När ska tjejer kunna få respekt? [våldtäkter]

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är så nedrans äckligt och nedvärderande.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,385857,00.html

Hur kan dom frikänna killarna? 59 spermafläckar ifrån 6 olika killar.
Kvinna var berusad och tydligen inte speciellt "närvararande"
Hur kan då killar tro att det är fritt fram att ha sex med henne?
Varför läggs skiten på kvinnorna.
Dom tog tydligen upp kvinnans tidigare sexuella "erfarenheter" men inte männens.. varför inte då?

Citat ifrån hovrättens dom: "De kände dessutom till att hon visat intresse för andra män i deras ålder och att hon dessutom haft s k gruppsex med två av deras kamrater vid ett tidigare tillfälle.”

Bara för att hon var drogad, berusad och faktiskt har haft sex med två av deras kompisar förut så verkar det som att hon får skylla sig själv.
Sex är något som de inblandade skall vara överns om att ha... men 6 killar mot en berusad tjej?

Ungefär som att bara för vi tjejer har kjol o urringat så har killarna rätten att tafsa... Äckligt är vad det är. Såna killar önskar man tamefan nästan livet ur. Såna som våldtar. Dom visar ju ingen respekt alls. När skall det bli okej för en tjej att supa sig asfull och gå i kortkort utan att bli påhoppad?
När skall det bli okej att vi faktiskt klär oss hur sexigt och porrigt vi vill utan att få skulden för en våldtäkt pga de kläderna vi bar var så utmanande..
Det är något sjukt i deras huvuden. Synd att det inte längre finns vård för psyksjuka. Då kanske samhället hade sett MYCKET annorlunda ut.

Äckligt.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Det finns bra fungerande sätt att straffa och förhindra framtida brott. Kastrera idioterna eller skjut av dom. Och svaret är nej, jag anser inte att dom har rätt till en andra chans. Det är skillnad på brott och brott. Snor man en chokladkaka på ICA är man inte sjuk, det är man om man våldtar någon.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Jo det är sjukt.. har hört flera sjuka exempel på killar som gått fria, sjukaste jag har hört var några i falkenberg om jag inte minns fel,

som blev "friade" för att det inte gick att bevisa att dom vådtagit en tjej killarna nekade och det räckte,
någon månad efter fick dom ett saftigt skadestånd och köpte fina bilar..

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
MM trisst att det finns så många skadade människor!
Både tjejer och killar!!!

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Det fungerar inte att reglera sånt här med lagar.

Det enda som fungerar är att folk förändras inifrån.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
John skrev:
Det fungerar inte att reglera sånt här med lagar.

Det enda som fungerar är att folk förändras inifrån.

Och det kommer inte förändras på år o dar sålänge vården inte fungerar överhuvudtaget. Åkeshovsmordet. Mordet på den 5 åriga flickan på dagis.
Pengar pengar pengar. Vart finns dom? I fickan på ministrarna som tjänar multum? Eller i fickorna på alla nya VD som får tillträde och skyhöga löner direkt? Men hey, varför inte ta o slänga lite iväg lite pengabidrag till SkandiaLivs direktörer som vill renovera sina lägenheter i Sthlm?
Stanna kvar i EU och skänk pengar och massa bidrag till olika länder.
Höj skatten och de förbannande SLkorten, stäng ner sjukhus och varsla folk. Höj skatten.
Vem ger oss pengar när det går åt helvete?

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bikerbitch skrev:
Och det kommer inte förändras på år o dar sålänge vården inte fungerar överhuvudtaget. Åkeshovsmordet. Mordet på den 5 åriga flickan på dagis.
Pengar pengar pengar. Vart finns dom? I fickan på ministrarna som tjänar multum? Eller i fickorna på alla nya VD som får tillträde och skyhöga löner direkt? Men hey, varför inte ta o slänga lite iväg lite pengabidrag till SkandiaLivs direktörer som vill renovera sina lägenheter i Sthlm?
Stanna kvar i EU och skänk pengar och massa bidrag till olika länder.
Höj skatten och de förbannande SLkorten, stäng ner sjukhus och varsla folk. Höj skatten.
Vem ger oss pengar när det går åt helvete?

Jag kan inte annat än sorgset hålla med.
Vad ska du ta med när du flyttar till en öde ö? :(

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
John skrev:
Jag kan inte annat än sorgset hålla med.
Vad ska du ta med när du flyttar till en öde ö? :(
Min motorcykel, familjen, pojkvännen, närmsta kompisarna.
Det är iallafall saker som får mig att överleva vardagen.

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bikerbitch skrev:
Min motorcykel, familjen, pojkvännen, närmsta kompisarna.
Det är iallafall saker som får mig att överleva vardagen.
Hur stor ska din öde ö vara egentligen? Iofs, det ska få plats med en bana i storleksklass med Sviestad... och så kan man bo i mitten där. Hm.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
OM ärligheten ska fram så skäms man nästan över o vara kille...
Men vissa gånger känns det nästan som flickorna får lära sig läxan på egen väg..
Och me de menar jag att om man går ut på tex en krog, så ser man en kille som lite allmänt e taskig mot en tjej o en som e snäll o så vem går hon då "hem" me sen... :va

De händer inte en gång utan mer eller mindre alltid tycker jag ..
Men bara för det så ska INGEN behöva genom gå något sånt :(

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
:mad:

Jaa vad fan ska man säga..
Man kanske borde låta 6 killar våldta dem? Så får de smaka på sin egna medicin! :kär

Det är inte sällan man undrar vad det är som är fel på folk.. är det fel i uppfostran? Skolgången? Samhället? Eller har det bara allmänt slått slint?
Man borde se över vårdsystemen..

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Visst är det intressant (läs: sjukt) det här med hur man ser på våldtäktsfall...
Om killen(arna) är fulla så är de mer ursäktade "oj, ja de var visst påverkade de visste inte vad de gjorde"
Om tjejen är full så blir hon mer anklagad "Ja, hon var ju full, då får hon ju skylla sig själv."

Så, om man som full kille våldtar en full tjej så blir man
i princip frigiven... vilket vackert samhälle

Diversion

Guest
AleX skrev:
OM ärligheten ska fram så skäms man nästan över o vara kille...
Men vissa gånger känns det nästan som flickorna får lära sig läxan på egen väg..
Och me de menar jag att om man går ut på tex en krog, så ser man en kille som lite allmänt e taskig mot en tjej o en som e snäll o så vem går hon då "hem" me sen... :va

De händer inte en gång utan mer eller mindre alltid tycker jag ..
Men bara för det så ska INGEN behöva genom gå något sånt :(

Det du talar om har inte direkt med våldtäkt att göra. Du beskriver en levande bekräftelse på Darwins teorier.

Brudar är genetiskt programmerade att sära på benen för alfahannen. Förr var det den som kunde skaffa mest mammutkött och schasa bort sabeltandade tigrar. Nu är det den som har stålar och hög social status eftersom detta är tecken på god överlevnadsförmåga i vårt moderna samhälle. Då och då stimuleras dock det motsatta könet även av de gamla egenskaperna.

Mig stör det inte, men jag önskar brudar kunde sluta hyckla om det för då skulle jag respektera dom mer.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Våldtäkter

En stor eloge till Aftonbladet (den enda jag någonsin kommer att ge dem?) för att de publicerade uppgifter om nämdemän och domare. Det är inte nödvändigtvis lagen det är fel på utan de som tolkar lagen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag vill absulut inte på något sätt ursäkta dom brott som begås, men tänk på att det också skulle vara hemskt om oskyldiga personer kunde dömas utan hållbar bevisning.

Jag tror att det säkert varje helg inträffar liknande saker någonstans i Sverige, fast där tjejen är med på det hela. Gruppsex är ju inte helt ovanligt nuförtiden. Säkert är det också ganska vanligt att någon vaknar upp någon dagen efter och bittert ångrar det hela: "Ånej, varför lät jag mig luras in i det här? Nu kommer snart alla att veta om vad som hände... Jag ska minsann stämma dom jävlarna".

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag anser att det är upp till var och en att se till (så långt det är möjligt) att inte hamna i knipa.

För övrigt hoppas jag för egen del ha såpass mycket skinn på näsan vid 35 års ålder att jag kan tacka nej till sex med sex tjejer som är femton år yngre än jag, om jag verkligen inte vill.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Diversion skrev:
Mig stör det inte, men jag önskar brudar kunde sluta hyckla om det för då skulle jag respektera dom mer.

Sluta hyckla om det faktum att vi faktiskt har sex?
Och att vi under ett år kanske har sex med 15 killar. Visst kan man stå för det.
Men det beror ju på om man vill ta konsekvenserna...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mattias skrev:
Jag anser att det är upp till var och en att se till (så långt det är möjligt) att inte hamna i knipa.

För övrigt hoppas jag för egen del ha såpass mycket skinn på näsan vid 35 års ålder att jag kan tacka nej till sex med sex tjejer som är femton år yngre än jag, om jag verkligen inte vill.

Men om det nu verkligen var så att tjejen ifråga var riktigt berusad och drogad så har man nog ingen chans att säga nej.
Vi ser ju bara hur folk beter sig när dom är fulla. Svårt att prata ordentligt, svårt att fästa blicken, stå stilla osv. man är ju rätt försvarlös då.

Att inte hamna i knipa är ju naturligtvis bra att försöka undvika.
Men jag tycker ändå att man skall kunna ha möjligehet till att få bära kort kjol med urringad tröja utan att någon skall tafsa på en.. eller?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bikerbitch skrev:
Sluta hyckla om det faktum att vi faktiskt har sex?
Och att vi under ett år kanske har sex med 15 killar. Visst kan man stå för det.
Men det beror ju på om man vill ta konsekvenserna...

En sen natt på den lokala kvarterskrogen är precis FEL plats och tillfälle att tala om att man har haft sex med kanske femton killar under ett år. Särskilt om det står sex killar och dreglar omkring en.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0