Någon som har handlat från reifenversand?

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jåke skrev:
Jo, till och med i Tyskland. Deras TÜV gör däremot det här väldigt byråkratiskt. Det måste vara en viss variant också, typad för den hojen. Därav bokstavsbeteckningen. Sen att det i praktiken faktiskt är samma däck... :kocko

Är det? Varför kostar de då olika?

Tillverkningsdatumet står på däcket när du får det...

//Anders.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Hoztic skrev:
Hejsan!

Är det någon som har handlat på http://www.reifenversand.com och har några erfarenheter därifrån? Leveranstider, trassel osv?
Jag beställde ett set Sportec M-1, (gjorde som jag blev tipsad om: att beställa däck dom har många på lager (grön trafiksignal)) klockan 19.22 Söndagen 19/6
Däcken kom till jobbet på förmiddagen Onsdagen 22/6
Dom är tillverkade 0605
Pris inkl frakt 2338 Sek
Betalade med e-kort
Det var INTE sista gången jag köper däck från den firman :)

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Metzeler Sportec M-1 beställt, 1400,01 kr inkl frakt och däckkrängaren vill ha en hundring för omläggningen. 1500 kr istället för 2300 kr som hade varit priset på hojfirman med 20% rabatt! Ordinarie hos Hondahandlaren här i Ösd är 3050 kr!!!

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Beställde ett kit Metzeler Sportec M-1 för fem sekunder sen, nu ska vi se hur lång tid det tar...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Beställde för två veckor sedan, tog fyra arbetsdagar innan de var hos mig :tummenupp

Tips på en bra firma i Lkpg som kan kränga på dem för en lagom slant =] (PMa)

Pilot Road 120/70 och 180/55

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Lurch skrev:
Metzeler Sportec M-1 beställt, 1400,01 kr inkl frakt och däckkrängaren vill ha en hundring för omläggningen. 1500 kr istället för 2300 kr som hade varit priset på hojfirman med 20% rabatt! Ordinarie hos Hondahandlaren här i Ösd är 3050 kr!!!

Dear Lars Eklund ,
thank you for your order 7565...... from the 27.06.2005 at 20:00:24.

Fick däcket idag den 30/6 kl 16:30!!!

Tillverkat vecka 13 i år.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Beställde nyss ett Pilot Road 160/60, får betala ca 1440 kr inkl. frakt. Firman där jag köpte hojen ville ha 2800 kr (inkl. montering), suckers! :tummenner :hihi

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Jag beställde bak och fram däck i måndags klockan 11.00. på onsdagen klockan 7.30 dvs ca 45 timmar senare plingade det på dörren. riktigt bra service tycker jag desutom blev det ca 1500 billigare mot att beställa dem från något svenskt företag.

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
DennisLundström skrev:
Jag beställde bak och fram däck i måndags klockan 11.00. på onsdagen klockan 7.30 dvs ca 45 timmar senare plingade det på dörren. riktigt bra service tycker jag desutom blev det ca 1500 billigare mot att beställa dem från något svenskt företag.

Det kallar jag BRA service!!

Beställde också ett däck, i måndags eftermiddag men till en byhåla i Värmland, så jag får hoppas att det dyker upp snart. De på riefensand mailade mig på tisdagen för att fråga om byhåleadressen verkligen stämde :hihi

Från en början var det tänkt att lämna in hojen o få allting fixat men nu får jag hjälp.

Lär väl spara några 100-lappar mot att lämna in. :tummenupp

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Ja det är riktigt bra service. Det kanske hjälpte att jag bor i örebro. Många som passerar här.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Beställde i lördags, det var i Mölndal i tisdags natt. Sedan fick den svenska posten tassarna på paketet.............

Nu har jag iallfall det i min hand! 1300 spänn för ett Dunlop 208!

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
undar vad de svenska handlarna har för vinst och inköpspriser på ett däck? Det skiljer ju gansa mycket på priset.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Beställde från reifenversands konkurrent, Mynetmoto.de

Bara gett en massa problem, tar upp det i en annan tråd.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
DennisLundström skrev:
undar vad de svenska handlarna har för vinst och inköpspriser på ett däck? Det skiljer ju gansa mycket på priset.
Har hört ca 300kr för inköp, men om det stämmer :va

MC Doktorn

Guest
Mingves skrev:
Har hört ca 300kr för inköp, men om det stämmer :va

Jag berättade för min handlare vad jag gav och det är ungefär vad han ger från sin leverantör.
så påslaget är ca 800-: i butik.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Idag kom mitt Pilot Road som jag beställde i torsdags natt. Snabbt och billigt. :tummenupp

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
mc
Tänkte beställa en uppsättning däck... Det är väl pilot power som är det grymmaste och pilot sport lite mer hållbart?
Hur är pilot road vid vägkörning utan ngt extremt kurvtagande? Bara lite grymt axxande ibland o så.
Känns bara onödigt att köpa ett sportdäck som snabbt slits om man ej utnyttjar det till fullo.

Är pilot power, pilot sport, pilot road att gämföra med diablo corsa, diablo och diablo strada?

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
stimpen skrev:
Känns bara onödigt att köpa ett sportdäck som snabbt slits om man ej utnyttjar det till fullo.

Är pilot power, pilot sport, pilot road att gämföra med diablo corsa, diablo och diablo strada?
Håller med.

Ja, i princip är det en fungerande jämförelse.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024