2114737 Kicka backspegel är skoj....har iofs inte gjort det på hoj men väl på ett övergångställe när ett fruntimmer i en Micra tyckte det var en bra ide att gasa som en idiot för att hinna framför fötterna på mig vid ett övergångställe, jag hade passerat mittrefugen och var halvväg över den ena filen när jag hör att kärringen gasar, tar ett rask steg framåt och vrider mig lite åt vänster..upp med foten och skickar ett stycke backspegen i en snygg båge snett bakåt. Traskar sen lugnt vidare medans kärringen vinglar fram mot nästa rödljus, vänder och kör efter mig, vid nästa korsning vänder hon igen så att hon möter mig. Bilen stannar och kärringen ut och börjar gapa om att jag skall stanna så hon kan ringa Polisen..."varför då?" blir det självklara svaret, "polisstationen ligger ju bara 50 meter bort, kom så går vi dit" Varpå jag satte kurs mot den lokala näpostationen. Väl inne på stationen sätter tanten igång att gapa att hon vill anmäla mig för skadegörelse, varpå jag förklarar att det får hon gärna göra, men då kommer jag anmäla henne för vårdslöshet i trafik varpå jag kommer få några hundralappar i böter och hon kommer bli av med lappen i ett år. Att dessutom satt en gammal ärrad konstapel bakom disken som försökte låta bli att gapskratta gjorde ju inte saken sämre...
tror att hon lärde sig att stanna vid övergånsställen efter det