Någon som har handlat från reifenversand?

Flaskboll

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Husaberg 650 såld, R1-01 såld, R1- 05
Köpa däck www.reifenversand.com

Hej jag har läst en del om er som handalt på den här sidan. Är det någon som handlat där i år ?. Det låter som om det är väldigt förmånliga priser ca. 2500 för både bak o fram däck. Kvaliteten på däcken verkar alla nöjda med. Kanske ska slå till på ett par till säsongen.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp - det fungerar lika bra som alltid (Michelin 2CT F+B). Men nu är priserna på Rollers och de som SWT annonserat (se andra trådar) så intressanta att det nästan inte lönar sig att beställa längre - bor Du i Bålsta kanske Du ska kolla de butikerna innan Du beställer..?

Flaskboll

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Husaberg 650 såld, R1-01 såld, R1- 05
Nej jag bor i sthlm men har Roller så bra priser som 2500 :- för en uppsättninng däck ? Tja kanske ska titta på det.

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Jag fick ett blankt svar från dom nu när jag beställde? Jag fattar ingenting. Maila dom och fråga var det var. Borde man inte få full info om ordern m.m?

Hej!
Det hände samma sak för mig när jag beställde igår.
Har dundrat iväg ett mail till dom nu för att se vad som står på.

Hur gick det för dig?

Och förresten, varför får man en login? man kan ju inte göra ngt med den. Hittar ingenstans på sidan där man kan använda den. Varken kolla sin orderstatus eller tex ändra sina uppgifter.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hej!
Det hände samma sak för mig när jag beställde igår.
Har dundrat iväg ett mail till dom nu för att se vad som står på.

Och förresten, varför får man en login? man kan ju inte göra ngt med den. Hittar ingenstans på sidan där man kan använda den. Varken kolla sin orderstatus eller tex ändra sina uppgifter.
Jag fick ingen orderbekräftelse alls via epost denna gång, däremot fick jag den automatiska och sedan kom frakthandling med paketsök till eposten.

Verkar som det är olika hur de gör, när jag började beställa för några år sedan fick man ingenting förrän däcken dök upp. Sen fick man orderbekräftelse på epost och nu är den borta igen ersatt av paketsökningen. Att bomba dem med epost bara för att man inte får en bekräftelse inom 10 minuter gör ju inte leveranstiden kortare, som det är nu har den ändå ökat med ca 2 dagar på senaste året.

Inloggningen gör bara att du slipper fylla i adressuppgifter varje gång du beställer, det är allt. Nån "egen" sida får man inte.

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Aha, där ser man.
Jag väntade trots allt ett helt dygn :)
Är ju ganska skönt att veta att rätt saker är på väg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag fick en laddning från rodamoto.net idag.
Tror de är billigare än riefenversand?

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Beställde precis en uppsättning pilot power, 2553 kronor inkl frakt!

Skall bli intressant att se hur länge det dröjer...

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Hej hopp!
Fick mitt däck imorse (måndag). Gick ju hur smidigt som helst. :tummenupp
Vill man veta frakten är det bara att klicka fram tills det att man ska betala. Om man tycker det är för dyrt kan man ju bara skita i att klicka vidare efter det. Man får alltså reda på det innan det att man skriver in sina kortupgifter.

Som sagt: Billigt och smidigt.

Kan ju tillägga att jag beställde i tisdags och däcket var på posten i Malmö i fredags morse, men kom tyvärr inte med sista leveransen före helgen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
dom har dock ingen humor, gjorde en heil-hälsning i biljettluckan vid nürburgring för ngn månad sen, va inte så poppis...
Du har aldrig funderat på vad som händer om du gör så i tex Hovsjö, Tensta, Rinkeby eller kanske Rosengård? Innevånarna där är ju oftast inte tyskar, så det kan ju vara intressant att testa, å du har ju vanan inne! :rolleyes:

IronMike

Guest
Du har aldrig funderat på vad som händer om du gör så i tex Hovsjö, Tensta, Rinkeby eller kanske Rosengård? Innevånarna där är ju oftast inte tyskar, så det kan ju vara intressant att testa, å du har ju vanan inne! :rolleyes:

det har ju gått så lång tid, att jag tycker att man kan få bryta sig loss och skämta litegrand om tabu-saker, spec om man inte är helt svensk som jag. en pinsam tystnad - och då har skämtet gått hem :D en av mina bästa polare är jewish, och det skojjas friskt om allt. så det har ingen verklighetsförankring.

(bara tvungen att påpeka, många tolkar fel)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
det har ju gått så lång tid, att jag tycker att man kan få bryta sig loss och skämta litegrand om tabu-saker, spec om man inte är helt svensk som jag. en pinsam tystnad - och då har skämtet gått hem :D en av mina bästa polare är jewish, och det skojjas friskt om allt. så det har ingen verklighetsförankring.

(bara tvungen att påpeka, många tolkar fel)

Håll käften jävla lack polare.

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Tycker att mina däck dröjer!

Någon tysktalande som kan tyda detta åt mig?

Datum
Uhrzeit Depot
Ort Scannung
Abliefernachweis Nummer
Land • PLZ • Route
Tour
Code

31.05.2007
18:47 0157
Wilnsdorf (DE)
Einrollung
SE • 11261 • 0312
805
101

31.05.2007
22:19 0015
Unna (DE)
HUB-Durchlauf
SE • 11261 • 0030
15
101

04.06.2007
11:05 0030
Malmö (SE)
HUB-Durchlauf
SE • 11261 • 0312
1
101

05.06.2007
04:00 0312
Segeltorp (SE)
Eingang
SE • 11261 • 0312
1
101

07.06.2007
06:16 0312
Segeltorp (SE)
Eingang
SE • 11261 • 0312
1
101

08.06.2007
15:40 0312
Segeltorp (SE)
Ausrollretoure
1
101

Code-Beschreibung
101 = DPD CLASSIC (D)

Vad fan betyder ausrollretoure? Vill ha mina däck nu :huvet

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
:tummenupp Ok Cheers, enligt tysktalande experter jag talat med betyder det utkörningsport eller liknande! Tur man inte har någon större brådska men tack för tipset om Posten!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring