Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
j
du kan inte mena allvar smartman !!!*asg*

Ingenting kan skapa sig själv!

Krävdes någon utomstående med "lite" IQ för att ha klarat av det fruktansvärt komplexa avancerade jobbet att koordinera och organisera allt som krävdes för att universum skulle bli funktionellt och beboeligt och att alla lagar skulle samverka perfekt med varann!

Inget nåt jobb för någon dussinlirare direkt... :D

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX

hmm...skaj jag ringa upp dig o garva eller ?:va

Ingenting kan skapa sig själv!

Krävdes någon utomstående med "lite" IQ för att ha klarat av det fruktansvärt komplexa avancerade jobbet att koordinera och organisera allt som krävdes för att universum skulle bli funktionellt och beboeligt och att alla lagar skulle samverka perfekt med varann!

Inget nåt jobb för någon dussinlirare direkt... :D

joo jag förstår vad du menar...men ifall nu d e en superintelligent snubbe som gör prylar i vardagen som vi inte ens kan spekulera om..o om han håller universum i en syltburk i sitt smutsiga tonårsrum....har oss som hobby eller skolprojekt är ännu icke bestämt...vi säggger att d möjligen är en levande/andlig/energimoln som skapat hela denna universum............varför dyrkar du han/henne???:pannkyss

...och här kommer slutligen svaret på ALLT:

http://www.youtube.com/watch?v=yxloUBCYuFM

dude...messa inte med stevie..han är en 90talsikon!!han e så töntig så han e cool!

Måste man inte ha något att informera innan man informerar?

Information = fakta och du har inte ett ord fakta i dina utlägg, eller?

var snäll nu...
det e bara så han tycker !! ffs softa !
jag upplever inte att han 'prackar' på mig nått..snubben diskuterar lite komiskt!
ifall man känner sig på prackad så har man för klen personlighet förmodligen.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du, Smartman (som inte är så himla smart), försöker alltså bevisa teser genom att hävda att motsatserna är omöjliga.

Då kan jag hävda att du dödade min grannes kusins barnbarns guldfisk, för (enligt din metod) så kan jag hävda att någon, utan som helst IQ inblandning, dödade den guldfisken. OCh det stämmer ju faktiskt helt in på dig.

hmm...skaj jag ringa upp dig o garva eller ?:va

Bevis, bildbevis duger för mig. Dock inte phåtåshåppat, det är fejk...

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Du, Smartman (som inte är så himla smart), försöker alltså bevisa teser genom att hävda att motsatserna är omöjliga.

Då kan jag hävda att du dödade min grannes kusins barnbarns guldfisk, för (enligt din metod) så kan jag hävda att någon, utan som helst IQ inblandning, dödade den guldfisken. OCh det stämmer ju faktiskt helt in på dig.

FFS var snälla sa jag juh !!!!!!

:felämne
var tvungen o borsta tänderna för din skull nu oxå! notera gärna haklappen :)

Bifogat

• HighchairArmsUp3.jpg
    HighchairArmsUp3.jpg
    57.7 KB · Visningar: 27

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
På VAD baserar du din tro, att det INTE var vår evige Skapare som skapade universum?

Det MÅSTE ju nödtvunget ha varit någon med en SUPER-IQ som skapat vårt supekomplexa, lagbundna finkalibrerade universum!

Det är OMÖJLIGT att stendöda IQ-befriade stenpartiklar, efter en fiktiv hokuspokus-explosion, organiserat, koordinerat och systematiserat allting i universum...

NO WAY...

Här bevisar du inte ett enda dugg, du bara påstår att det INTE kan vara som motparten säger. Ska du kunna kalla det bevis måste du komma med riktiga fakta. Inget svammel om att det måste ha varit si eller så, fakta, konkreta ting.
I detta ligger hela problematiken med religion. Inga fakta eller konkreta ting stödjer din tes. Däremot finns det massor av konkreta fakta och ting som stöder tesen om Big bang. Att du stoppar huvet i sanden och påstår att alla andra har fel och du har rätt hjälper inte ett enda dugg, du presenterar ju inga bevis.

Aragorn

Guest
Och utan Liv eller IQ, så finns ingen där som kan organisera, koordinera, programmera, systematisera, styra och ställa, som nu vår Intelligente Skapare gjorde när Han åtog sig jobbet att skapa universum!

Han såg till och med till att ge oss den gudomligt rättvisa karmalagen, som ser till att vi får precis de kroppar och föds in i de familjer som vi gjort oss förtjänta till enligt vårt förvärvade karma i tidigare liv!

Vårt nästa liv beror på samma sätt på vårt ackumulerade karmakonto vid dödsögonblicket, varefter vi kilar in i en ny fysiska kropp!

Det där är lite intressant. Hur kommer det sig att vi blir fler och fler på Jorden hela tiden? Enligt din teori borde antalet människor på Jorden var konstant, eftersom när en dör så hoppar hans själ in i en ny kropp - inte i tio kroppar. Eller bildas det nya själar någonstans?

I exakt vilket stadium hoppar vi in i den nya kroppen? Är det i befruktningsögonblicket, eller när under graviditeten händer det?

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc

Allt som lever har skaparförmåga och har alltså någon sorts IQ...

Men vem levde under hokuspokus-explosionen, enligt Bing Bang-flummet?

Ingen...

Här bevisar du inte ett enda dugg, du bara påstår att det INTE kan vara som motparten säger. Ska du kunna kalla det bevis måste du komma med riktiga fakta. Inget svammel om att det måste ha varit si eller så, fakta, konkreta ting.
I detta ligger hela problematiken med religion. Inga fakta eller konkreta ting stödjer din tes. Däremot finns det massor av konkreta fakta och ting som stöder tesen om Big bang. Att du stoppar huvet i sanden och påstår att alla andra har fel och du har rätt hjälper inte ett enda dugg, du presenterar ju inga bevis.

Men håller du inte med mig om att stendöda IQ-befriade gruspartiklar inte har någon som helst förmåga att designa elelr skapa galaxer och himlakroppar?

Gör ett experiment!

Ta med dig lite dynamit, åk sedan till närmaste grustag, tutta på, och skåda sedan spektaklet...leder till nya galaxer? :hihi :rofl :hihi

Det där är lite intressant. Hur kommer det sig att vi blir fler och fler på Jorden hela tiden? Enligt din teori borde antalet människor på Jorden var konstant, eftersom när en dör så hoppar hans själ in i en ny kropp - inte i tio kroppar. Eller bildas det nya själar någonstans?

I exakt vilket stadium hoppar vi in i den nya kroppen? Är det i befruktningsögonblicket, eller när under graviditeten händer det?

Själarnas antal är oändligt! Oändligheten är en konstant...

Reinkarnation sker även till/från djur, och även till/från andra himlakroppar!

Det sker även pendeltrafik till/från den eviga andliga världen!

Själen ingjuts i äggcellen under befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Men vem levde under hokuspokus-explosionen, enligt Bing Bang-flummet?

Ingen...

Men håller du inte med mig om att stendöda IQ-befriade gruspartiklar inte har någon som helst förmåga att designa elelr skapa galaxer och himlakroppar?

Gör ett experiment!

Ta med dig lite dynamit, åk sedan till närmaste grustag, tutta på, och skåda sedan spektaklet...leder till nya galaxer? :hihi :rofl :hihi

Vad gör du med dina åsikter på den här sajten egentligen? Detta är ett sporthojsforum och inte något väckelsemöte. Ta dina åsikter & diskutera dem med dina likasinnade hjärntvättade vänner på te x kyrkforum.se

Vad spelar det för roll hur livet uppstod? OM du skulle ha rätt vad ska du göra då, fira genom att spela kyrkorgel naken? Lev i nuet i stället & tänk framåt, inte bakåt.

Kan inte någon moderator stänga den här tråden nu? Är skitless på den...

Aragorn

Guest
Några frågor till bara... snälla, det här är lite roligt.

Smartman:

-Hur gammal är Jorden enligt dig?
-När och hur uppstod människan?
-Vad tror du om dinosaurierna?

...

Hur vet du det?

Oändligheten kan ju knappast heller vara en konstant. En konstant ska vara ett definierbart tal. Oändligheten är just oändlig och inte ett konstant tal.

Hur går det till när man gör celldelningar på laboratorium?

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Några frågor till bara... snälla, det här är lite roligt.

Smartman:

-Hur gammal är Jorden enligt dig?
-När och hur uppstod människan?
-Vad tror du om dinosaurierna?

Hur vet du det?

Oändligheten kan ju knappast heller vara en konstant. En konstant ska vara ett definierbart tal. Oändligheten är just oändlig och inte ett konstant tal.

Hur går det till när man gör celldelningar på laboratorium?

Moder Jord är några miljarder år gammal!

Det var vår skapargud Brahma (avatar av Gud) som skapade universum ur det "Kosmiska Ägget" för några miljarder år sedan!

Människan skapades av vår skapargud Brahma vid skapelsens begynnelse!

Mannen och Kvinnan är skapade till Guds avbild! :tummenupp

Dinosaurierna?

De skapades ett tag efter Människan!

Oändligheten räknas visst som en konstant!

Fråga vilken matematiker som helst!

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00

Det var vår skapargud Brahma (avatar av Gud) som skapade universum ur det "Kosmiska Ägget" för några miljarder år sedan!

Dinosaurierna?

Hinduist... nu föll allt på plats.

Aragorn

Guest

Dinosaurierna?

Definiera "några" och "ett tag" tack.

Ja, eller så gör den inte det: http://sv.wikipedia.org/wiki/Matematisk_konstant

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Gud har skapat precis allt!

Däremot är det upp till var och en om man vill leva som en tok...vi skänktes ju den fria viljan...men då blir man också ansvarig för sina handlingar...så lever man som en tok, så får man ta konsekvenserna av det i sitt nästa liv! :tummenupp

Hur bedömer du dina framtidsutsikter?

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Dinosaurierna?

Faan oxå! Det här var så jaevla roligt så jag måste bara ge mig in i det igen.
Smartman, du är en riktig hjälte - uppenbarligen dum som en pinne
i skogen - men dom textalster du knåpar ihop har en skruvad charm
som åtminstone får en att skratta gott :tummenupp :pannkyss

...har några frågor oxå:
När människan skapades för några miljarder år sedan ("skapelsens begynnelse") var på jorden landade dom då?
Var dom vuxna från början eller kom dom som små bebisar?
OM dom kom som bebisar, vem matade dom?
Hur många var dom i den första "batchen" ?
Varför var dom så dåliga på att föröka sig i början?
För om dom hade varit lika duktiga som vi är idag så hade vi ju varit flera hundatals miljarder vid det här laget.
Varför dog dinosarierna ut men inte vi människor?

Seså! Låt nu båda hjärncellerna jobba i synkron harmoni och kläck några nya
vrickade (men roande) galenskaper.

You rock!:yoparty

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nu har jag inte läst hela tråden....men det känns lite som med Yoghurt, vad fan kommer det ifrån? Yoghurtbuskar eller?

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Det är illa att vara så blind för andras kunskaper som trådskaparen är.
Den enda han straffar är sig själv.

Det han tror på är teorier som skapades för länge sedan då människor utsattes för fenomen man inte kunde förklara, men utvecklingen har gått framåt sedan dess.

Smartman kanske även tror att jorden är platt ?

Gud har skapat precis allt!

Däremot är det upp till var och en om man vill leva som en tok...vi skänktes ju den fria viljan...men då blir man också ansvarig för sina handlingar...så lever man som en tok, så får man ta konsekvenserna av det i sitt nästa liv! :tummenupp

Varför har du då valt att leva som en tok ?
Det finns inga som helst bevis för det du tror på, allt är uppkommet för flera tusen år sedan då vi människor hade mycket mindre kunskap om ALLT.

Idag vet vi mer om allt och det skulle aldrig gå att skapa någon ny illusion likt den du tror på.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...