Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kan du bevisa ditt medvetna Jag, fysiskt?

Nej...men ändå har du ett medvetande...men det är andligt, består av den andliga energin!

(Medvetandet är själens eviga perceptionsförmåga! Endast själen som kan vara medveten!)
Men jösses vilket rödvins-svammel!

Hur tusan bevisar du den "andliga energin" då?

Eller "Själens eviga perceptionsförmåga"?

Extrovert och meningslöst ordbajsande skulle man kunna kalla det utan att ljuga ett dugg.
Passar säkert bra på ett väckelsemöte med likasinnade, vilsna existenser.

Hela den här religiöst styrda kvasi-vetenskapliga rörelsen är för jävla läskig.
I stora delar av den muslimska världen har den redan fått katastrofala följder.
De starkt religiöst influerade delarna av nord-afrika och mellan-östern som historiskt stått för grunderna till vår vetenskapliga utveckling inom bl.a. naturvetenskap, medicin och matematik, är numera en vetenskaplig öken.
Detta tack var den Saudi-sponsrade wahabismens "korståg" i den muslimska världen.

Du representerar kristendomens motsvarighet till denna bakåtsträvande religiösa och represiva rörelse.

Om du och dina gelikar får som ni vill så ska vi alla gå omkring som hjärntvättade mähän och tro blint på skapelseberättelsen, vara mot aborter,
förbjuda utomäktenskapligt sex, försöka "bota" homosexuella och tro på "Själens eviga perceptionsförmåga".

Du hävdar säkert att du står för fritt tänkande och ifrågasättande men dom historiska bevisen för
hur "reformistisk" religiös styrning av samhällen alltid leder till förtryck och mörker är otvetydiga.

Usch riktigt obehagligt!

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Smartman, nu får du ta och ge dig! Sluta pracka på andra din tro!:mad: :huvet

Sverige är ett fritt land, du får tro på precis vad du vill, jag tror på vad jag vill (Big Bang).

Har man inte rätt att informera i detta land?

Sedan om du inte vill ta till dig informationen, det däremot är helt upp till dig!

Men rätten att informera, den kan du inte inskränka!

Vart har du fått ifrån att medvetandet består av energi?

Allting består av energi!

Finns inget som inte består av energi!

SJÄLEN = Medveten och den som upplever = ANDLIG ENERGI, levande varelsen, subjektet!

KROPPEN = Omedveten och det som upplevs = MATERIELL ENERGI, föremål, objekt!

Last edited:

Aragorn

Guest
Har man inte rätt att informera i detta land?

Sedan om du inte vill ta till dig informationen, det däremot är helt upp till dig!

Men rätten att informera, den kan du inte inskränka!

...

Visst får du informera. Men du har passerat över gränsen till att pracka på, med ljusår.

Om det är något som gör mig förbannad, är det när folk inte kan acceptera att man tycker och tror olika, och dessutom klankar ner på folk som är oliktänkande!

Var en man och acceptera att inte alla har samma tro som dig, oavsett vad för information du kommer med!

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Hörru Smartman, är det din Gud som har skapat dom där tokarna?

Gud har skapat precis allt!

Däremot är det upp till var och en om man vill leva som en tok...vi skänktes ju den fria viljan...men då blir man också ansvarig för sina handlingar...så lever man som en tok, så får man ta konsekvenserna av det i sitt nästa liv! :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Har de sparkat ut dig från barnforumet igen? Bra, jag fick lite jobbiga vibbar när du hängde där och försökte... ja, vad det nu var du gjorde bland 12-åringarna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du representerar kristendomens motsvarighet till denna bakåtsträvande religiösa och represiva rörelse.

Karmalagar och reinkarnation, kristendom? Föga troligt. Smartman är nog en tocken "new-ageare". Är ju ett enda hopkok av kvasiteorier obskyra livsåskådningar.

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Men var har du fått det ifrån att elektricitet skulle vara liktydigt med medvetande?

Det står på den wiki-sidan som du själv hänvisade till. Medvetandet läser man av med EEG. Bevis på papper så att säga.

Kan du bevisa ditt medvetna Jag, fysiskt?

Nu sitter du ju inte här bredvid mig men jag är rätt säker på att det faktum att jag skriver detta bevisar (fysiskt) mitt medvetande. Bevis på din skärm just nu så att säga.

Dessutom är du en rätt stor loser som hela tiden kräver att alla ska bevisa en massa när du själv ännu så länge inte bevisat ett skit för nån.

.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Här är ett bra exempel på hur man kan förenkla saker och ting. När jag tänker på Smartman tänker jag mig faktiskt att hans röst borde vara rätt lik "redneck" rösten. Enjoy. :D

[YOUTUBE-ID]4TthHltjrvA[/YOUTUBE-ID]

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Måste man inte ha något att informera innan man informerar?

Information = fakta och du har inte ett ord fakta i dina utlägg, eller?

Är det inte fakta att exempelvis ingenting kan ske i en icke-tid?

Det står på den wiki-sidan som du själv hänvisade till. Medvetandet läser man av med EEG. Bevis på papper så att säga.

Nu sitter du ju inte här bredvid mig men jag är rätt säker på att det faktum att jag skriver detta bevisar (fysiskt) mitt medvetande. Bevis på din skärm just nu så att säga.

Dessutom är du en rätt stor loser som hela tiden kräver att alla ska bevisa en massa när du själv ännu så länge inte bevisat ett skit för nån.

.

Det är inte den medvetna energin per se man läser av, utan dess verkningar!

Man kan överhuvudtaget inte fysiskt bevisa sitt medvetna eviga Jag!

Eftersom medvetandet inte består av materia, inte kan lokaliseras eller kvantifieras, så kan man inte fysiskt bevisa det!

Medvetandet kan endast bevisas med andliga metoder, då medvetandet är andens perceptionsförmåga!

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det inte fakta att exempelvis ingenting kan ske i en icke-tid?

Det är inte den medvetna energin per se man läser av, utan dess verkningar!

Man kan överhuvudtaget inte fysiskt bevisa sitt medvetna eviga Jag!

Eftersom medvetandet inte består av materia, inte kan lokaliseras eller kvantifieras, så kan man inte fysiskt bevisa det!

Medvetandet kan endast bevisas med andliga metoder, då medvetandet är andens perceptionsförmåga!
Så då har vi ju inget medvetande.

Går det inte o bevisa, fysiskt, mattematiskt, biologiskt eller genom samlag, då tor inte jag på det.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
for fuck sake..gud skapa universum ?nej nejnej...waay nej!!!!!!!
menbara för att maninte kan förklara hur bingbang kunde skapas från ingenting betyder det inte att det var ´någon´ som skapade det. vetenskap e just att bibehålla fakta om det som man känner till och behålla skeptismen inför de nya frågorna..
det som ringar in hela den här diskutionen är att vetenskap utesluter inte religion..men religion utesluter vetenskp. med denna inställning..vilken av parterna kommer att komma längst i sina teorier ???

jag får huvudvärk när jag tänker på universum...det är såå mkt att ta hänsyn till och behålla i sinnet för att man ens ska förstå sambandet mellan tid och rum...nevertheless allt annat som har att göra med det som pågick innan bigbang...

Smartman, visste Ni att 2+2=5?
´
'im so fast, that wen switched the lights off in my bedroom to sleep, i was in bed before the room was dark' ;)

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
My way of joking is to tell the truth. That's the funniest joke in the world. :tummenupp

hahah...e d oxå en av muhammeds ciat ?
för d var d jag menade...tänkte du skulle uppskata fler citat från 'fjärilen'

btw...gbg is the shit...wipa tåren som rinner ner från din kind :)

Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
hahah...e d oxå en av muhammeds ciat ?
för d var d jag menade...tänkte du skulle uppskata fler citat från 'fjärilen'

btw...gbg is the shit...wipa tåren som rinner ner från din kind :)

Jo han har gjort en hel del bra uttalanden, det är ett utav dom.
Han är någon man kan inspireras av, även fast han var och är djupt religiös.

haha, tåren försvinner när jag scorat i gbg för första gången. :tuttar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...