hellbit skrev:Kom igen nu vill se filmen med gsxr:en
kanske inte högprioriterat att lägga upp en film där man får stryk
hellbit skrev:Kom igen nu vill se filmen med gsxr:en
Tror den måste redigeras lite för att bli så mkt anti-objektiv som möjligt först ..gjord av bmw-freak, för bmw-freak, å skulle upp på m5board.com-dB_mike skrev:kanske inte högprioriterat att lägga upp en film där man får stryk
IronMike skrev:Tror den måste redigeras lite för att bli så mkt anti-objektiv som möjligt först ..gjord av bmw-freak, för bmw-freak, å skulle upp på m5board.com
med risk för att verka trög. vad är p400 - p 500?MDrei skrev:Som sagt så var det med P400, med P500 hade det blivit mer action, så båge rejset avr itne så kul...
hellbit skrev:med risk för att verka trög. vad är p400 - p 500?
Det går inte att räkna så enkelt. Vikten är av stor betydelse från start men i högre fart är effekten viktigare då luftmotståndet blir enormt.PD skrev:vikt effekt förhållande:
Hoj: vikt 270kg inkl förare 170hk 1,59kg/hk
en bil på 1600kg behöver alltså 1001hk för att ligga lika där.
burner skrev:Power400Hk & Power500Hk ???
Det förstår jag, förstår man inte hur viktigt aerodynamik är för toppfart så ska man nog inte diskutera sånt här.fezt skrev:jajja...... ja ger upp
Silwer skrev:Jag tror iaf att en 500hk standardbil kan blåsa många litershojar i farter över 230-240, det accelererar inte direkt blixtrande fort på en supersporthoj i de farterna.
Men givetvis måste båda våga hålla ner.
Effekten är som sagt inte allt när luftotståndet blir så enormt, det räcker ju med att ha fel kläder så tappar man en hel del i toppfart på en sporthoj.
Så håll järnet upp till de farterna och sen släpper du så kan du inet förlora mot 95% av alla bilar som existerar
Det förstår jag, förstår man inte hur viktigt aerodynamik är för toppfart så ska man nog inte diskutera sånt här.
Titta på zx12, massor med effekt, men har problem att knäcka 300 vallen.
En K5 eller annan varfri litershoj i klassen är inte tänkta för att slå toppfartsrekord och ingen av de moderna knäcker 300 gränsen i standardskick.
Fan toppfarten beror ju tom med på vem som kör, och 299 gränsen på mätaren talar knappast sanning, det gör väl även flera äldre generationer av GSXR1000
Besserwisser.Silwer skrev:Det förstår jag, förstår man inte hur viktigt aerodynamik är för toppfart så ska man nog inte diskutera sånt här.
Titta på zx12, massor med effekt, men har problem att knäcka 300 vallen.
fezt skrev:Besserwisser.
Konstigt att zx12:an var snabbare än busan när den släpptes då. Har inget belägg för det mer än att jag VET att jag läste det i typ bike, eller motsvarande när den släpptes.
Happ... har för mig att de va "otroliga" 322km/h och att efter den lanseringen så kom man överens om att nu slutar vi jaga toppfart och "officiellt" går inte hojjarna snabbare än 300.Chris Ash skrev:Då läste du nog fel eftersom ZX12 är klart långsammare än Busan. Den knäcker som sagt inte 300 ärliga medan Busan har varit uppåt 310 och nosat i vissa test.
Wagge skrev:Vem bryr sig om toppfart? Egentligen...?
fezt skrev:Happ... har för mig att de va "otroliga" 322km/h och att efter den lanseringen så kom man överens om att nu slutar vi jaga toppfart och "officiellt" går inte hojjarna snabbare än 300.
Men det var väl just otroliga 322 då....
Chris Ash skrev:Jo det där har du nog drömt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |