Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Fürstenhoff skrev:
Om man tar en produktions bil med 500 till 600hk så kommer han ALDRIG att vinna mot en GSX-R1000K5 oavsett dom startar i från 100km/h, 150km/h, 200km/h eller 250km/h!!

Den enda BILEN som i dag kan mäta sig med eller kanske rent utav är värre än en 1000cc sport MC är Bugattis nya 400km/h monster - absolut ingen annan!!

/Fürstenhoff.

Du har ju kört en och annan moped i dina dagar så slutsatsen jag drar av detta är att alla bågar jag kört ifrån på Göteborgsvägen (kör där dagligen till och från skolan) kör som kärringar för det är inte svårt att dra dom.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Fürstenhoff skrev:
He he he!!

Helt rätt - sickena kärringar!! :rofl

Skall i morgon ut med min K5 moppe och mäta hastighets intervallerna 100-200km/h, 150-200km/h, 200-250km/h samt 250-299km/h genom att filma det hela och därefter räkna ut en ungefärlig tid!! :tummenupp

Annars kan vi så fort nästa säsong mäta dessa intervaller, bil/mc samt din Porsche mot min Impreza så får vi se hur det går!! :rofl

Tror du att din Porsche tar min Impreza i från 0-300km/h!! :7peta

:tummenupp

/Fürstenhoff.

Trodde att jag skulle köra jämnt med M6:an men den tog mig :död så jag vågar inte säga något om din bil :) är den trimmad?

sandstream

Guest
Kleiv skrev:
Trodde att jag skulle köra jämnt med M6:an men den tog mig :död så jag vågar inte säga något om din bil :) är den trimmad?
Du kör ifrån hojarna med din bil som blev ifrån åkt av M6:an som i sin tur inte hade en chans mot en R1000 :va

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
sandstream skrev:
Du kör ifrån hojarna med din bil som blev ifrån åkt av M6:an som i sin tur inte hade en chans mot en R1000 :va

Detta var en flygraka och vi var tvungna att slå av vid ca 230-240km/h för sen tog rakan slut, på gatan så svänger det lite och kanske inte är den bästa asvalten så jag antar folk inte kan köra.

sandstream

Guest
Kleiv skrev:
Detta var en flygraka och vi var tvungna att slå av vid ca 230-240km/h för sen tog rakan slut, på gatan så svänger det lite och kanske inte är den bästa asvalten så jag antar folk inte kan köra.
Att en bil går bättre i kurvor är väl knappast någon nyhet, trodde som sagt att det var rakt fram vi pratade om.

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
sandstream skrev:
Att en bil går bättre i kurvor är väl knappast någon nyhet, trodde som sagt att det var rakt fram vi pratade om.

Kurvor? vad pratar du om? har inte nämt några kurvor, sluta att överdriva nu.
Vägen kan svänga lite lätt ibland, känns inte i låga hastigheter men i 250km/h så känns det bra mycket.

Var jag nog tydlig nu?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Kleiv skrev:
Vägen kan svänga lite lätt ibland, känns inte i låga hastigheter men i 250km/h så känns det bra mycket.

Var jag nog tydlig nu?

Näää rita en bild :hihi

sandstream

Guest
Kleiv skrev:
Var jag nog tydlig nu?
Ja, och det verkar alltså som att folk inte kan köra eftersom du kör ifrån dem utan problem.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
MDrei skrev:
Alla rejs som OLJEKYLD var med på rejsade jag med P400. Det kan låta sjukt, tro det eller ej men så var fallet.

Men vafaaaaaaaan! Här ger man sig ut i snålblåsten och så får man rejsa med en slö 400hk bil..... Nu kräver jag att du i vår lånar en M6 igen och så gör vi om proceduren, såhär kan vi inte ha det. Då kräver jag dessutom att du kör ifrån mig, förstått? :) När komemr filmen? Ska du lägga upp den trots att du körde på P400? Annars vill jag ändå se den, speciellt när jag börnar :tungan

2fast4hjo skrev:
Jag och sambon ställer gärna upp. Spöade skiten ur en bil som hade 450 hk med våran sv 1000 med :tuttar bakpå (vad hade de väntat sig :rofl )Har nu en GSX R 1000 01.

Pm:a gärna om ni har vägarna neråt, det vimlar av zatzymuppar i Mariestad :tummenupp , har nämligen inga planer/tid att bege oss till fjollträsk. Det får ju bli till sommaren för nu är det lite jädra kallt o köra.

Edit...typiskt att jag såg tråden så här sent men det kommer ju fler tillfällen nästa år.

Fräckt test http://www.dumpalink.com/media/1126618008

En seg 120hk-twin med skjuts spöar skiten ur en bil med ärliga 450hk? Låter som att bilen inte hade alla hästar hemma.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
OLJEKYLD GSXR skrev:
En seg 120hk-twin med skjuts spöar skiten ur en bil med ärliga 450hk? Låter som att bilen inte hade alla hästar hemma.

Eller en väldigt bra mc-förare (men han vi inte får prata om är ju bäst :hihi o så du då :pannkyss) och en feg bilförare. :D eller så tyckte han om att se :arsele:tuttar

Ang seg så var 2fast4some:s kommentar när han bytte till GSX R.. "fan den accar ju lika bra i 200 som sv:n gör i 100"

Last edited:

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Hehe, riiiight. SL55 AMG drog inte GSX-R 1000, men sen med P500 drog M6 SL55 AMG, men det hade nog inte räckt iallafall. Högre fart krävs och ingen toppfartsspärr.

En trimmad Viper GTS som drog M6, han sa att den inte skulle ha en chans mot en 1000 kubikare.

http://zatzy.com/showthread.php?p=2512818#post2512818

En förutsättning för att det överhuvudtaget ska bli en jämförelse är att några ställer upp, vilket endast 2 av 6 anmälda gjorde här på forumet, vilket jag tycker tyder på mer snack än verkstad med tanke på hur många som deltagit i denna tråd. Måste det verkligen krävas 10 000 views, PM, samtal och mail till alla för att två personer ska dyka upp, varav en har MC... Egna initiativ är att föredra.

I vilket fall var det kul att träffa Oljekyld och SL55 föraren, som trots ej optimala förhållanden ställde upp, trevligt att ses!

I vilket fall, man kanske återkommer någon gång i vår.

2fast4hjo skrev:
Eller en väldigt bra mc-förare (men han vi inte får prata om är ju bäst :hihi o så du då :pannkyss) och en feg bilförare. :D eller så tyckte han om att se :arsele:tuttar

Ang seg så var 2fast4some:s kommentar när han bytte till GSX R.. "fan den accar ju lika bra i 200 som sv:n gör i 100"

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fürstenhoff skrev:
Imprezan??, NÄSTAN standard när den är klar i mars 2006!! :rofl

/Fürstenhoff.

Att du skulle äga en bil som är "nästan standard" är ungefär lika sannolikt som att jag kör ringen på 7 minuter blankt..

Det vill säga enbart i bilspelens värld. :rofl

Jag skulle gärna ställa upp med min lila 748 på ett test med den totala inriktningen på att jag skulle få torsk. Lillen är ju inte så snabb i toppfart, men den accar rätt illa! :3freak

Jag hade iallafall lite roligt med en X5:a på motorvägen på väg mot Gävle. :hihi Behöver jag säga vem som "vann"?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
MDrei skrev:
Hehe, riiiight. SL55 AMG drog inte GSX-R 1000, men sen med P500 drog M6 SL55 AMG, men det hade nog inte räckt iallafall. Högre fart krävs och ingen toppfartsspärr.

En trimmad Viper GTS som drog M6, han sa att den inte skulle ha en chans mot en 1000 kubikare.

http://zatzy.com/showthread.php?p=2512818#post2512818

En förutsättning för att det överhuvudtaget ska bli en jämförelse är att några ställer upp, vilket endast 2 av 6 anmälda gjorde här på forumet, vilket jag tycker tyder på mer snack än verkstad med tanke på hur många som deltagit i denna tråd. Måste det verkligen krävas 10 000 views, PM, samtal och mail till alla för att två personer ska dyka upp, varav en har MC... Egna initiativ är att föredra.

I vilket fall var det kul att träffa Oljekyld och SL55 föraren, som trots ej optimala förhållanden ställde upp, trevligt att ses!

I vilket fall, man kanske återkommer någon gång i vår.

Det var kul att träffa dig med, och jag hoppas att det blir fler gånger. Klart man ställer upp om man har sagt att man ska! Hoppas på fler test :)

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Fürstenhoff skrev:
Om man tar en produktions bil med 500 till 600hk så kommer han ALDRIG att vinna mot en GSX-R1000K5 oavsett dom startar i från 100km/h, 150km/h, 200km/h eller 250km/h!!

Den enda BILEN som i dag kan mäta sig med eller kanske rent utav är värre än en 1000cc sport MC är Bugattis nya 400km/h monster - absolut ingen annan!!

/Fürstenhoff.

från ärliga 250 km/h så finns det ju orginal bilar som piskar en gsx-r1000k5 ganska lätt

IronMike

Guest
pops skrev:
från ärliga 250 km/h så finns det ju orginal bilar som piskar en gsx-r1000k5 ganska lätt
Gränsfall.. en k5 går säkert bättre till sin toppfart än bilen i samma intervall :3freak

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Denna är standard:

44DSC00077.JPG

Ska vi slå vad ;)

IronMike

Guest
Fürstenhoff skrev:
Ooohh, snälla nämn åtminstonde ett par så skall jag se till att testa dem mot min K5'a då jag personligen har svårt att se detta - och jag kommer att bli mäkta förvånad om någon klarar det!!

/Fürstenhoff.
Hehe kanske inte har en sportkeps att hänga med, men en burnout-competition ;) :corn :blah

44DSC00035.JPG

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker de vore rätt kul att se hur en motard hänger på också, så finns det minsta intresse och man är i krokarna till våren så ställer jag gärna upp. (även om det är ganska självklart att man kommer efter vore det roligt att se huur långt efter och när man börjar tappa)

IronMike

Guest
Olof Eriksson skrev:
Jag tycker de vore rätt kul att se hur en motard hänger på också, så finns det minsta intresse och man är i krokarna till våren så ställer jag gärna upp. (även om det är ganska självklart att man kommer efter vore det roligt att se huur långt efter och när man börjar tappa)
Vad är det för ca prestanda på en hyffsad motard? 0-100? 0-150?

Körde flera repor mot en ktm 660 med imprezan en kväll.. :)
--
vet att dom iaf går som tusan på landsväg, då man skulle joina ceasar från jönköping-sthlm, han på ktm 660 å jag på mille, å hade väl för det mesta inte en sportkeps när det slingra sig..

:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...