Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Din åsikt om "Big Bang" förklarar varför du är religiös :huvet

och vi andra inte lever på medeltiden :)

Sverige borde utropa sig till den första demokratiska staten och för alltid kasta det religiösa helvetet till där det hör hemma, just det, där det är varmt :D

Det enda vi har att tacka Jesus för är alla helgdagar :tuttar

Dr.Bike

Guest
Det enda vi har att tacka Jesus för är alla helgdagar :tuttar

Tacka :cdevil för det!!! Det var ju han som tog kål på´n. :lol

Och:

Det vet väl alla, att vi bor på ett dammkorn, i en jättes skolåda, inne i hans garderob! Resten av det ni tror är galaxer är bara mer damm och navelludd.
Rymden tar slut, och det finns många fler därute som är lika korkade som oss. (dvs liknande amöbor som oxå uppstod när jätten släppte en brakfis, den s.k Big-Bangen)
De är iaf INTE smartare, som många UFON, sorry, jag menar UFO-teoretiker påstår.
Snarare är de mer korkade då de kommer hit och studerar vårt elände istället för att hålla sig hemma i sin idyliserade felfria värld utan krig, konkurrens, energiförsörjningsproblem eller religioner.

Smagatusk

Guest
Till saken hör att det inte ens går att duplicera Big Bang, eftersom ingen IQ, inget intelligent liv, får vara inblandat i experimenten, med tanke på att den uppdiktade ursmällen sägs ha skett utan någon som helst inblandning av IQ...

Kanske rent av var DU som fixade smällen? Du passar ju in på signalementet... "Utan nå´n som helst inblandning av IQ"

Bukkake Girl

Bannad
Gick med
11 Aug 2007
Hoj
Ducati 2009 1198S
Intressant tråd, som jag i och för sig inte har så mycket att tillföra i.
Det måste ju emellertid inte vara så att vi förstår universums utstäckning i vare sig tid eller rum. Big bang känns ju lite som en desperat beskrivning av universums uppkomst utifrån fysiken som vi känner den idag.

Jag har dock i motsats till den ålder jag ser ut att ha upplevt big-bang.

Vid en fullgaskörning 1983 med en CB 125 B6 mellan Flen och Katrineholm så upplevde jag ett Big-Bang som hittills i min MC-karriär saknar motstycke. Båda vevstakarna gick av och vevhuset exploderade. Dragstängerna till toppen hängde som vissna tulpaner ut ur motorblocket. En ganska intressant upplevelse faktiskt.
Vi bogserade hem som man gjorde på den tiden....

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag funderat på om Big Bang verkligen bara var en smäll.
Kan det inte ha varit ett helt gäng med smällar. Ett sånt där vahettere ... ?

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Där har du ju bevisat att din så kallade gud var inblandad i Big Bang.

Gud skapar inte världar med några sjuka hokuspokus-smällar... :huvet

Han är lite mer finessrik än så...Han begagnar sig nämligen inte av råbarkade al-Qaida metoder när Han skapar... :gnissla

När du skapar något, låt oss säga en vacker målning, gör du det med nån sjuk hokuspokus-explosion? :D

Förlåt mig..men du är obehaglig o oerhört roande på samma gång. Som en trilsk Jehovas som inte vill lyssna på argument utan enbart är intresserad av att pådyvla dina egna åsikter. O lite för obstinat för att inse hur meningslös hela argumentationen är på ett sporthojsforum.
Skulle bli mäkta förvånad om du vinner något medhåll här.
Nåväl, inte menat som ett egentligt påhopp, du är säkert jättetrevlig....men det är nog många med mig som funderar över vad som gått fel med ditt logiska tänkande? Inse att bara för att vi saknar förmåga att greppa diverse abstrakta företeelser kring universums ursprung så innebär det inte att man bara kan sätta dit en 'oerhört intelligent och kreativ' figur som byggde allt bara för att det är lättare för din hjärna att hantera.
ha det!

Intelligenta skapelser kräver Intelligenta Skapare... :tummenupp

Extraordinär design kräver en extraordinär designer... :tummenupp

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc

Saxade en kommentar:

"Jag sprängde mitt kök i morse-Big Bang Boom- och oj vilken fin ordning det blev. Nu väntar jag bara på att saker och ting slumpvis ska börja organisera sig och om jag bara väntar tillräckligt länge så är köket helt ok.. det är ju bara en tidsfråga juuu. Tror ni mig inte? Explosioner-Big Bang Boom-skapar och organiserar saker..eller?"

:klappar

Kneedrag

Guest
Bib Bang teorin är BEVISAD. Något som att Gud finns inte är.
Religion/Tro gör bara folk dumma i huvudet. De slutar att ifrågasätta saker och ting ,tror på saker som helt saknar förankring i verkligheten/bevis och en del tror så starkt att de kommer till himlen/paradiset om de gör en viss sak tex spränger sig själva.

Så smartman sålde du några filmer (gamla tråden)? och fick en liten klapp på axeln från din sekt?

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Smartman, vad använde gud för material när han skapade universum? Hade det funnits för evigt det också? Eller bara trollade han fram något ur tomma intet? :va

"Och gud skapade ljuset, och han såg att det var gott" :D :D :arsele :pannkyss

Gud använde sig givetvis av sina eviga energier!

Hört talas om Energiprincipen?

Guds energier (inkluderat oss minigudar som tillhör den andliga energin) är nämligen lika eviga som Han!

Det är enklare att tro på Gud än att tänka själv.

OK, ge oss då ett mer logiskt alternativ till att det var vår evige Skapare som skapde världen, tack!

Använd dig gärna av ditt gudagivna intellekt! :tummenupp

Jag funderat på om Big Bang verkligen bara var en smäll.
Kan det inte ha varit ett helt gäng med smällar. Ett sånt där vahettere ... ?

Varför börjar vi inte anlita al-Qaida när det är dags att skapa intelligenta och komplexa konstruktioner?

Är ju både tidssparande och ekonomiskt förmånligt...POOOF så var den datorn ihopsatt! :hihi :rofl :hihi

Snacka om SJUKT OLOGISKT!! :gnissla

Religion/Tro gör bara folk dumma i huvudet. De slutar att ifrågasätta saker och ting ,tror på saker som helt saknar förankring i verkligheten/bevis och en del tror så starkt att de kommer till himlen/paradiset om de gör en viss sak tex spränger sig själva.

Så smartman sålde du några filmer (gamla tråden)? och fick en liten klapp på axeln från din sekt?

Bang Smäll bevisad?

Har du sett och hört fantasi-smällen eller? :hihi :rofl :hihi

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
OK, ge oss då ett mer logiskt alternativ till att det var vår evige Skapare som skapde världen, tack!
Här är ett exempel:
Så här var det nog:

Forskarna var frilansande egenföretagare.
Det skulle borra ett hål.
Men de hade glömt att betala sina egenavgifter.
På så sätt blev det ett svart hål, som bara växte och växte när det sög i sig allt runtomkring in i den svarta ekonomin.
För att inte hela universum skulle gå under avskaffade finansministern egenavgifterna.
Helt plötsligt var det inte ett svart hål längre utan allt exploderade i en stor fet smäll.

BIG BANG!
Du får tro att Gud skapade världen, men dra inte logiken ner i skiten för den har inget med religion att göra. :)

Kneedrag

Guest
Bang Smäll bevisad?

Har man följt nyhetern och inte legat under en sten hela tiden som Smartman
så har man läst/sätt mycket av alla vetenskapliga teorier, tidningar och dokumentärer om Big Bang och hur forskare har hittat bevis för sina teorier.

Visst finns Tomten och han bor i nordpolen. Eller hur ligger det till Smartman?

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Big bang ?
Jag förstår det inte,därför är det inte sant.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Saxade en kommentar:

"Jag sprängde mitt kök i morse-Big Bang Boom- och oj vilken fin ordning det blev. Nu väntar jag bara på att saker och ting slumpvis ska börja organisera sig och om jag bara väntar tillräckligt länge så är köket helt ok.. det är ju bara en tidsfråga juuu. Tror ni mig inte? Explosioner-Big Bang Boom-skapar och organiserar saker..eller?"

:klappar

Är du seriös eller försöker du bara provocera?

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Här är ett exempel:

Du får tro att Gud skapade världen, men dra inte logiken ner i skiten för den har inget med religion att göra. :)

Eftersom även logiken skapades av vår evige Skapare, vilket vi kan skönja i Hans skapelsearbet, så är ju även logiken av heligheten kommen... :tummenupp

så har man läst/sätt mycket av alla vetenskapliga teorier, tidningar och dokumentärer om Big Bang och hur forskare har hittat bevis för sina teorier.

Förnuftsvidriga teorier och spekulationer utgör inget som helst bevis för att universum skulle ha sprängt sig själv i luften från tomma intet, efter en hokuspokus-explosion...

Snacka om OVETENSKAPLIGT!

Last edited:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000

Nej, det går självklart inte att bevisa något som hände för så
länge sedan, det man gör att att utifrån dagen teoretiska kunskaper som människan besitter har försökt att söka efter hur universum uppstod.

Det resultat vi har idag kan mycket väl förkastas om tex. 50 eller 200 år då vi vet mer.

Last edited:

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc

Förnuftsvidriga teorier och spekulationer utgör inget som helst bevis för att universum skulle ha sprängt sig själv i luften från tomma intet, efter en hokuspokus-explosion, och sedan format och organiserat samman hela universum med alla dess alla naturlagar helt och hållet självständigt, utan någon som helst IQ inblandat...PANG POFF

Förresten...jag sprängde mitt kök i morse -Big Bang Boom- och oj vilken fin ordning det blev! Nu väntar jag bara på att saker och ting slumpvis ska börja organisera sig och om jag bara väntar tillräckligt länge så är köket helt ok... det är ju bara en tidsfråga juuu. Tror ni mig inte? Explosioner- Big Bang Boom- skapar och organiserar saker...eller?!

Snacka om SJUKT OLOGISKT!

Big bang ?
Jag förstår det inte,därför är det inte sant.

Ni vill göra det så enkelt som möjligt för er, PANG POFF simsalabim så var universums skapelsearbete igång, en EXPLOSION så organiserades hela universum, som på en knapptryckning!

Ni troende föredrar väldigt simpla lösningar!

Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Förnuftsvidriga teorier och spekulationer utgör inget som helst bevis för att universum skulle ha sprängt sig själv i luften från tomma intet, efter en hokuspokus-explosion...

Snacka om OVETENSKAPLIGT!

Inom vetenskapsteori används falsifierbarhet som ett metodologiskt krav för att en teori ska anses vara vetenskaplig - det ska gå att beskriva sammanhang då teorin är falsk för att man ska kunna bevisa att den är sann. Till exempel anses i allmänhet inte teorier om Guds existens eller det som möjligen existerade innan Big Bang vara frågor som vetenskapen ska handskas med eftersom deras sanningshalt inte går att verifiera.

:)

Exempel på en icke-falsifierbar teori:
Alla människor avskyr att köra mc, eftersom det går alldeles för fort. Den som påstår sig tycka om att köra mc ljuger för att visa sig tuff inför omvärlden.

Oavsett om alla, ingen eller ett godtyckligt antal människor skulle påstå att de gillade att köra mc skulle nämligen denna teori passa in.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...