Någon som har handlat från reifenversand?

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Inget trassel alls, betalade med e-kort, däcken hemma på 4dgr.
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Hoztic skrev:
Hejsan!

Är det någon som har handlat på http://www.reifenversand.com och har några erfarenheter därifrån? Leveranstider, trassel osv?

Köpte därifrån förra året, tog 14 dagar tror jag, om jag minns rätt, och så råkade dom dra beloppet dubbelt på kortet men det fixade dom rätt så direkt.

/Uffe
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Jag beställde för en dryg vecka sedan...Beställde på måndag eftermiddag,
på fredagen fanns de att hämta hos mitt ombud (som inte är någon riktigt post).
Rekommenderas.

/A
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Mitt omdöme kommer om ngn dag. Har precis beställt därifrån. Gjorde detta i söndags... Får se hur snabba och bra de är.

/Pär

Edit: Kom idag, alltså 4 dagar, hur bra som helst. Me like :)

/Pär
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har beställt flera gånger. Utan problem alla gånger utom den senaste då de "tappade bort" min beställning.
Det löste sig dock (jag såg till att ha orderbekräftelsen och utskrift av min beställning kvar, tumregel vid all e-handel) och de levererade omgående så fort de fick hem däcken. Lev-tid cirka 4-5 dagar.

Ett tips är att inte beställa däck som inte finns hemma, det ställer tydligen till det lite.
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
:tummenupp . Kan bara hålla med, snabbt, billigt å gott. Aldrig (tyvärr) mer lokala "däck Jonny" "Conny" eller vad han nu vill heta...
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Jag köpte från en liknande sida i tyskland.
http://www.reifen-berg.de
Gick också mycket smidigt. Betalde med VISA, fick däcket par dagar senare och sparade cirka 300kr på affären.
Skulle ha 16" offroad däck till min gamla hoj, vilket var MYCKET svårt att få tag i Sverige, men tyskarna har allt..
Lycka till
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Låter ju lovande! Då blir det nog att beställa en ny baksula därifrån i dagarna... Då återstår bara problemet med att få nån bra däckfirma att kränga på det också.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Hoztic skrev:
Låter ju lovande! Då blir det nog att beställa en ny baksula därifrån i dagarna... Då återstår bara problemet med att få nån bra däckfirma att kränga på det också.

Jag köpte för ca 1 månad sedan fram och bakdäck från Reifenversand, Michelin Pilot Power. Ca 2550:- inkl frakt. Det tog 1 vecka från beställningsdagen tills jag fick däcken. Byte och balansering gjorde

Svenska Motorcykelaktiebolaget
Ulvsundav. 187 E, 168 67 BROMMA 08-28 79 39
Fax 08-564 862 62

Dom tar 150:- per däck :tummenupp

JB
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Hoztic skrev:
Honom va jag till i vintras och kollade ställ hos, trevlig snubbe som verkade ha koll på hojar :)
Tog du med hjulet löst då, eller tog du med hela hojen?

Kom med två lösa hjul!

Japp förövrigt jäkligt trevliga där.

JB
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Då var det beställt då, enda tabben var att jag råkade stava min mailadress fel. :huvet Hoppas dom inte skickar en bekräftelse och struntar i att skicka däcken när den bouncar... :gnissla :4skrika
 

xcrules

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Östersund
Hoj
Honda CBR 900 '00
Jättesnabbt!

Hoztic skrev:
Hejsan!

Är det någon som har handlat på http://www.reifenversand.com och har några erfarenheter därifrån? Leveranstider, trassel osv?

Jag beställde i söndags, däcken kom vid lunchtid i dag. 2,5 arbetsdagar, det är hyfsat snabbt! Pilot Power, fram och bak, för 248 Euro + 17 Euro i frakt. Betyder att man har framdäcket "gratis" jfrt med Östersundspriser.
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
xcrules skrev:
Jag beställde i söndags, däcken kom vid lunchtid i dag. 2,5 arbetsdagar, det är hyfsat snabbt! Pilot Power, fram och bak, för 248 Euro + 17 Euro i frakt. Betyder att man har framdäcket "gratis" jfrt med Östersundspriser.
Jag beställde i lördags, 120/70-17 och 180/55-17 Pilot Power och dom kom också idag vid lunch 2416 :- inklusive frakt. Synd och klaga på det priset :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top