När räknas man som motorcyklist???

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är överlycklig för mina ekerhjul på Husqvarnan.

Jag ville ha det på Kawasakin med men konstaterade att det skulle bli lite dyrt. :kär

Skicka in kvitton till SH-expiditionen så stämplar jag dem som godkända med vändande post.
Du är godkänd biker!
Innan Swedie ser vad jag håller på med så tänker jag godkänna så många som möjligt. Alla som har twin och/eller stotstångsmotor blir naturligtvis också omedelbart godkända bikers. Samma för de som har ägaransvar för en twin med omotiverat stor slagvolym. Kör på.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skicka in kvitton till SH-expiditionen så stämplar jag dem som godkända med vändande post.
Du är godkänd biker!
Innan Swedie ser vad jag håller på med så tänker jag godkänna så många som möjligt. Alla som har twin och/eller stotstångsmotor blir naturligtvis också omedelbart godkända bikers. Samma för de som har ägaransvar för en twin med omotiverat stor slagvolym. Kör på.

Nu fick jag den bekräftelse jag sökt! :yoparty Alla mina hojar har trådekrat och jag har dessutom en stötstångsmoped.

Plus ett par sidventilare, gräsklippare, högtryckstvätt...

och en elektrisk motorsåg.... :rodnar

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Du är godkänd biker!

Jag är alltså godkänd av Jörgen! :banana

Även om jag mest kör en modärnare trecylindrig Tekokare med några fler hästar och något bättre väghållning och bromsar...:rodnar

Men den har omotiverat stor slagvolym, en Babytona är både vettigare och snabbare! :tummenupp

Fast jag är förståss inte vettigare och snabbare! :hihi

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Eftersom det finns så många definitioner på biker/hojåkare/motorcyklist så blir detta svårt... Men, om man ställer om frågan till:

Hur blir du en större hojåkare i dina egna ögon? så blir det liksom enklare att svara på tycker jag.

Jag börjar!

- Att rejsa i England, helst på Brands Hatch. Där har ALLA barndomshjältar kört: Clark, Stewart, Peterson, Andretti, Hunt. OK, jag vet, de är bilkillar, men det var F1-rejser jag drömde om att bli när jag var 7 år gammal. Så, rejsa Brands!!!:banana

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
Eftersom det finns så många definitioner på biker/hojåkare/motorcyklist så blir detta svårt... Men, om man ställer om frågan till:

Hur blir du en större hojåkare i dina egna ögon? så blir det liksom enklare att svara på tycker jag.

Jag börjar!

- Att rejsa i England, helst på Brands Hatch. Där har ALLA barndomshjältar kört: Clark, Stewart, Peterson, Andretti, Hunt. OK, jag vet, de är bilkillar, men det var F1-rejser jag drömde om att bli när jag var 7 år gammal. Så, rejsa Brands!!!:banana
Word!
Har man racingambitioner som landsvägsknutte så skulle ju IOM vara en målbild.
Fast det är jag för gammal och klok för... eller kanske bara för gammal vid närmre eftertanke..:)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
När jag åker bil är jag bilist, när jag är ute och går är jag fotgängare, när jag kör mc är jag motorcyklist och när jag hejar fram mitt lag på läktaren är jag fotbollssupporter. Vad är problemet?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Om bandagsarrangören kommer fram och säger "Hörreduew, du får itte tjöra i fruktstundsgruppen anymore. Cållichtröjorna som gör random sidoförflyttningar blir rEdDa när du rullar förbi dem i böjarna" är min gröntjänst klar tror jag.
Tänkte ta licensen om det inträffar.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om bandagsarrangören kommer fram och säger "Hörreduew, du får itte tjöra i fruktstundsgruppen anymore. Cållichtröjorna som gör random sidoförflyttningar blir rEdDa när du rullar förbi dem i böjarna" är min gröntjänst klar tror jag.
Tänkte ta licensen om det inträffar.

Här skrattade jag LÄNGE!!!!:rofl:rofl:rofl

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Alla som har twin och/eller stotstångsmotor blir naturligtvis också omedelbart godkända bikers. Samma för de som har ägaransvar för en twin med omotiverat stor slagvolym. Kör på.

Siiit... Sex då? Är det okej? Inga stötstänger dock... men väl 1649cc... :näsblod
Terapivarning om jag inte kvalar in. :va
Cheyer har liknat den vid en brödrost så jag får nog nöja mig med den fru jag redan har. :kär

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
När man läser sådana här trådar på mc forum och mest blir trött, ja då är man motorcyklist :)

Så här tänker jag: Om man äger en mc, innehar körkort och envisas med att köra med tidigare nämnda mc.
Då är man motorcyklist.
Om man gör det för att vara cool/ball/fräck eller dylikt, då är man det inte.
Då är man en livsstilsmänniska.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Följd fråga Motorcyklist vs Biker, skillnad ev likheter?:rolleyes:

Språket!

Särskrivning av Följdfråga, sedan ord på Svenska, vs är förkortning av versus som är Latin, Biker är Engelska för Hojåkare.

We´re on bikes! kan betyda att vi kommer på trampcykel om man reser till de brittiska öarna...:D

Annars är det vanligtvis så att det Amerikanska är bättre och mer än det Svenska. En provkörning i en motortidning är inte lika djupgående som ett test av samma fordon. (Vad heter prov på engelska?:va)

Därför är en "Biker" bättre och mer än motorcyklist... men bara på svenska naturligtvis...:rolleyes:

För er som känner till UK och deras språk blir inte förvånade av att de här herrarna är "Bikers" på inte så, i mitt tycke, häftiga BMW.:lol

http://www.hairybikers.com/

Men visst tycker jag att de är motorcyklister! :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den här tråden fick mig att reflektera lite över mig själv och jag insåg att jag är nog ingen sann motorcyklist utan snarare en racer. Helst intresserar jag mig för racing på två hjul. Men om jag tvingades välja racing eller motorcyklar så skulle jag välja racing.

I praktiken skulle man kunna formulera det bilracing eller att börja med touringåkning eller glidarhojar. Då skulle jag utan tvekan välja bilracing.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Otroligt humoristisk tråd! :D

Det duger gott om man tycker om att köra hoj. Hur ofta, hur länge och på vad spelar mindre roll. Det sitter i hjärtat känns det som.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept