majtii
Those were the happy days
Sprickorna drabbade mej veterligen bara de tidiga årsmodellerna av coupén. Som sagt inget vanligt fel så risken att bli drabbad är minimal.
Om man byter en sak brukar det i regel vara som nytt igen
Jag vill hellre kalla det för bristande underhåll
Det var nog dig jag syftade på efter att ha läst någon annan tråd om BMW frågor på forumet. Tack för att du tog dig tid att svara i tråden. Du har nog rätt i att många ägare blundar för eventuella problem med kvaliteten. Det slår ju tillbaka indirekt på andrahandsvärdet om tillräckligt många uttalar missnöje. På amerikanska och engelska M3 forum har jag läst att folk säljer sina bilar för att de är oroliga för eventuella framtida kostnader. Sprickor i chassit verkar vara en stark anledning samt oro för att t ex SMG pumpen ska lägga av eller någon annan kostsam historia. Personligen tror jag att problemen är något överdrivna. Det är dock ingen tröst om man står där med skägget i brevlådan.
Hur lång garanti har man på t ex sprickor i chassit bak? På de utländska forum kan man läsa 10 år, men det är ju inte säkert att det är likadant här hemma. Brukar det vara några problem att få det åtgärdat när det dyker upp? Det förefaller ju inte vara helt enkelt att få BMW att ta det på goodwill när man läser trådarna som tar upp saken på de utländska forumen.
"Jävla Svennar" Va?
Du förstår vart jag vill komma, vad har det med saken att halva eller hela södertäljer kör BMW?
Jag har framfört önskemål till en moderator att rensa lite i tråden. Var det så svårt att hålla sig till ämnet? Vill ni diskutera stereotyper och uppfattningar runt det kan ni väl starta en egen tråd i OT2 delen.
Tack för ordet.
Jag har framfört önskemål till en moderator att rensa lite i tråden. Var det så svårt att hålla sig till ämnet? Vill ni diskutera stereotyper och uppfattningar runt det kan ni väl starta en egen tråd i OT2 delen.
Tack för ordet.
Strunta i konstruktionsfel, du behåller ju inte bilen längre än ett par år ändå.
Ordnat
Så, eftersom någon i tråden skriver ett inlägg som inte har med ämnet att göra är det okej att skriva ett uttryck bestående av en svordom och ett folk? Hade det varit okej oberoende av vilket folkslag som hade nämnts?
FEL FEL FEL FEL FEL
Jag tänkte samma sak men BMW ägare är i genomsnitt så snåla så det är löjligt, det funkar inte alls så i verkliga livet. Självklart finns undantag men de är absolut inga spenderare.
Vi får se vad som händer. Jag kan acceptera vissa konstruktionsfel, men inte vad som helst. Om t ex sprickor i chassit innebär att man måste göra dyra ingrepp efter garantitider som kanske rent av överstiger värdet på bilen då tittar jag gärna efter något annat. Alfan hade jag i t ex 8 år. Sannolikt kommer jag nog att göra mig av med Audin. Tyvärr är jag inte särskilt imponerad över verkstäderna VAG tillhandahåller. Även de icke auktoriserade. Inga namn nämnda. Ett antal tusen lappar som jag lagt ut hade jag lika gärna kunnat elda för kråkorna. Skulle faktiskt kunna tänka mig en Alfa igen om det vara vore för förtroendet jag hade för verkstaden i fråga jag anlitade.
Tack så mycket.
Felen är iaf väldigt överdrivna, precis som om du läser på Autopower och får veta att "ALLA" 540 har problem med bultarna till oljepumpen osv osv osv. Två mekar här på jobbet som tillsammans har 50+ års erfarenhet har inte stött på detta på en enda bil.
Sprickorna drabbade mej veterligen bara de tidiga årsmodellerna av coupén. Som sagt inget vanligt fel så risken att bli drabbad är minimal.
Alldeles korrekt, iaf de som har nyare modeller. Talar av liknande erfarenheter som du
jag kollade det på min 540 IA -93.a genom att skruva bort oljetråget o då saknades faktiskt en bult + att jag hittade en M6 bult i tråget .
mvh.T
Som sagt, det förekommer men det är inte alls så vanligt som folk påstår. Det är ett fåtal procent som haft problem med detta. Skönt att det inte blev ras för din del iaf, ibland ska man ha flyt
När vi ändå är inne på BMW E39:
Jag behöver byta bil, och ett av alternativen jag ser framför mig är 525 TDS, '97:a eller senare. Ligger lite lågt med pengar, och skulle realistiskt sett i så fall skaffa en som har gått 15-18 k mil.
Har någon av er erfarenhet av kända grejer som "brukar" kunna dyka upp i den vevan eller strax senare på den här modellen?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |