2250186 Jag har under det senaste dygnet kommit till insikt med en sak, Jag måste sluta slarva med hörselpropparna !! Jag har alltid hörselproppar när jag åker längre sträckor men jag har (fuskat) endel vid små rundor, Så i söndag skulle jag bara åka en liten sväng till macken ca 5km kör dit tankar och åker hem. När jag senare på kvällen slår mig ner framför tv:n märker jag ett brusande tjutande ljud i örat tänker inte mer på det för det brukar ju försvinna under natten... Men till min stora skräck dagenefter när jag vaknar är ljudet inte bara kvar utan det är mycket starkare till på köpet
Har det senaste dygnet gått med en hörselpropp intryckt i det drabbade örat (Det högra där ljud dämparen sitter såklart) och har nu lyckats vila hörseln så pass att pipet nästan helt försvunnit
Nu har jag beslutat att i framtiden får det ta någon extra minut när jag ska ut och jag får gärna säga va till alla som pratar med mig när jag har hjälmen på (pga propparna) hellre än att springa runt och säga VA? permanent resten av livet.
Är det fler än jag som råkat ut för detta obehag alt har fått permanenta hörselskador av att åka hoj ??
/ En som ska vara mer rädd om hörseln i framtiden.