När får man sparka av en backspegel?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114809 Nackskott?

Nej men jag skulle nog följa efter personen tills den stannade och fråga vad han/hon höll på med och hur han/hon skulle tycka om att jag tex urinerade på dennes bil eller dyligt.

Rätt kul att följa efter personer som betett sig illa i trafiken, efter ett tag brukar dom bli nervösa och bara köra runt samma kvarter ett tag.

Edit: finns roliga saker man kan göra utan att bryta mot någon lag.
 
Last edited:

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Övik
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Jag tycker att du gjorde rätt som lät han behålla backspegeln.

Dels för att det är lite svårt att veta säkert om han gjorde det med flit eller helt enkelt inte förstår hur mycket grus bilen drar upp. Han kanske bara genade lite i kurvorna för kunna hålla farten uppe. Vissa spolar rutorna när man ligger för nära, men han förstår kanske inte hur otrevligt det är att få sprit i/på hjälmen.

Märker själv att jag blir stressad och kör bil sämre när det ligger en MC bakom. Tänker han göra en idiotomkörning över krönet här? blinkade han åt mig? Nä det var nog bara ett gupp, oj vad jag vinglar osv osv

Den andra anledningen är att BMW föraren i fråga knappast tycker bättre om MC folk efter att ha förlorat en spegel. Nästa gång han får en MC nära bakrutan kanske han väljer att göra en panikbromsning istället, eller värre.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114818 Nej men jag skulle nog följa efter personen tills den stannade och fråga vad han/hon höll på med och hur han/hon skulle tycka om att jag tex urinerade på dennes bil eller dyligt.

Rätt kul att följa efter personer som betett sig illa i trafiken, efter ett tag brukar dom bli nervösa och bara köra runt samma kvarter ett tag.


Ta inte detta fel nu, inget personligt mot dig.

Jag tycker det är ganska komiskt att se alla som alltid skriver "Hade det varit jag så bla bla bla bla". Folk ska slå ner folk till höger och vänster. Finns det ingen värre än er? Är ni alltid värst? Det verkar finnas väldigt många av den typen här på sporthoj, vad händer när ni möter en likasinnad? Slåss tills en dör? Killen du följer efter kanske inte alls blir nervös för han kanske är sju resor mer outlaw än dig.

Bara en tanke.
 

Solid snake

Guest
Hygglo skrev:
2114805 Jag har ingen hoj längre.. men när jag hade det så blev jag skiit piss förbannad när någon bilist spolade rutan framför mig så min nyputsade pärla fick stänk på sig...

Men nu när jag åker bil är det skiit kul att göra lika dant :lol Fan så skoj när man ser en stressad race putte ligga 10m bakom på 70 väg åså drar man på spolningen som för övrigt står med flit lite högt upp.....först så drar race putten ner visiret fort som faan sedan bromsar han utav helvette eller gör en helvild omkörning....hehehe OM det skulle ske en olycka vems är felet? jag som "spolade bort insekter" Eller Putten som låg 10 m bakom?
Idiot.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114825 Ta inte detta fel nu, inget personligt mot dig.

Jag tycker det är ganska komiskt att se alla som alltid skriver "Hade det varit jag så bla bla bla bla". Folk ska slå ner folk till höger och vänster. Finns det ingen värre än er? Är ni alltid värst? Det verkar finnas väldigt många av den typen här på sporthoj, vad händer när ni möter en likasinnad? Slåss tills en dör? Killen du följer efter kanske inte alls blir nervös för han kanske är sju resor mer outlaw än dig.

Bara en tanke.

Självklart väljer man vilka man jävlas med, var 3st killar som satt på en bänk mellan 2 fartgupp. När jag kommer med hojen och saktar in mot det första ser jag hur en kille reser sig upp och går ut på vägen, ser direkt vem det är han är ett år äldre än mig och gick på samma skola. Gjorde sig känd 2år tidigare då han hoppade ihjäl en kille för 400 spänn och en klocka och sedan gömde honom under en bil. Jag körde rakt mot honom, girade först lite lätt åt höger (samma sida som hans polare satt på) när jag nästan är vid honom lägger jag över hojen åt vänster och vrider på rullen. Får ducka för hans slag då han försöker veva mig av hojen, jag skakar på huvudet och kör vidare. Nån vecka senare parkerar jag hojen vid midnatt utanför huset. Har lite bråttom in och glömmer styrlåset och skivbromslåset, 45 minuter senare ringer snuten och säger att dom hittat min hoj ? Vafan tänkte jag ? min hoj ? jag parkerade den ju nyss, ett vittne hade sett dom styra hojen och ringt snuten....
Gissa vem som snott den ? samme man som försökte veva ner mig han fick sitta några månader på kåken sen kommer han ut och kraschar en saab 9000 rakt i brandstationen.

Men i övrigt så..nej jag har nog inte backat allt för ofta
 

*DIABLO*

Guest
Hygglo skrev:
2114805 Jag har ingen hoj längre.. men när jag hade det så blev jag skiit piss förbannad när någon bilist spolade rutan framför mig så min nyputsade pärla fick stänk på sig...

Men nu när jag åker bil är det skiit kul att göra lika dant :lol Fan så skoj när man ser en stressad race putte ligga 10m bakom på 70 väg åså drar man på spolningen som för övrigt står med flit lite högt upp.....först så drar race putten ner visiret fort som faan sedan bromsar han utav helvette eller gör en helvild omkörning....hehehe OM det skulle ske en olycka vems är felet? jag som "spolade bort insekter" Eller Putten som låg 10 m bakom?



Du måste skämta, du sätter andra människors liv i fara o sen säger du att det är deras fel för dem körde för nära, f--k you
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Twosaint skrev:
2114837 Självklart väljer man vilka man jävlas med, var 3st killar som satt på en bänk mellan 2 fartgupp. När jag kommer med hojen och saktar in mot det första ser jag hur en kille reser sig upp och går ut på vägen, ser direkt vem det är han är ett år äldre än mig och gick på samma skola. Gjorde sig känd 2år tidigare då han hoppade ihjäl en kille för 400 spänn och en klocka och sedan gömde honom under en bil. Jag körde rakt mot honom, girade först lite lätt åt höger (samma sida som hans polare satt på) när jag nästan är vid honom lägger jag över hojen åt vänster och vrider på rullen. Får ducka för hans slag då han försöker veva mig av hojen, jag skakar på huvudet och kör vidare. Nån vecka senare parkerar jag hojen vid midnatt utanför huset. Har lite bråttom in och glömmer styrlåset och skivbromslåset, 45 minuter senare ringer snuten och säger att dom hittat min hoj ? Vafan tänkte jag ? min hoj ? jag parkerade den ju nyss, ett vittne hade sett dom styra hojen och ringt snuten....
Gissa vem som snott den ? samme man som försökte veva ner mig han fick sitta några månader på kåken sen kommer han ut och kraschar en saab 9000 rakt i brandstationen.
Är du säker på att han inte är någon karaktär från "Smala Sussie"? :hihi
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Esquire skrev:
2114845 Är du säker på att han inte är någon karaktär från "Smala Sussie"? :hihi

Jadu med den mannens meritlista i den här staden så kan man börja undra, saaben är inte den första bilen han kraschar. Var jagad av snuten och kraschar in i ett betonggarage, löper ifrån snuten och klarar sig undan ett tag.

Det är så jävla typiskt sånna där idioter voltar med bilar och det är bara mos av bilen och dom kliver ut oskadda medans "normalt folk" får whiplash och bryter rygger osv...
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114837 Självklart väljer man vilka man jävlas med, var 3st killar som satt på en bänk mellan 2 fartgupp. När jag kommer med hojen och saktar in mot det första ser jag hur en kille reser sig upp och går ut på vägen, ser direkt vem det är han är ett år äldre än mig och gick på samma skola. Gjorde sig känd 2år tidigare då han hoppade ihjäl en kille för 400 spänn och en klocka och sedan gömde honom under en bil. Jag körde rakt mot honom, girade först lite lätt åt höger (samma sida som hans polare satt på) när jag nästan är vid honom lägger jag över hojen åt vänster och vrider på rullen. Får ducka för hans slag då han försöker veva mig av hojen, jag skakar på huvudet och kör vidare. Nån vecka senare parkerar jag hojen vid midnatt utanför huset. Har lite bråttom in och glömmer styrlåset och skivbromslåset, 45 minuter senare ringer snuten och säger att dom hittat min hoj ? Vafan tänkte jag ? min hoj ? jag parkerade den ju nyss, ett vittne hade sett dom styra hojen och ringt snuten....
Gissa vem som snott den ? samme man som försökte veva ner mig han fick sitta några månader på kåken sen kommer han ut och kraschar en saab 9000 rakt i brandstationen.

Men i övrigt så..nej jag har nog inte backat allt för ofta


Men hur ska du avgöra vad det är för kille som sitter i bilen? När du märker att killen är helt fel kille att bråka med kanske det är för sent? Personligen skulle jag ALDRIG sparka en spegel om någon sprutade spolarvätska på mig, det är ju bara att släppa av lite och köra om vid nästa tillfälle. Spolarvätska är inget man dör av.

Folk som sparkar speglar för lite spolarvätska måste vara ganska farliga i trafiken för hur reagerar ni när någon gör något puckat som utsätter er för fara? Tycker man stöter på sådant ganska ofta.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114850 Men hur ska du avgöra vad det är för kille som sitter i bilen? När du märker att killen är helt fel kille att bråka med kanske det är för sent? Personligen skulle jag ALDRIG sparka en spegel om någon sprutade spolarvätska på mig, det är ju bara att släppa av lite och köra om vid nästa tillfälle. Spolarvätska är inget man dör av.

Folk som sparkar speglar för lite spolarvätska måste vara ganska farliga i trafiken för hur reagerar ni när någon gör något puckat som utsätter er för fara? Tycker man stöter på sådant ganska ofta.

Skulle aldrig falla mig in att sparka av en spegel, pga risken att bli rammad av bilen eller tappa balansen. Sen fattar jag inte vad som ger mig rätten att sabba hans bil för att han sprutade spolarvätska på mig ? Men man kan ju diskutera saken med personen ifråga.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114852 Skulle aldrig falla mig in att sparka av en spegel, pga risken att bli rammad av bilen eller tappa balansen. Sen fattar jag inte vad som ger mig rätten att sabba hans bil för att han sprutade spolarvätska på mig ? Men man kan ju diskutera saken med personen ifråga.

Visst kan man diskutera saken om man orkar, själv så har jag oftast bättre saker för mig.

Jag tolkade "Har dock aldrig själv varit med om att nån sprutat spolarvätska men skulle nån göra det så skulle det inte gå obemärkt förbi." som att du var sugen på mer än att tala med personen, därav frågan.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114856 Visst kan man diskutera saken om man orkar, själv så har jag oftast bättre saker för mig.

Jag tolkade "Har dock aldrig själv varit med om att nån sprutat spolarvätska men skulle nån göra det så skulle det inte gå obemärkt förbi." som att du var sugen på mer än att tala med personen, därav frågan.

Nej men jag skulle nog följa efter personen tills den stannade och fråga vad han/hon höll på med och hur han/hon skulle tycka om att jag tex urinerade på dennes bil eller dyligt.

Så skrev jag ?

Och att bruka våld slutar på 2 olika sätt,
1: du åker på stryk
2: du blir anmäld för misshandel
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114858 Nej men jag skulle nog följa efter personen tills den stannade och fråga vad han/hon höll på med och hur han/hon skulle tycka om att jag tex urinerade på dennes bil eller dyligt.

Så skrev jag ?

Och att bruka våld slutar på 2 olika sätt,
1: du åker på stryk
2: du blir anmäld för misshandel

I inlägg 58 skrev du även "Har dock aldrig själv varit med om att nån sprutat spolarvätska men skulle nån göra det så skulle det inte gå obemärkt förbi."

Men skit samma. Förstår att du skulle bli mycket upprörd :)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114865 I inlägg 58 skrev du även "Har dock aldrig själv varit med om att nån sprutat spolarvätska men skulle nån göra det så skulle det inte gå obemärkt förbi."

Men skit samma. Förstår att du skulle bli mycket upprörd :)

Jo men om du läser inlägg 61 och sen 62 ?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114868 Jo men om du läser inlägg 61 och sen 62 ?

Ja, jag har läst det men jag fäste nog blicken mer på det tidigare inlägget men jag missuppfattade som sagt.

Kommer kanske inte längre i diskutionen men jag tycker som sagt att det är ganska kul att se hur folk skriver som om dom vore värst. Och detta var som sades inte riktat till dig utan mer i allmänhet. Alltid samma sak när någon råkat ut för något. Då kommer det inlägg efter inlägg med "hade det varit jag så......."
Ganska komiskt då jag sällan tror det går till så i verkligheten!
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114874 Ja, jag har läst det men jag fäste nog blicken mer på det tidigare inlägget men jag missuppfattade som sagt.

Kommer kanske inte längre i diskutionen men jag tycker som sagt att det är ganska kul att se hur folk skriver som om dom vore värst. Och detta var som sades inte riktat till dig utan mer i allmänhet. Alltid samma sak när någon råkat ut för något. Då kommer det inlägg efter inlägg med "hade det varit jag så......."
Ganska komiskt då jag sällan tror det går till så i verkligheten!

Nej visst jag förstår precis vad du menar man ser folk som skriver "fan jag hade slagit honom på käften" hur skulle det samvaron se ut ? Folk som smäller på varandra till höger och vänster. "om jag fick tag på honom då jävlar" osv osv osv....
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114878 Nej visst jag förstår precis vad du menar man ser folk som skriver "fan jag hade slagit honom på käften" hur skulle det samvaron se ut ? Folk som smäller på varandra till höger och vänster. "om jag fick tag på honom då jävlar" osv osv osv....

Åfan, då kanske jag ska tagga ner lite nu då :hihi

Men som sades, var folk så stygga som dom skriver i trådarna så skulle det vara ganska fina fighter längs med vägkanterna.
 

tobbe1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Z1000
yamahaR6_03 skrev:
2114841 Du måste skämta, du sätter andra människors liv i fara o sen säger du att det är deras fel för dem körde för nära, f--k you
Kör man så nära att man får spolarvätska på sig får man ju skylla sig själv :7peta
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Wesslan skrev:
2114883 Åfan, då kanske jag ska tagga ner lite nu då :hihi

Men som sades, var folk så stygga som dom skriver i trådarna så skulle det vara ganska fina fighter längs med vägkanterna.

På tal om det så var 2 kompisar ute och körde hoj, berättelsen finns i nån gammal tråd men jag minns inte vilken.
Iaf så stannade dom vid ett rödljus, hade väl inte kört som nån galning men lite outlaw iaf. Glider upp en gubbe bakom dom som tutar och sitter och skriker i bilen viftar med armarna och är allmänt galen. Bägge 2 varvar sina hojar och skakar på huvudet och tittar framåt igen. Nästa sekund är det nån som rycker och sliter i polarns hjälm och när han inte får av den så *pang* kommer det en uppercut som träffar honom på hakan. Då är det den gubben som hoppat ut ur bilen och fäktar efter honom och sedan sätter sig i bilen. Dom följer efter honom tills han stannar och frågar vafan han håller på med varvid han uttalar diverse hot och gojar något om att han minsann tagit hand om större slynglar. skadad ? jaaa :död
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Twosaint skrev:
2114886 På tal om det så var 2 kompisar ute och körde hoj, berättelsen finns i nån gammal tråd men jag minns inte vilken.
Iaf så stannade dom vid ett rödljus, hade väl inte kört som nån galning men lite outlaw iaf. Glider upp en gubbe bakom dom som tutar och sitter och skriker i bilen viftar med armarna och är allmänt galen. Bägge 2 varvar sina hojar och skakar på huvudet och tittar framåt igen. Nästa sekund är det nån som rycker och sliter i polarns hjälm och när han inte får av den så *pang* kommer det en uppercut som träffar honom på hakan. Då är det den gubben som hoppat ut ur bilen och fäktar efter honom och sedan sätter sig i bilen. Dom följer efter honom tills han stannar och frågar vafan han håller på med varvid han uttalar diverse hot och gojar något om att han minsann tagit hand om större slynglar. skadad ? jaaa :död

Du editerade bort sista meningen i ditt förra inlägg, eller?

Ja, dårar finns det gott om. Det finns gott om hjärndött folk nu för tiden, man slutar aldrig förvånas.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top