Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Såg bara smartman o massa sidor... läste 2 sista posterna... säjer bara hur kunde den bli så lång...varför uppmuntra??

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Gud skapar inte världar med några sjuka hokuspokus-smällar... :huvet

Han är lite mer finessrik än så...Han begagnar sig nämligen inte av råbarkade al-Qaida metoder när Han skapar... :gnissla

När du skapar något, låt oss säga en vacker målning, gör du det med nån sjuk hokuspokus-explosion? :D

Intelligenta skapelser kräver Intelligenta Skapare... :tummenupp

Extraordinär design kräver en extraordinär designer... :tummenupp

...Så du väljer att följa den logiken. Om intelligenta varelser kräver intelligenta skapare, hur kommer det sig då att det är ok att intelligenta skapare inte kräver intelligenta skapare? Hur kan du slaviskt hävda att det gäller i ett fall men undantar nästa för att det passar din bild? host*hycklare*hrrmmm....

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
..smartman, bevisa det???
båda kan inte ha funnits samtidigt om man ska utgå från dina hokuspokuspunktsteorier, eller var det så att en big bang skapade liv i alltihopa??

vidare, vad anser du om evolutionsteorierna?

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Har ni tänkt på att SmartMan blir Nam-Trams BAKlänges.

Undrar just om skaparen hade någon BAKtanke med det?

Dr.Bike

Guest
OT men de har lite annorlunda syn på hur man gör en del saker :D

Ja jag har sett liknande...
Men - om Allah vill att det ska gå bra, ja då gör det ju det! Insha Allah!

HOtellet därnere låg jämte kungliga palatset, och det var jämna fina kurvor runt "tomtgränsen" s.a.s
Nattetid hade jag första parkett, och kunde skåda lillprinsar och andra rika småsheikher köra sina Ferraris här, ofta på ställ!
Jävligt coolt iofs om du frågar mig.
Vägen hade inga anslutningar på denna sträcka heller = mer eller mindre racerbana.
Här hemma ser man ju oftast Ferrarris ägas av såna som bara fjösar runt och aldrig ens går över tomgång. (kanske ett bevis för det järnmicke sa om att de som har råd, är mer rädda om livet/finner nöjen i annat) men ha grejer det ska de!

Nåväl, det är rätt fräckt att se dessa miljonkronersbilar utnyttjas fullt ut.
Maxvarv på en 12:a ger alltid gåshud.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Här hemma ser man ju oftast Ferrarris ägas av såna som bara fjösar runt och aldrig ens går över tomgång. (kanske ett bevis för det järnmicke sa om att de som har råd, är mer rädda om livet/finner nöjen i annat) men ha grejer det ska de!

ja det är fjantigt, grejerna ska användas.

Maxvarv på en 12:a ger alltid gåshud.

:tummenupp

Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Hoppas man får reda på hur allt funkar när man dör. Annars blir jag förbannad.

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Vem skapade din "gemensamme" Skapare då?

Att fråga vem som skapade Skaparen är ungefär lika dumt som att fråga vem som vann över Vinnaren...

Hur i Herrens Namn skulle någon ha kunnat finnas före den som var först???

Och allas vår gemensamma Skapare (kan ju bara finnas en) är EVIG och verkar i den eviga andliga dimensionen! :tummenupp

Förklara hur Gud innefattas inom kausalitet (orsak och verkan) .

Ren, enkel logik säger oss att Gud som skapade detta fysiska universum av nödvändighet måste ha stått "utanför" det.
I annat fall skulle Han nämligen ha skapat sig själv, vilket givetvis är en omöjlighet.

Ingenting fysiskt som inte existerar kan av egen kraft - som följaktligen inte heller existerar - ge upphov till sin egen existens.

I och med att Gud inte är en del av det fysiska universum är Han inte heller bunden av detta fysiska universums orsakslagar, tidens begränsningar och den nedbrytningsprocess som all fysisk materia och energi är utsatt för.

Gud befinner sig helt enkelt i en dimension som till skillnad från materian inte är begränsad av tid och rum - en dimension där det följaktligen varken finns början eller slut, födelse eller död, uppkomst eller undergång.

:2cool

...Så du väljer att följa den logiken. Om intelligenta varelser kräver intelligenta skapare, hur kommer det sig då att det är ok att intelligenta skapare inte kräver intelligenta skapare? Hur kan du slaviskt hävda att det gäller i ett fall men undantar nästa för att det passar din bild? host*hycklare*hrrmmm....

Därför att Skaparen av tid och materia givetvis inte är bunden av den, inte är bunden av sin egen skapelse! :tummenupp

Han står bortom vår relativa rumtid!

Varför?

Just det, eftersom Han verkar i den eviga andliga dimensionen!

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Därför att Skaparen av tid och materia givetvis inte är bunden av den, inte är bunden av sin egen skapelse! :tummenupp

Han står bortom vår relativa rumtid!

Varför?

Just det, eftersom Han verkar i den eviga andliga dimensionen!

Så enkelt. Dumt av mig att fråga, klart det är så. Då är det ju helt ok, klart det inte behöver bevisas....
Gonatt!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ren, enkel logik säger oss att Gud som skapade detta fysiska universum av nödvändighet måste ha stått "utanför" det.
I annat fall skulle Han nämligen ha skapat sig själv, vilket givetvis är en omöjlighet.

Efterssom du säger att ingenting kan uppstå av sig självt så kan jag inte låta bli att fundera lite över hur gud kom till. Vilken gud pratar vi om förresten?

Och om det nu är så omöjligt att universum skapades av "big bang" kan det inte vara så att den helt enkelt, precis som gud, kom från ett annat universum?

Sen undrar jag fortfarande över de frågot jag ställt 3 ggr tidigare men inte fått något svar på.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3802033&postcount=111 :7peta

Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Ingenting fysiskt som inte existerar kan av egen kraft - som följaktligen inte heller existerar - ge upphov till sin egen existens.

I och med att Gud inte är en del av det fysiska universum är Han inte heller bunden av detta fysiska universums orsakslagar, tidens begränsningar och den nedbrytningsprocess som all fysisk materia och energi är utsatt för.

Gud befinner sig helt enkelt i en dimension som till skillnad från materian inte är begränsad av tid och rum - en dimension där det följaktligen varken finns början eller slut, födelse eller död, uppkomst eller undergång.

Ren enkel logik säger också att om man på något sätt vill förlora all sin kredibilitet så fastställer man att just "min" teori står utanför alla uppsatta lagar, då kan den ju aldrig ifrågasättas.

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Smartman använder Gud som förklaring till allt.

Det är bara en dålig ursäkt för att man faktiskt inte vet hur något gått till.

Och att säga att universum kommit till genom Big Bang är samma sak som att säga att Gud skapat universum. Ingendera går att bevisa.

Eller jo, det går enklare att bevisa att Big Bang faktiskt är en hyffsat realistisk teori, än att bevisa att Gud existerar.

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Undrar om "smartman" är bror till systrarna Tigerhjelm som hängde på Bike.se för några år sedan...? :rolleyes:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Tycker det är synd att en tråd som faktiskt berör ett väldigt intressant ämne dribblas bort så katastrofalt av Smartman. Blandar man in religion så har man s.a.s diskvalificerat sig redan i kvalet, även om det finns många intressanta filosofiska aspekter i att diskutera universums skapelse.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Yada yada, det jag tycker är intressant som jag inte fått svar på är:

Universum gick från väldigt litet till väldigt stort på väldigt väldigt liten tid. Faktiskt så snabbt att ljuset färdas i snigelfart vid en jämförelse och många gnatar ju på om att ljuset är det snabbaste som finns. Hur går det ihop?

Om universum nu är oändligt, borde det rimligtvis finnas ett oändligt antal av allting (right?). Och om det finns ett oändligt antal av t.ex. Dig själv, borde det finnas ett ännu större (oändligt mycket större in fact) antal av inte du. Det låter som ett fruktansvärt energislöseri att skapa ett oändligt antal mer än oändligt.

Någon som kan räta ut dessa frågetecken?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati