När räknas man som motorcyklist???

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag har en polare som tog kortet för två år sedan. Han köpte en R6 rätt snabbbt efter det. Vi "tvingade" honom att köra typ 30 mil första året. Hittilis i år sa han nyss att han kört två gånger. Vart körde du då? besiktningen samt att han var tvungen att flytta hojen från garaget en dag:). Detta kan fa.. inte räknas som motorcyklist va:)???

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag har en polare som tog kortet för två år sedan. Han köpte en R6 rätt snabbbt efter det. Vi "tvingade" honom att köra typ 30 mil första året. Hittilis i år sa han nyss att han kört två gånger. Vart körde du då? besiktningen samt att han var tvungen att flytta hojen från garaget en dag:). Detta kan fa.. inte räknas som motorcyklist va:)???
Näää de tycker jag inte :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Näää de tycker jag inte :)

Han är en motorcykelägare. På samma sätt som att någon som äger ett musikinstrument men inte kan spela på det är en musikinstrumentägare och ingen musiker/musikant..... :)

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Språket!

Särskrivning av Följdfråga, sedan ord på Svenska, vs är förkortning av versus som är Latin, Biker är Engelska för Hojåkare.

We´re on bikes! kan betyda att vi kommer på trampcykel om man reser till de brittiska öarna...:D

Annars är det vanligtvis så att det Amerikanska är bättre och mer än det Svenska. En provkörning i en motortidning är inte lika djupgående som ett test av samma fordon. (Vad heter prov på engelska?:va)

Därför är en "Biker" bättre och mer än motorcyklist... men bara på svenska naturligtvis...:rolleyes:

För er som känner till UK och deras språk blir inte förvånade av att de här herrarna är "Bikers" på inte så, i mitt tycke, häftiga BMW.:lol

http://www.hairybikers.com/

Men visst tycker jag att de är motorcyklister! :tummenupp

S ä r s k r i v n i n g s t ö r d i g e l l e r h u r:rolleyes:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Otroligt humoristisk tråd! :D

Håller med! :tummenupp

Det duger gott om man tycker om att köra hoj. Hur ofta, hur länge och på vad spelar mindre roll. Det sitter i hjärtat känns det som.

Vilket betyder att man inte längre behöver köra eller äga en motorcykel för att vara motorcyklist! :tummenupp
Jag har träffat några i mitt liv. Tyvärr är de flesta döda men när man pratar motorcyklar med en motorcyklist märks det, även om personen är över 80 och inte kört hoj på länge! :)

S ä r s k r i v n i n g s t ö r d i g e l l e r h u r:rolleyes:

Hoppsan, och jag som trodde http://www.hairybikers.com/ var det som skulle provocera...:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept