Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Mögel skrev:
Det tycker inte jag.. Det är ju bara löjligt att jämföra en bil och en mc.. det är ju som att jämföra en rymdraket och en luftballong.... Men om man nu måste köra en bil mot en mc så ska man ju lägga lika mycke pengar på båda två..
Allså att ta en bil som kostar ca: 500000:- och en mc som kostar ca: 100000:- är ju löjligt!!!!

Men du får väll tycka att det är löjligt då!!

Finns väll andra som tycker det är kul att se skillnaden mellan en hoj och en bil!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
uggla skrev:

Finns väll andra som tycker det är kul att se skillnaden mellan en hoj och en bil!

Jo det är klart men det är ju inte första gången detta är uppe precis!!

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
uggla skrev:

Om inte annat så för hoj föraren som får äran att blåsa från bilen :hihi

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag körde mot M6an imorse, och mot IronMikes SL55 AMG. Vi körde från ca 140 och det var en klar seger för mig och min gixxer 1000 :) Det var kanske inte helt optimalt med de hårda vindarna, vid varje växling ruskade det i styret och det är ju ganska skoj när man drar ur fyran och petar i femman :hihi När jag körde mot M6an så drog han till runt 240-250 innan han slog av och jag ökade avståndet hela tiden. Låg även bakom bilarna när de körde mot varandra och det var mäktigt att dels inte behöva vare sig gasa elelr varva så mycket för att hänga på, och dels att se Mercan öka avståndet till M6an ju fortare det gick. Dock ska man väl nämna att Mercan inte är helt original, vad som är gjort vet vi inte men jag gissar på höjt laddtryck, för utgången av rejset mot BMWn borde blivit en annan. Med längre sträcka att köra och utan toppfartsspärr på bilarna så skulle man ju vara kokt då de är kapabla till toppfarter runt 330 km/h, men under ett normalt raktfram-race så ska man inte sticka upp mot en 1000cc ens med en vässas SL55 :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Very nice! Go Bikes!
Jag Hejade också på på Iron's 55:a! så det var en härlig bekräftning! :tummenupp

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Alla rejsen filmades, skulle tro att det under nästa vecka kan komma upp en film. I går kördes M6an mot ett gäng potenta bilar och gjorde bra ifrån sig, kan bli en kul fim att se :banana

IronMike

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag körde mot M6an imorse, och mot IronMikes SL55 AMG. Vi körde från ca 140 och det var en klar seger för mig och min gixxer 1000 :) Det var kanske inte helt optimalt med de hårda vindarna, vid varje växling ruskade det i styret och det är ju ganska skoj när man drar ur fyran och petar i femman :hihi När jag körde mot M6an så drog han till runt 240-250 innan han slog av och jag ökade avståndet hela tiden. Låg även bakom bilarna när de körde mot varandra och det var mäktigt att dels inte behöva vare sig gasa elelr varva så mycket för att hänga på, och dels att se Mercan öka avståndet till M6an ju fortare det gick. Dock ska man väl nämna att Mercan inte är helt original, vad som är gjort vet vi inte men jag gissar på höjt laddtryck, för utgången av rejset mot BMWn borde blivit en annan. Med längre sträcka att köra och utan toppfartsspärr på bilarna så skulle man ju vara kokt då de är kapabla till toppfarter runt 330 km/h, men under ett normalt raktfram-race så ska man inte sticka upp mot en 1000cc ens med en vässas SL55 :)
Man kände sig ändå liten, å hjälplös då vi gasa.. Tryckte pedalen genom golvet ungefär :3freak Men hade varit kul med rakare väg, och ingen trafik, bättre förutsättningar. Det är ju efter 200 den går bra, då accet inte avtar, alls.

=)

Kul att testa iaf. Nu vart det svart på vitt, någorlunda iaf. :hihi

:corn

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
IronMike skrev:
Man kände sig ändå liten, å hjälplös då vi gasa.. Tryckte pedalen genom golvet ungefär :3freak Men hade varit kul med rakare väg, och ingen trafik, bättre förutsättningar. Det är ju efter 200 den går bra, då accet inte avtar, alls.

=)

Kul att testa iaf. Nu vart det svart på vitt, någorlunda iaf. :hihi

:corn

Ja, från 200 till min toppfart vore kul att testa, tror det är mäktigt när Mercan vrååååååålar förbi påväg mot sin toppfart :yoparty Måste bara hitta nån hyffsat rak vägsträcka så man vågar hålla fullt. Men vi får vänta till våren, nu börjar det bli kallt och blåsigt. Bjuder du på en åktur? :banana

IronMike

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
Ja, från 200 till min toppfart vore kul att testa, tror det är mäktigt när Mercan vrååååååålar förbi påväg mot sin toppfart :yoparty Måste bara hitta nån hyffsat rak vägsträcka så man vågar hålla fullt. Men vi får vänta till våren, nu börjar det bli kallt och blåsigt. Bjuder du på en åktur? :banana
Klart jag bjuckar på en åktur =) såfort tillfälle ges.. Tror det finns fina rakor neråt mariefred, men då måste man planera lite innan. 327 uppmätt med gps har jag på nynäsv - men det kanske inte är ideal väg med hoj.

Mvh :corn

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Väntar med glädje på filmen! :hoppa

Och det kommer bli ett nöje att se Din SL55a Ironmike! Love that car! "perhaps most beautuful car ever" :tummenupp

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
IronMike skrev:
Klart jag bjuckar på en åktur =) såfort tillfälle ges.. Tror det finns fina rakor neråt mariefred, men då måste man planera lite innan. 327 uppmätt med gps har jag på nynäsv - men det kanske inte är ideal väg med hoj.

Mvh :corn

Jösses... den BILEN låter rolig,vill också ha en!
Hur får man råd med en sån? :confused:

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
stony skrev:
Jösses... den bilden låter rolig,vill också ha en!
Hur får man råd med en sån? :confused:

Tja, finns billiga engångskameror på OK/Q8,
sen är det bara att plåta sl55 så har du också en sån bild :)

Sry kunde inte låte bli :)

sandstream

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
...men under ett normalt raktfram-race så ska man inte sticka upp mot en 1000cc ens med en vässas SL55 :)
Snyggt jobbat :tummenupp

Vad ska "zatzymupparna" skylla på nu?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
sandstream skrev:
Snyggt jobbat :tummenupp

Vad ska "zatzymupparna" skylla på nu?

För att det ska vara riktigt rättvist så ska man prova i lite högre fart, typ 200. Men alla tre tror att jag ändå hade vunnit, frågan är ju när bilen går om. Det ska vi ta reda på i vår!

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Hej hej...

Fört att reda ut lite: M6 har inte en chans mot bågen under 250 km/h. Dock gjorde jag en lördagens "idiotgrej": rejsade SL55 AMG men framförallt bågen med P400... 400 hk :kocko

Alla rejs som OLJEKYLD var med på rejsade jag med P400. Det kan låta sjukt, tro det eller ej men så var fallet. Däremot efter Oljekyld åkte, så körde vi nya rejs mot SL55 med P500 och då var M6 snabbare. Vi har video på både rejs med P400 och P500 vs SL55 AMG.

I vilket fall var inte skillnaden otroligt stor mellan M6 och SL55, men någonstans över 200 och spärren kom M6 ikapp med 2-3 billängder. Rätt komiskt då jag var helt övertygad om att SL55 hade lätt över 550 hk, iochmed jag fick tokspö av honom på förmiddagen. Men mer korrekt var att jag hade P500 på...

Bilder och reportage kommer framöver.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
MDrei skrev:
Hej,

det vore kul att testa en orginal MC mot en snabb BMW i lite högre farter :D

Kan vi få ihop säg 900, 1000, 1100, 1200 cc skojiga bågar som vill testa på detta? Jag är inte helt hemma på alla sporthojar det finns, vet typ att Hayabusa är jävligt snabb, och drar allt vad bilar heter. Men ngt "mindre snabbt" :rolleyes: , typ Yamaha R1?

Självklart sker detta på avspärrat, privat område :tummenupp

Om ni befinner er i Stockholm eller söderöver kan ni väl skicka ett PM (Private Message), maila eller svara i denna tråd?

Mail: v10mpower@gmail.com

Tack på förhand, det kan bli kul!

Förslag välkomnas också.

Jag och sambon ställer gärna upp. Spöade skiten ur en bil som hade 450 hk med våran sv 1000 med :tuttar bakpå (vad hade de väntat sig :rofl )Har nu en GSX R 1000 01.

Pm:a gärna om ni har vägarna neråt, det vimlar av zatzymuppar i Mariestad :tummenupp , har nämligen inga planer/tid att bege oss till fjollträsk. Det får ju bli till sommaren för nu är det lite jädra kallt o köra.

Edit...typiskt att jag såg tråden så här sent men det kommer ju fler tillfällen nästa år.

Fräckt test http://www.dumpalink.com/media/1126618008

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar