? Bling-bling?

Själv satt jag i bilen förra sommaren och funderade på vilken hoj jag skulle köpa när jag tagit mitt kort när jag blir omkörd av tre norskreggade sporthojar. Två fortsätter köra men den tredje svänger in framför mig. En silver- och rödfärgad Aprilia Mille -02:a. Då kände jag att "en sån ska jag ha". Den såg så kraftfull ut samtidigt som den var så slimmad och vältrimmad i linjerna. Ren, snygg design, inget onödigt plotter. Den mullrade bra framför, precis sånt ljud som jag gillar och lite läsning dömde hojen som lättstyrd med fullt tillräcklig effekt. Då blev jag kär.

Nån som känner igen sig?

Karlavagnen, P4, over and out... :hihi

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Satt och kollad epå Matrix 2

Alttid velat ha en motorcykel var under 18 när filmen släpptes.
men altid tyckt att det är fult med avgasröret utstickande på sidan men så kom den

Trinity satte sig på den dubbla rör snyggt lagt under rumpan

En sån ska jag ha ett par år senare äger av en fin 748

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Hehe det är faktiskt ett ganska kul sammanträffande

Var på knudan, såg Swedie och Alicia där
sen påvägen ut så stod där en ZX-7R.

sen glömde jag bort det för dom kostade mer än jag ville,
men sen dök den upp där i slutet av september skitbilligt :)

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
satt o letade mellanhoj på bocket. plötsligt dök den upp. pärlan! aldrig sett modellen innan! läcker! den ska ja ha tänkte ja! läste på lite o ringde direkt. bestämde möte med säljaren, men han sa att det var en annan som skulle kolla på den innan mej (som alla alltid säger). skit oxå. annonsen hade ju bara varit inne en halv dag.. men så var fallet. tråkigt nog köpte han den! :mad:
2-3 månader gick, var hojlös hela sommaren. då fick ja nog. i augusti ringde ja upp ägaren som hade den för tillfället o frågade om han inte funderade på o sälja den snart. :drool ha! jo förvånad som han blev så fick han tillslut ur sig att han ville fundera nån dag.. dagen efter ringde han upp och sa att den var till salu. så fick jag tillslut min älskling! never give up

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Satt o drönade i en trafikkö i Dublin och såg en brutta på en svart Bandit...blev helt såld..så ville jag också se ut (nu har drömmen modifierats lite så nu vill jag ha en r1 eller GSXR under min rumpa) men det var så det började ivf :tuttar

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
känner igen det där imaster....

Fick för mig att byta 929 som jag älskade, vet inte varför jag fick för mig men så skulle det bli iallafall.

Började kolla nytt på olika ställen, fick syn på en mille från -03, snyGGve, en sån ser kul ut, 60 graders twinn å grejer. maffigt. Läste om den som en dåre under en natt, för att sedan läsa nått om updateringen av den. Nystade lite nya bilder. fick fram en -04 på skärmen och sen var det kört......
Plånkan blev lite grining när den märke att det fanns en factory modell oxå...
Fick sen sälja luddet i fickorna för att få den försäkrad oxå....

but. I F00kING LOVE IT !

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Mja, jag behövde hoj och fick den till ett bra pris. Trivs skitbra med den men känner ändå hur jag börjar längta efter något annat.

Nästa hoj blir nog en twin. De som jag kollar på just nu är: Suzuki V-Strom 1000, Ducati Monster S2R, Yamaha Bulldog, KTM Superduke och Triumph Thruxton 900. Triumphen ligger bäst till för tillfället, den är bara så snygg. :kär

THX_006_main.jpg

Frågan är bara hur man ska kunna byta ner sig efter att ha kört GSX 1400... :(

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Esquire skrev:
2318153 Mja, jag behövde hoj och fick den till ett bra pris. Trivs skitbra med den men känner ändå hur jag börjar längta efter något annat.

Nästa hoj blir nog en twin. De som jag kollar på just nu är: Suzuki V-Strom 1000, Ducati Monster S2R, Yamaha Bulldog, KTM Superduke och Triumph Thruxton 900. Triumphen ligger bäst till för tillfället, den är bara så snygg. :kär

THX_006_main.jpg

Frågan är bara hur man ska kunna byta ner sig efter att ha kört GSX 1400... :(

Visst är den snygg, trajan. Läcker i sina klassiska linjer och juste färgsättning.
Förra året hade Triumph en provkörningsdag hos lokala handlaren så jag tog naturligtvis chansen att testa.
Rullade iväg, memorerade att växlarna ligger åt fel håll (som på alla standardhojar), märkte att den var ganska lättstyrd, kom ut på en mindre väg, gav järnet ..... och inte ett skit hände!
Fan så besviken jag blev. Körde då huvudsakligen en Ducati ST4s (som förresten är till salu nu) och hade väntat mig något strax under den i effekt.
Kör nu en Ducati PS 1000 LE som har ca 30 hästar mindre än ST4s:en, men jag klarar mig bra med den och den känns inte alls så slö och trött som trajan gjorde. Vet inte hur många hästar/Nm som Thruxtonen har.
Prova innan du köper en ... Vi är alla olika och du kanske tycker att den är helt ok med det vrid och den effekt som den har, men min "vill-ha-lista" blev lite kortare efter den provkörningen.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
R1an har ju alltid varit en våt tonårs drömm, det kombinerat med attityd problem och omoget beteende som alla r1 förare förknippas med R1an gör hojvalet enkelt,

dessutom veeeet ju alla att R1an är den snabbaste hojjen ,asså den gör ju typ 300 på bakhjulet typ :2cool

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag blev nästan lite kär så fort jag fick veta att den kostade 2074:- att försäkra.

Jag är så satans billig. :3freak

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
jag satt och sökte på blocket, där såg jag henne en blå triumph tt600. den drömen sprack när jag ringde försäkringsolagen :(

Nu kör jag en Fz750 från 89 och är nästan lika kär.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
kör en firestorm så för min del va det försäkringspremien jag blev kär i :kär (relativt såklart, det är fortfarande inte billigt nånstans)

iof jävla trevlig hoj som är lite sådär lagom extrem för gatåkning, går att åka lite längre med den oxå om man nu skulle vilja :)
vill man tillräckligt hårt så går den att gasa rätt bra med oxå :D

sen låter dne förjävla gott och är riktigt snygg med lite småmoddar så :tummenupp

ed: kan säga att jag är oxå hemligt kär i en mille, men är man 20bast (som jag va när jag köpte första tunga hojen) och bor i centrum så är försäkringen inte att skojja med :( att trafikförsäkra en mille kostade ungefär lika mycket som en helförsäkring på stormen.. :3freak

Last edited:

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Efter första provturen senhösten förra året.
Det som imponerade först var Busans maskin med den enorma elasticitet den har. Det finns inga pucklar - den drar som ett lok genom hela varvtalsregistret. :Bugar

Det senaste som fått mig än mer kär är hur rysligt fort det går att åka lääääänge utan att man tröttnar eller vill kliva av. 50 mil i 160-200 är en barnlek :hihi

....och så går den fortfortfort.

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Blev kär i tisdags förras veckan, när jag fick se en Aprilia Touno.
Satt och läste några tester samt smurfade runt och letade omdömen och bilder.
Ringde runt till handlare på onsdagen och var och hämtade den i fredags :)
Det blev knappt 100 mil i helgen och förälskelsen börjar övergå i äkta kärlek.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
Fürstenhoff skrev:
2318282 Oavsett när då det finns många olika tillfällen, oavsett med "vem" då många erbjudit så enormt mycket olika saker och oavsett varför så ligger skilsmässan nära nu - motorcyklar är bara jobbiga!! :7peta

Fürstenhoff närmar sig stadiet mc pensionär!! :rofl

/Fürstenhoff.
Hehe snart HD med fetingturbo då eller??? :)

Dark_Messenger

Guest
Har mestadels kört luftkylda twinglidare tidigare. Läs HD. Några japaner har det också blivit. Dock har jag aldrig ägt någon sådan själv. För några år sedan kom jag väl på att jag inte trivdes med glidarhojarna. Passade inte min körstil helt enkelt, och ska man vara ärlig hade jag nog lessnat lite också.

Jag tyckte min dåvarande hoj en Evomatad softail custom var för slö. Bångstyrig. Klumpig. Dock har de charm och en jävla utstrålning plus ett välljud ingen radfyra någonsin kan prestera.

Valet var enkelt.

Buellen har allt positivt med HD, utan det negativa. :fyllisar

JohnnyPark

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monster S2R -05
I vintras bestämde jag och en kompis att vi skulle ta mc-kort. Han hade kört ganska mycket cross och hade en bror med hoj. Jag själv hade knappt kört alls, lite moppe förstås och även testat cross någon gång. Men det kändes som en det kunde vara kul att ha och passa på att ta kortet när man hade både pengar och motivation. Efter första körlektionen var jag helt såld; varför i helvete har jag inte kört hoj förut?! Hade letat bil ett tag men insåg att det var nog en två-hjulare jag skulle ha. Bara för att testa en säsong i alla fall..
Kortet gick förvånansvärt snabbt att ta och kort därefter hittade jag en liten er-5 -01 i lagom prisklass som bara gått 45 mil! Köpet var ett faktum och nu vägrar jag kliva av min ögonsten.. Förmodligen blir det en större nästa säsong men den kommer alltid ha en speciell plats i mitt, numer två-hjuliga hjärta. Och bilen, den skiter jag i! Kan ju alltid låna mammas. :)

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Själv åker man "det enda rätta.... en R1:a"... ;-)

R1 är:

Snygg, sexig, fina kurvor, vild, kompromisslös, gnäller inte om det är till som delar glädjen...

Allt min tjej inte är... ;-)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...