Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

IronMike

Guest
JT skrev:
Här är tiderna på en BMW M6

0 - 200 km/h 12,8 s
Ganska kul just de siffrorna.. för jag läste i en amerikansk bike-tidning, ett reportage om K5'an, som med k&n filter, helsystem och ngn form av powercommand gjorde 0-200 på 6,4 sec!!

Alltså halva tiden 0-200 gentemot bmw'n..

:hihi

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MDrei skrev:
Hej,

det vore kul att testa en orginal MC mot en snabb BMW i lite högre farter :D

Kan vi få ihop säg 900, 1000, 1100, 1200 cc skojiga bågar som vill testa på detta? Jag är inte helt hemma på alla sporthojar det finns, vet typ att Hayabusa är jävligt snabb, och drar allt vad bilar heter. Men ngt "mindre snabbt" :rolleyes: , typ Yamaha R1?

Självklart sker detta på avspärrat, privat område :tummenupp

Om ni befinner er i Stockholm eller söderöver kan ni väl skicka ett PM (Private Message), maila eller svara i denna tråd?

Mail: v10mpower@gmail.com

Tack på förhand, det kan bli kul!

Förslag välkomnas också.

Avspärrat område, med högre farter? Ganska övertygad om att jag piskar upp dig rejält med min tourer..för litet område lär det bara bli acc-tider, där har du INGET att hämta hem med 500 hk bil..

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
sporTlovEr skrev:
Avspärrat område, med högre farter? Ganska övertygad om att jag piskar upp dig rejält med min tourer..för litet område lär det bara bli acc-tider, där har du INGET att hämta hem med 500 hk bil..

Kom igen fürstenhoff jag vill se tiderna, kan väl inte stämma med 32 s 0-topp?
och ni som kört mot bilarna när kommer film?

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Hoj
-
sporTlovEr skrev:

Varför ställde du inte upp för om du nu är så säker på att du spöar han?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
fezt skrev:
Vet att busan ser ut som ett asfult rymdskepp.... just för aerodynamiken, men på den lilla vindmotståndsytan som finns så tror iaf inte jag att det påverkar så pass mkt.... det skiljer trots alt väldigt lite i utformning framifrån +

Jag tror det kan påverka en hel del. När det gäller aerodynamik är det rätt svårt att dra speciellt vettiga slutsater genom att bara titta på maskinen. En liten ändring i utformningen kan göra mycket stor skillnad i höga farter.

Vissa GP-förare reser ju sig lite från sadeln på rakorna för att luftsläppet ska bli bättre och det gör ju skillnad trots att det är en knappt synbar förändring.

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
hellbit skrev:
Kom igen fürstenhoff jag vill se tiderna, kan väl inte stämma med 32 s 0-topp?
och ni som kört mot bilarna när kommer film?

varför kollar du inte på tråden.hur snabba var dom gamla hojarna
där finns ju ett test på gsxr1000 står det toppspeed 177miles 34,6sek

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
pops skrev:
varför kollar du inte på tråden.hur snabba var dom gamla hojarna
där finns ju ett test på gsxr1000 står det toppspeed 177miles 34,6sek
Jo men det låter sjukt för när man själv ligger i tvåhundra och matar på lägsta möjliga växl så känns det fan inte som att det tar 27 s innan man e uppe i max..

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
hellbit skrev:
Jo men det låter sjukt för när man själv ligger i tvåhundra och matar på lägsta möjliga växl så känns det fan inte som att det tar 27 s innan man e uppe i max..

men dom sista 500rpm går ju ganska sakta. är ju inte 299 på mätaren för dit går det ju ganska fort

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
pops skrev:
men dom sista 500rpm går ju ganska sakta. är ju inte 299 på mätaren för dit går det ju ganska fort
nä det e jävligt sant.
men hur mycket diffar hastighetsmätaren i de hastigheterna? känns ju märkligt om den e så fel som fürstenhoff skrev att det var 1500 varv kvar när mätaren står på 299, 1500 på 6:an måste ju va en del.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
hellbit skrev:
nä det e jävligt sant.
men hur mycket diffar hastighetsmätaren i de hastigheterna? känns ju märkligt om den e så fel som fürstenhoff skrev att det var 1500 varv kvar när mätaren står på 299, 1500 på 6:an måste ju va en del.

Om toppfarten är 295 vilket flera mätt upp så innebär det ca 40km/h felvisning. Inte alls orimligt.

PacMan skrev:
Jag tror det kan påverka en hel del. När det gäller aerodynamik är det rätt svårt att dra speciellt vettiga slutsater genom att bara titta på maskinen. En liten ändring i utformningen kan göra mycket stor skillnad i höga farter.

Vissa GP-förare reser ju sig lite från sadeln på rakorna för att luftsläppet ska bli bättre och det gör ju skillnad trots att det är en knappt synbar förändring.

Bara bortplockandet av backspeglar ger runt 5km/h om hojen toppar runt 300 blås.....

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Har jag förstått det här rätt nu? En person med en fet bil bjuder upp till utmaning och fixar raka och allt.. +en Porsche och det ställer upp EN person?!

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Mago skrev:
Har jag förstått det här rätt nu? En person med en fet bil bjuder upp till utmaning och fixar raka och allt.. +en Porsche och det ställer upp EN person?!

Ställ upp själv (ca 5-7 plusgrader+ morgon dagg!) :tomten

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Det kom omkring 11 bilar. Dock endast en båge, två (bil och MC) av sex st som svarade ja kom. Jag mailade och ringde de som kontaktade mig.

Mago skrev:

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
MDrei skrev:
Det kom omkring 11 bilar. Dock endast en båge, två (bil och MC) av sex st som svarade ja kom. Jag mailade och ringde de som kontaktade mig.

Du vet varför jag inte kom Var/är fet förkyld.
Hade varit kul annars!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
IronMike skrev:
--//--
vet att dom iaf går som tusan på landsväg, då man skulle joina ceasar från jönköping-sthlm, han på ktm 660 å jag på mille, å hade väl för det mesta inte en sportkeps när det slingra sig..

:huvet

Jag tror inte att någon behöver förklara att det är du som körde som en sopa och inte motarden som är snabb?
Motarder har inte så mycket att hämta i en prestandamätning. Utväxling, luftmotstånd och motoreffekt är inte avsett för 200+ körningar direkt.

IronMike

Guest
Victor skrev:
Jag tror inte att någon behöver förklara att det är du som körde som en sopa och inte motarden som är snabb?
*suck*, vilket påhopp. Du har ju ingen aning om hur slingrig vägen var.. Eller att samma motard sopa mattan med typ 28 av 30 r-hojjar på sviestad.

Jag menade knappast vägar som går rakt, vi åkte de minsta landsvägarna du kan tänka dig, där de svänger runt husknutar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept