Någon som har handlat från reifenversand?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det skiljer på priser! Ringde MC-hörnan i södertälje och frågade vad dom skulle ha för att kränga på däcket, svaret jag fick va att det fick han som sålde det göra! Nja, svarade jag, det blir nog svårt, köpte från tyskland... Då ville dom ha 600kr, det skulle ta några dagar och dom hade inte tid på flera veckor!
Då ringde jag Motorcykelaktiebolaget istället, 150 kr, bara att komma förbi med hjulet så fixade dom det mens man väntade.

Humm, vilka ska jag välja tro... :va

thunderace_1000

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Beställde ett däck där ifrån igår. Men da har ännu inte dragit några pengar (betalar med visa) men jag har fått ett bekräftelse mail från dom. Bör man oroa sig för att det är något jag fyllt i fel när det gäller betalningen eftersom att de inte dragit några pengar ännu?? Sen kan jag inte logga in på deras sida för att kolla orderstatus heller...

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
thunderace_1000 skrev:
Beställde ett däck där ifrån igår. Men da har ännu inte dragit några pengar (betalar med visa) men jag har fått ett bekräftelse mail från dom.
Pengarna bör reserveras inom 24 timmar, inte säkert att de dras förrän efter flera dagar (kanske upp till en vecka) däremot.

Någon orderstatus finns inte på deras hemsida, så det ska inte fungera...

Last edited:

thunderace_1000

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Jåke skrev:
Pengarna bör reserveras inom 24 timmar, inte säkert att de dras förrän efter flera dagar (kanske upp till en vecka) däremot.

Någon orderstatus finns inte på deras hemsida, så det ska inte fungera...

Ok. Tack för infon. Bara till att vänta och se då...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Reifenversand är verkligen grymlund. Beställde förra onsdagen och i måndags eftermiddag kom däcken. Enkelt och smidigt. 2 427 kr för en uppsättning Sportec M-!. Som hittat.
Nu luktar kontoret dessutom gummiverkstad. Riktigt trevligt att jobba. :tummenupp

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Beställde i Torsdags, fick orderbekräftelse och så drogs pengarna. Kl 17 får jag ett mail med kollinummer.
Detta kollinummer funkade dessutom hela vägen till Sverige. Tacka DPD för det.
Fick däcket idag vid 16-tiden, då har det dessutom stått still i Malmö hela dagen igår.

Najs spiid!
Det var dessutom rätt däck!

//Anders.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
beställde 3 däck därifrån förra måndagen, fick dom 3 dagar senare. Frakten låg på ca 17€

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
När var dina tillverkade? Mitt var tillverkat 48/02...
Det är alltså äldre än däcket det ska ersätta :)

Ska dock inte vara någon fara, däcken är tydligen gjorda för att de ska klara sig i ett par år utan att användas.

//Anders.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
xcrules skrev:
Jag beställde i söndags, däcken kom vid lunchtid i dag. 2,5 arbetsdagar, det är hyfsat snabbt! Pilot Power, fram och bak, för 248 Euro + 17 Euro i frakt. Betyder att man har framdäcket "gratis" jfrt med Östersundspriser.

Lade du om däcken själv eller fixade nån firma det?

.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Nån mer än jag som funderat över att "samma" däck kan kosta mellan 130 och 160€? Dvs, samma däck med snarlika beteckningar i deras webshop?
Är det det som bestämmer åldern tro? Köper man ett för 160€ så får man ett nyare och köper man för €130 så får man ett gammalt?

//Anders.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
UnderDOG skrev:
Nån mer än jag som funderat över att "samma" däck kan kosta mellan 130 och 160€? Dvs, samma däck med snarlika beteckningar i deras webshop?
Är det det som bestämmer åldern tro? Köper man ett för 160€ så får man ett nyare och köper man för €130 så får man ett gammalt?

//Anders.

Har du nåt exempel? Menar du olika dimensioner av samma däck eller?

.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46941&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46948&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46950&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

Varför skulle de vara dyrare/billigare bara för att de kanske rekommenderas som orginal till vissa hojar i Tyskland? De kan väl egentligen inte skilja sig i uppbyggnad, borde väl bli betydligt mycket kostsammare än så för tillverkaren?

//Anders.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
UnderDOG skrev:
http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46941&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46948&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

http://www.reifenversand.com/shop_e...1&cp_pid=46950&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

Varför skulle de vara dyrare/billigare bara för att de kanske rekommenderas som orginal till vissa hojar i Tyskland? De kan väl egentligen inte skilja sig i uppbyggnad, borde väl bli betydligt mycket kostsammare än så för tillverkaren?

//Anders.

Länkarna verkar inte funka men jag tror jag förstår vad du menar. Tex finns det ett Metzeler Sportec M-1 B som nämnts tidigare i tråden som bara ska användas till nån BMW. Verkar konstigt om det har en speciell uppbyggnad men om det är så så kan man ju förstå om det är dyrare än M-1 som passar alla andra hojar. Färre tillverkade däck lär väl ha ett högre pris. Dumt, jag håller med! Men jag antar att däcktillverkarna vill tillfredsställa hojtillverkarna.

Edit. Sportec M-1 B nämndes i en annan tråd...

.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
UnderDOG skrev:

//Anders.

Det kan ju vara någon som har tänkt till på att en viss profil passar bäst till just det chassit, och då är det nog lämpligt att fortsätta använda det, eller liknande däck för optimal prestanda.
Och som sagt, mindre serier, högre priser... :huvet

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Bara så att alla förstår vad jag menar:
Vad är det som skiljer sig i uppbyggnad då? Är inte ett däck av en viss modell, bredd, profil och diameter just ett däck av en viss modell, bredd, profil och diameter?

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    54.7 KB · Visningar: 97
  • 2.jpg
    2.jpg
    54.2 KB · Visningar: 107
  • 3.jpg
    3.jpg
    54.3 KB · Visningar: 105
  • 4.jpg
    4.jpg
    54.3 KB · Visningar: 77

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag har hört att i vissa länder så måste en viss hoj ha en speciell beteckning (t.ex B eller C) på däcken. I Sverige spelar detta ingen roll.

Var står tillverkningsdatumet någonstans?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
UnderDOG skrev:
Bara så att alla förstår vad jag menar:
Vad är det som skiljer sig i uppbyggnad då? Är inte ett däck av en viss modell, bredd, profil och diameter just ett däck av en viss modell, bredd, profil och diameter?
Jo, till och med i Tyskland. Deras TÜV gör däremot det här väldigt byråkratiskt. Det måste vara en viss variant också, typad för den hojen. Därav bokstavsbeteckningen. Sen att det i praktiken faktiskt är samma däck... :kocko

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024