Nej. Bevisa det.
Så då har vi ju inget medvetande.
Går det inte o bevisa, fysiskt, mattematiskt, biologiskt eller genom samlag, då tor inte jag på det.
Bevisa det.OK!
Om det sker något, så sker allting i en följd och med orsakssamband, vilket innebär att det hände före det, och det hände efter det, och det orsakade det, och det orsakades av det, osv...
Men om det inte finns någon tid, så kan det ju uppenbarligen inte heller ske någonting i vår relativa värld!
Just detta med vårt medvetande är ett ypperligt BEVIS på att det existerar saker som inte kan mätas eller kvantifieras, dvs det som hör det andliga till, som exempelvis vårt evigt medvetna Jag!
for fuck sake..gud skapa universum ?nej nejnej...waay nej!!!!!!!
menbara för att maninte kan förklara hur bingbang kunde skapas från ingenting betyder det inte att det var ´någon´ som skapade det. vetenskap e just att bibehålla fakta om det som man känner till och behålla skeptismen inför de nya frågorna..
det som ringar in hela den här diskutionen är att vetenskap utesluter inte religion..men religion utesluter vetenskp. med denna inställning..vilken av parterna kommer att komma längst i sina teorier ???
jag får huvudvärk när jag tänker på universum...det är såå mkt att ta hänsyn till och behålla i sinnet för att man ens ska förstå sambandet mellan tid och rum...nevertheless allt annat som har att göra med det som pågick innan bigbang...
´
'im so fast, that wen switched the lights off in my bedroom to sleep, i was in bed before the room was dark'
Hur skapas en diamant?På VAD baserar du din tro, att det INTE var vår evige Skapare som skapade universum?
Det MÅSTE ju nödtvunget ha varit någon med en SUPER-IQ som skapat vårt supekomplexa, lagbundna finkalibrerade universum!
Det är OMÖJLIGT att stendöda IQ-befriade stenpartiklar, efter en fiktiv hokuspokus-explosion, organiserat, koordinerat och systematiserat allting i universum...
NO WAY...
Bevisa det.
Nej, jag ser inget konkret som bevisar det.Ja, beviset är ju att materia inte har något medvetande, vilket ju är fullständigt uppenbart!
Inte ens vår geléklump i skallen är medvetet om ett endaste jota!
Slutsats?
Just precis, det är Jaget/själen/individen (själva subjektet i kroppen) som är medveten och kan uppleva saker och ting...
Så fort vi, själen, kilar vidare ut från vårt jordiska skal vid dödsögonblicket, så finns det inget medvetande kvar i kroppen!
Den medvetna levande energin, dvs själen, det som är vårt innersta eviga Jag, har alltså lämnat den fysiska kroppen!
Hjälpte det?
Den medvetna levande energin, dvs själen, det som är vårt innersta eviga Jag, har alltså lämnat den fysiska kroppen!
Hur skapas en diamant?
En komplex skapelse som uppstår av tryck och tid.
Och hävda inte att gud hade ett finger med i den tårtan oxå, får det betyder ju att han egentligen sitter långt ner i underjorden och trycker kol mellan skinkorna hela dagarna.
Hans version av helvetet?...
Jo han har gjort en hel del bra uttalanden, det är ett utav dom.
Han är någon man kan inspireras av, även fast han var och är djupt religiös.
haha, tåren försvinner när jag scorat i gbg för första gången.
Nej, jag ser inget konkret som bevisar det.
Nepp.Diamanten är ett resultat av Liv, liv i kolbaserade organismer!
Fanns inget Liv eller någon IQ enligt den fiktiva sagoberättelsen Bing Bang...
Bevisa det.
.
Fanns inget Liv eller någon IQ enligt den fiktiva sagoberättelsen Bing Bang...
Ja, hade den varit kvar i kroppen, så skulle ju livet vara kvar i kroppen, men eftersom själen lämnat kroppen, så är kroppen livlös!
jag läser tråden o garvar bara....
Inte enligt den fiktiva sagoberättelsen Bibeln heller.
In the beginning, there was nothing...
.
Bevisa det.
.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |