Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chris Ash skrev:
Jag försäker inte ta något ifrån motarderna, bara ta död på myten att de skulle vara så fantastiskt snabba i kurvor. Detta var dessutom i långsamma kurvor, mellan 50 och 90 har man genom dem skulle jag tippa på.

Jag kan faktiskt inte se nånsomhelst anledning till varför Watz skulle få stryk av en motard på någon bana. 250:in har mer effekt,väger mindre och medger högre kurvhastighet.

Vad kör svenske mästaren på Midlanda? Jag har hört historier om att en motard borrat runt där på 56-57 men det tror jag när jag ser det.

56.55 körde Watz 2001 förresten, hade nog gått bra mycket fortare idag.

Det är klart Wats hade fått stryk på en riktig GoCart bana som tex Lockarp-. Men annars har motarder inte en chans på vanlig godkänd SVEMO bana för RR. Men Per Björk körde 1.06,372 på KM:et Knutstorp med en KTM och Hampus Ahlsén 1.07,127 på CRF450. Så inte är det långsamt. Dom hade kvalat in i både R600 & R1000 om det hade varit tillåtet:)

Så frågan är var dom är snabba? Inte är det på rakan iaf...iof kort raka.

Last edited:

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
Söker billig R1a -02
min polare med en Rs2a (ca500hk+) körde mot han i helgen å fick stryk..
skulle vara kul att se en körnin med en hoj snart

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
2fast4hjo skrev:
Nejdå inte alls, ingen ide o sitta o dividera om det här. Kör med rätt huvud troligtvis. Fler frågor tas via pm.

Vilket huvud kör man hoj med annars? Hehehe
Kör han....med det andra huvudet annars? :rofl

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
2fast4hjo skrev:
Nejdå inte alls, ingen ide o sitta o dividera om det här. Kör med rätt huvud troligtvis. Fler frågor tas via pm.

Kör man med huvudet kör man långsamt. Kör man långsamt vurpar man förr eller senare. Kör man inte med huvudet kör man fort. Kör man fort vurpar man förr eller senare, troligtvis förr.

Det finns två typer av motorcyklister - de som har vurpat och de som kommer att vurpa. Det är ett oomkullrunkeligt faktum.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
McB skrev:
Kör man med huvudet kör man långsamt. Kör man långsamt vurpar man förr eller senare. Kör man inte med huvudet kör man fort. Kör man fort vurpar man förr eller senare, troligtvis förr.
Och ju fortare man kör utan att vurpa destå mer har man i huvudet.

Folk säger att man är galen för att man kör fort, men jag tycker verkligheten är annorlunda. Det är oftare dom som kör sakta och säger att dom som kör fort är galna som e galet ute för att dom inte vet vad dom gör. Se bara på min mor, hon kör jättesakta, 70-80 på 90väg, men hon rycker i bromsarna om hon ser något i kurvorna också, prick emot vad man ska göra. (självklart finns det självmordspiloter också, det märker man ju på hur en del skriver här på forumet ;))

Med andra ord så är Rossi den som e minst galen på 2 hjul här i världen. (så, ville bara få det sagt. ;D)

*Edit, å andra sidan måste man vurpa för att förstå vad man gör också.

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
MDrei skrev:
Vad är en gixxer? GSXR? De kanske kommer...

Gustav, fick du med när jag åkte upp mellan er och vi körde från ganska låg fart, efter rondellen Uppsala? Det vore kul att se film på :) När kommer jag med i bilden? :tuttar

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
2fast4hjo skrev:

räcker det att man har hjälm på det huvudet då eller?

per.b79 skrev:
min polare med en Rs2a (ca500hk+) körde mot han i helgen å fick stryk..
skulle vara kul att se en körnin med en hoj snart

eftersom du inte skriver vad du kör med så gissar jag på trampcykel.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år