När ska tjejer kunna få respekt? [våldtäkter]

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Patetiska är ett ord som stämmer förträffligt in på dessa killar.
Kan man inte få någon som VILL vara med en, då kanske det är bättre att låta bli?
Vad jag inte fattar är hur man kan få till ett stånd och dessutom genomföra ett samlag under en sådan vidrig situation :confused: :mad:
Att stå på kö, turas om att hålla i, (om nu tjejen i fråga skulle kunna tänkas göra ngt motstånd), våldta efter att dess polare prcis gjort samma sak...

Jag kan aldrig i livet föreställa mig hur tjejen ska känna sig efteråt.
Men jag bli äcklad så man vill spy, bara av att prata om våldtäkter.
Och hela hela tiden, så slipper massor med äckliga småkids och snuskgubbar, undan med detta, för att istället för att ställa dem till svars för sina gärningar, i rätten, så anklagas tjejen. Och hon målas upp som en som ligger med alla.
Måste man vara oskuld och gå i sånt där stort lakan för att anses vara en kvinna som INTE vill bli våldtagen? :fatta!

Fan.. ska tjejer behöva gå runt i skinnställ som de knappt får av själva för att känna sig säkra eller? :rolleyes:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
berggren_martin skrev:
:felämne
Att resurserna försvinner iväg till Stockholm har med centraliseringspolitik att göra och inget annat.

För att vara lite OT har herr Berggren helt rätt. Norrland tar förvisso emot väldigt mycket i bidrag och det till stor del från exempelvis Stockholm. Dock skulle det absolut inte behöva vara så om all den vinst och förtjänst Norrlands tillgångar genererade också tillföll de norrländska kommunerna, men så är ju idag icke fallet. Statliga företag verksamma här skickar vidare pengarna till "statskassan" i Stockholm och likaså de privata företagen, vilka alltför sällan har HQ med adress Luleå utan mycket oftare Stockholm.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
De behöver vård. Psykvård av något slag. Fast det kanske är bättre att de fortsätter härja runt?

Skandia Livs höjdare får pengar att renovera sina lägenheter. Vården får ingenting. Vart skall pengarna gå egentligen? Varför inte prioritera?

Klart du skall ha på dig din fina kjol. Det tänker jag också ha.
Fast livrädd vägrar jag att vara..
Rädda dig ifrån alla snuskiga gubbar eller?

nej. dom behöver inte vård. det går inte bota att nån är dum i huvet. däremot kan man låsa in dom. att ge vård till nån som inte behöver/kan tillgodogöra sig vård är bortkastade resurser.

vilka får skandia liv pengar av?
vilka får landstinget pengar av?

och de som har sparat i skandia liv vill nog varken att deras pengar ska gå till att renovera lägenheter eller rädda vården.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
anja skrev:
säger du ja, som bor i norrland. :hihi
Precis, som har fått fiskevattnen förstörda av stockholmsägda kraftbolag som inte ger ett skit tillbaka till bygden osv. osv.

Edit: Som sagt väldigt OT i den här tråden

Last edited:

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
[/QUOTE]Våldtäkt behöver ju inte vara när någon tjej är full heller...
Vissa blir överfallna och vissa våldtags fastän dom är i nykter tillstånd.

Jag vet inte om Ni har hört/läst om våldtäkterna/överfallen (4st) i min lilla hemstad Finspång?
(Har varit med på Efterlyst & Aftonbladet/Expressen m,m)
Offren var tjejer, allt från 15-35år, våldtäktsmannen smög på dom bakifrån & höll fast dem medan han våldtog dessa hjälplösa tjejer.

Har aldrig varit med om att det varit så "dött" i lilla Finspång förut, inga vågade knapp gå ut längre, min flickvän vågade inte gå från parkeringen till huset (ca30m) utan att ha telefonkontakt med mig samtidigt när det var mörk!.

Nu när polisen har fått tag på våldtäktsmannen (genom DNA), så börjar livet komma tillbaks till Finspång, men man märker att dessa händelser har satt spår i samhället, alla är mer vaksamma & försiktiga
Många har hakat upp sig på att det var en "svartskalle" som var våldtäksman, för mig spelar det ingen roll vilken hudfärg han har!, tycker att det är så jävla sjukt att man kan utsätta någon för en sådan sak som att våldta..

Vet inte hur man ska förebygga/stoppa våldtäkter, kanske mer pengar till sjuk/psykvården kanske?
Men jag vet hur man ska behandla dom som blir dömda för det.....
(tänker bespara Er detaljerna)

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
anja skrev:
nej. dom behöver inte vård. det går inte bota att nån är dum i huvet. däremot kan man låsa in dom. att ge vård till nån som inte behöver/kan tillgodogöra sig vård är bortkastade resurser.

vilka får skandia liv pengar av?
vilka får landstinget pengar av?

och de som har sparat i skandia liv vill nog varken att deras pengar ska gå till att renovera lägenheter eller rädda vården.

Exakt min mening också.
Angående vård så har det ju tyvärr på sista tiden väl demonstrerats hur bra den
psykiska vården fungerar i sverige: INTE ALLS tyvärr....sen kan man ju diskutera vad det i sin tur beror på....

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bj skrev:
Exakt min mening också.
Angående vård så har det ju tyvärr på sista tiden väl demonstrerats hur bra den
psykiska vården fungerar i sverige: INTE ALLS tyvärr....sen kan man ju diskutera vad det i sin tur beror på....

Det finns väl inga pengar? Det är väl därför som skär ner på vård/skola/omsorg osv

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
Det finns väl inga pengar? Det är väl därför som skär ner på vård/skola/omsorg osv

jamen i skandia liv verkar det ju finnas pengar! vi tar lite av dom, vettja. :kocko

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Skrämmande att folk reagerar så här och inte kan stå för vad de gjort "Hovrättsråd Linda Hallstedt, 39 : - Jag vill inte kommentera det (slänger på luren)". Jag tycker att man utan tvekan ska ha rätt att hänga ut våldtäktsmän med namn och bild i media. Man skäms över att vara kille...

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Inte bara det att dem blev frikända nu står det oxå i AB att dem skall få 50 000 kr i skadestånd... :mad: :mad:
När ska idioterna som bestämmer i det här landet vakna till liv ??

Såg även i morse på tv4 nyheterna att dem skulle sparka ut en chilenare som bott i sverige i 9 år med hög utbildning,svenskt id (vilket man inte ska kunna få om man inte är svenskt medborgare) m,m
Han ska dem sparka ut :kocko men alla jävla :Bugar som finns överallt och bara utnyttjar den dumma,korkade svenska staten får stanna.... :huvet

Näähh byt ut hela den sittande regeringen och ........ hmmmm ähh byt ut allt å alla eller hmmm ?? inte fan vet jag !! men något måste tammefan hända !!

// TOK :fyllisar

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
asså jag läst artikeln och tycker att det är sjukt osv.. bla bla men vi borde inte kommentera historien allt för mycket, vi har inte en aning om vad som hänt.

Jag försvarar inte killar(na) överhuvudtaget. Men som någon sa tidigare att ibland kan även tjejer va jävliga. Tjejer som alltså ångrat sig och då säger att det blivit våldtagna fast så inte alls är fallet.

Jag vet inte hur det var just i detta fallet. 6 killar låter ju iof lite överdrivet. (eller var dom inte fyra?) Fyra killar på en tjej är väldigt mycket men hon kunde ju varit inbjudande och sagt åt dom att göra så. Man vet inte va människor har för fantasier och vad männsikor gör för pengar!

Tycker det är helt fel vad som hänt men det finns killar som i vissa fall blivit utnyttjade och felaktigt anklagade för våldtäkt.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Bikerbitch skrev:
De behöver vård. Psykvård av något slag. Fast det kanske är bättre att de fortsätter härja runt?

Skandia Livs höjdare får pengar att renovera sina lägenheter. Vården får ingenting. Vart skall pengarna gå egentligen? Varför inte prioritera?

Klart du skall ha på dig din fina kjol. Det tänker jag också ha.
Fast livrädd vägrar jag att vara..
Rädda dig ifrån alla snuskiga gubbar eller?

BB jag håller med dig om det mesta här, men blanda inte in Skandia i detta de har inte med dina surt förvärvade pengar som du betalar skatt med, som "ska" gå till skola, sjukvård etc etc.

Och Mattias
Sen om tjejerna nu vill ha kläder som´framhäver så låt de ha det, de tycker om sina kroppar förmodligen så varför inte låta oss killar njuta av dem (Titta på)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
TokJohan skrev:
Näähh byt ut hela den sittande regeringen och ........ hmmmm ähh byt ut allt å alla eller hmmm ?? inte fan vet jag !! men något måste tammefan hända !

Glöm inte att rösta nästa gång, då!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Snabbe_jag skrev:
BB jag håller med dig om det mesta här, men blanda inte in Skandia i detta de har inte med dina surt förvärvade pengar som du betalar skatt med, som "ska" gå till skola, sjukvård etc etc.

Och Mattias
Sen om tjejerna nu vill ha kläder som´framhäver så låt de ha det, de tycker om sina kroppar förmodligen så varför inte låta oss killar njuta av dem (Titta på)

Sorry SnabbeJ. Det kom med av bara farten. Är bara så trött på hur samhället styrs...

HanneZ

Guest
Rättssystemet bygger på att man måste vara HELT säker på att att det skett ett brott. Hellre att några skyldiga slipper undan än att några oskyldiga hamnar i fängelse. Det är väl därför som de inte blev dömda?

HanneZ

Guest
ajuste, glömde klaga på en sak osså =P

Vad ett icke statligt företag gör med sina pengar är helt upp till dom. Precis som det är varje persons ensak vad den gör med sina pengar!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
Rättssystemet bygger på att man måste vara HELT säker på att att det skett ett brott. Hellre att några skyldiga slipper undan än att några oskyldiga hamnar i fängelse. Det är väl därför som de inte blev dömda?
Man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Således slipper många skyldiga undan, medan förhoppningsvis näst intill ingen oskyldig blir dömd.

Man skulle kunna tänka sig ett system som gav gärningsmännen fällande domar med flera gånger så hög effektivitet, men som samtidigt medförde att någon helt oskyldig fälldes då och då. I slutändan kommer vi ner till det gamla etiska dilemmat om att offra en person för att rädda flera. Vore det rätt att förstöra oskyldiga människors liv om ett större antal personer skulle slippa att få sina liv förstörsta genom att våldtäktsmän i större utsträckning hölls undan samhället? Ytterst tveksamt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0