Nästan nekad besiktning pga hög mc.

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Fäggeby
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Vill förtydliga att jag inte har något emot besiktningsteknikern, problemet löstes och hojen är besiktigad.
Utan det jag hänger upp mig på är att möjligheten att neka mig besiktning av olika anledningar finns. Det vore skillnad om det upptäcktes något innan provkörning som gör hojen trafikfarlig eller osäker. Då förstår och respekterar jag att den inte kan provköras.
Jag kräver inte att någon ska riskera att skada sig pga fel på mc:n. Men klarar man inte av att kontrollera vissa typer av hojar kanske man inte ska jobba med att besiktiga hojar..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fast vad gäller de fordonen så handlar det ju sällan om att ägaren gläds åt att slippa laga bromsarna. Där handlar det väl mer om ägare som är tacksamma för att de kan byta motor och liknande förändringar.
Där tror jag att det oftast handlar om ägare som faktiskt är intresserade av sina fordon och vill att de ska fungera bra.

Jag är mer rädd för pundare och white trash som kör 90-talsbilar i uselt skick.
Om du besöker valfritt event där det finns människor som sysslar med amerikanska fordon så finns båda sorterna där. För mig spelar det ingen roll om det är ett ekrat hjul i en fyra meter lång framgaffel som aldrig fått bromsar monterade eller om det är trummorna på en Chevrolet från sextitre som är en halvtum större än tänkt invändigt. I fel läge gör någon sig illa.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tyckte det var trevligt att besikta hojen i somras. Fanns tid dagen efter, de hade kaffe, och teknikern var BMW-fantast.

Efteråt bad han snällt om att få ta ett kort när han satt på hojen och det gick givetvis bra.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top