Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Är du seriös eller försöker du bara provocera?

Var det inte så det gick till då?

Utan någon IQ inblandat så organiserade materian sig själv till fantastiskt komplicerade lagbundna skapelser, simsalabim, så äntrade sedan den unika första amöban på världsscenen (jungfrufödd, utan förfader), och kom sedan att bli allas vår vördade gemensamma Urfader, som vi har att tacka för vårt eget liv!! :D

Får man inte säga som det är?

Inom vetenskapsteori används falsifierbarhet som ett metodologiskt krav för att en teori ska anses vara vetenskaplig - det ska gå att beskriva sammanhang då teorin är falsk för att man ska kunna bevisa att den är sann. Till exempel anses i allmänhet inte teorier om Guds existens eller det som möjligen existerade innan Big Bang vara frågor som vetenskapen ska handskas med eftersom deras sanningshalt inte går att verifiera.

:)

Teorier som inte tar kausaliteten i beaktande, anses inte i vetenskapliga kretsar vara vetenskapliga!

Slutsats?

Just det, Bang Smäll är bara fråga om ren och skär pseudovetenskap!

...smartman, vad kom först, hönan eller ägget?

Tuppen
och Hönan skapades först...sedan kom ägget som på beställning! :tummenupp

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ja tuppen och hönan materialiserade sig själv, simsalabim! Redan innan amöban dessutom!

:D

.

Var det inte så det gick till då?

Utan någon IQ inblandat så organiserade materian sig själv till fantastiskt komplicerade lagbundna skapelser, simsalabim, så äntrade sedan den unika första amöban på världsscenen (jungfrufödd, utan förfader), och kom sedan att bli allas vår vördade gemensamma Urfader, som vi har att tacka för vårt eget liv!! :D

Får man inte säga som det är?

Teorier som inte tar kausaliteten i beaktande, anses inte i vetenskapliga kretsar vara vetenskapliga!

Slutsats?

Tuppen
och Hönan skapades först...sedan kom ägget som på beställning! :tummenupp

Smartman

Bannad
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
250 cc
Ja tuppen och hönan materialiserade sig själv, simsalabim! Redan innan amöban dessutom!

:D

.

Helt fel!

De skapades av vår gemensamma Skapare (använde sig av samma råmaterial för alla livsformer) utifrån sina eviga energier!

Den stackars vilsna amöban däremot, enligt den förnuftsvidriga evolutionstron, ska ha skapat sig själv (simsalabim), från livlös materia! :gnissla

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Slutsats?

Förklara hur Gud innefattas inom kausalitet (orsak och verkan) .

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag funderat på om Big Bang verkligen bara var en smäll.
Kan det inte ha varit ett helt gäng med smällar. Ett sånt där vahettere ... ?

Varför börjar vi inte anlita al-Qaida när det är dags att skapa intelligenta och komplexa konstruktioner?

Är ju både tidssparande och ekonomiskt förmånligt...POOOF så var den datorn ihopsatt! :hihi :rofl :hihi

Snacka om SJUKT OLOGISKT!! :gnissla

Näe, det var inte al-Qaida jag tänkte på.

Det var nåt på engelska. Inte bara en stor "Big Bang" smäll, utan ett gäng smällar, liksom.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När ska det bli tillåtet med skyddsjakt på religiösa dårar!? När det blir av så är jag förste man ut att ta vapenlicens :mattias

Dr.Bike

Guest
När ska det bli tillåtet med skyddsjakt på religiösa dårar!? När det blir av så är jag förste man ut att ta vapenlicens :mattias

Haha...du hade älskat min lille vän nere i Bahrain... jag kallade honom prästen, för dagarna var fulla med små islamska budord, och propåer, som alla gick ut på att "bevisa" hur mycket bättre detta är :)
Ja, by the way... han tyckte att Osama-ni-vet-vem oxå var en bra förebild, och ledare!

Då fick jag nog.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Okej, först tyckte jag att det skulle bli kul att läsa ytterliggare en Smartman tråd.

Men nu är jag bara förbannad på han! :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

IronMike

Guest
Vilket crap...

Om majoriteten av bönder här, hantverkare från rimbo, knivsta, ösmo mm, tog och läste en så simpel kurs som fysik b från gymnasieskolan, så skulle dom där 15 punkterna kunna motbevisas easypeasy.

Dock tycks det råda brist på kunnigt folk här.

(men det kanske går hand i hand, de flesta intelektuella skiter i fart och spänning, för de har kapital att ägna sig åt andra nöjen, medan sporthojare är mer för nöje / krona, dock mer riskabla sådana...leder mig in på en annan tanke - har man mycket pengar, håller man livet kärt mer?)

Hey, vilket samspel...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vilket crap...

Om majoriteten av bönder här, hantverkare från rimbo, knivsta, ösmo mm, tog och läste en så simpel kurs som fysik b från gymnasieskolan, så skulle dom där 15 punkterna kunna motbevisas easypeasy.

Dock tycks det råda brist på kunnigt folk här.

(men det kanske går hand i hand, de flesta intelektuella skiter i fart och spänning, för de har kapital att ägna sig åt andra nöjen, medan sporthojare är mer för nöje / krona, dock mer riskabla sådana...leder mig in på en annan tanke - har man mycket pengar, håller man livet kärt mer?)

Hey, vilket samspel...

Svartsmet bränner mer i fickan? :D

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Fan vad synd att tråden har gått så långt.... ville bara säga att du är utvecklingsstörd.
EDIT: riktas till smartman, jag hatar han

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...