När räknas man som motorcyklist???

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
När man tjör en literklubba o har en cållitchtröja me nå text på ryggen. Möjligen också om man nästan tjör ijäl sig DiRecKt.

Det där har vi diskuterat till döds på den här forumet. Orecic får fixa en lathund annars får folk aldrig rätsida på det.

Last edited:

Str3 R

Guest
När man räknas som motorcyklst? Pjaaa, när man gör en marksyning..? Nä inte illa menat men jag vet inte vad som skulle räknas till när man är motorcyklist. Gediget brinnande intresse för 2 hjul kanske? Några fack känner jag inte till, i så fall borde jag passa in i rätt många fack om man ska hårddra det hela. I dag blev det dock 2-takt och militärhoj till MCK Rapido, haffades av klubbmedlemmarna i MCHK Militär och så fick jag parkera i FMCKs tält istället för låååångt borta (grymt många hojar som kom in hela tiden). :)

Hva_256.jpg

Nä jag vet inte vad som gör en till en motorcyklist, annat än att man gillar att köra hoj, trevliga vägar och fikastunder med likasinnade. :)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
En bild säger mer än tusen ord. Frågor på det?

Rolig bild och båda är "riktiga" motorcyklister i mina ögon.:tummenupp

TS ville ha personliga åsikter vad som definierar en "riktig" motorcyklist...

För mig är en "riktig" motorcyklist en person som har ett intresse av motorcyklar och kör eller har kört motorcykel. :)

Det är för mig ingen skillnad om man gillar att visa upp sig på en putsad lågmilare eller kör tusentals mil om året.
Att jag, som exempel, inte skulle köra en Blyvinge upplyst som ett tivoli betyder inte att denne inte är motorcyklist i mina ögon.
Den som ser ner på andra har mest problem tycker jag, och om denne (här kan man lägga in ett annat ord för brynsten eller det engelska ordet för höna om man vill) ser ner på mig så är det inte mitt problem. Men trångsynta motorcyklister är också motorcyklister! :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Rolig bild och båda är "riktiga" motorcyklister i mina ögon.:tummenupp

TS ville ha personliga åsikter vad som definierar en "riktig" motorcyklist...

För mig är en "riktig" motorcyklist en person som har ett intresse av motorcyklar och kör eller har kört motorcykel. :)

Det är för mig ingen skillnad om man gillar att visa upp sig på en putsad lågmilare eller kör tusentals mil om året.
Att jag, som exempel, inte skulle köra en Blyvinge upplyst som ett tivoli betyder inte att denne inte är motorcyklist i mina ögon.
Den som ser ner på andra har mest problem tycker jag, och om denne (här kan man lägga in ett annat ord för brynsten eller det engelska ordet för höna om man vill) ser ner på mig så är det inte mitt problem. Men trångsynta motorcyklister är också motorcyklister! :D

Ja, det är bara att se sig om, som den där snubben med den fula hojen som gärna hjälper till att sätta ihop en hoj när någon försökt sig på att skruva, oavsett vad det är för något, där har man hittat en potentiell biker.

Han är glad bara någon kör hoj, han skiter i hur den ser ut eller hur den körs.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
är ej intresserad av att dela in folk i olika fack eller liknande. är enbart intresserad av era egna personliga tankar och funderingar. som någon redan är inne på så finns det en enorm bredd av motorcyklar och olika stilar med mera.

och jag säger inte att den ena är mer motorcyklist än den andra. t.ex den som kör jorden runt med sin mc är enligt mig ej mer motorcyklist än den som bygger sin egen chopper och lägger tusentals timmar på denna för att sedan köra 200 meter inne på utställnings området.
det är inte så många hobbies som har en sådan enorm vidd som motorcyklar och motorcyklism har.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
När vi ändå håller på;
2rs9pkn.jpg

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tja... En riktig biker sitter iaf inte och skriver inlägg i den här tråden.

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
En gubbe sa åt mig en gång: "du kan inte kalla dig knutte om du inte varit på IOM"

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
De som klotat men ändå fortsätter köra hoj är riktiga motorcyklister.
De som lagt ner hojåkningen efter första vurpan var aldrig motorcyklister end när dom körde.
De som inte kraschat än är under utredning.

Nä, ärligt talat bryr jag mig inte om vem som kallar sig motorcyklist och inte. Orkar inte störa mig på posörer och livsstilsbikers längre.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ja jag har noterat att ekerhjul idag är ovanligt hos många av hojkonsumenterna. Därför kör jag hellre med motardjenget. Så att man kan ligga bakom och spana in schyssta ekrar. De e fett.

Jag är överlycklig för mina ekerhjul på Husqvarnan.

Jag ville ha det på Kawasakin med men konstaterade att det skulle bli lite dyrt. :kär

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Föresten.

Ifall det finns någon wannabe rejser här som vill tjäna 17 respekt-points och säkert 5 chejer på korvmojen så har jag lite slitna puckar att sälja.

50 spänn.

Du blir garanterat biker men mina gamla.
DSC_0193.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...