Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Imponerande - där har du sysselsättning och nöje för många sena kvällar i garaget.
Film ombedes snarast!
De där originalinfästningarna såg inte vidare rejäla ut. Sträcktåligheten kanske är bra, men ålder, vibrationer, korrosion... och så 1000hk med öppna spjäll vid start....
Film kommer, men ni får ha lite tålamod. Jag har mycket att göra innan motorn är startklar tyvärr...
Vad jag förstått så är det hyfsat tjockväggiga crommollyrör, krävs nog för att ta de påfrestningar som blir med tanke på hur tanigt det ser ut Jag planerar som jag sa innan att använda 25x25x2mm fyrkantsprofil i stål, men i gengäld begränsas jag ju inte av vikt eller utrymme utan kan feta till det lite mer konstruktionsmässigt istället. De största krafterna som kommer drabba mitt motorstativ är ju inte vid körning av motorn utan snarare vid transport. Att köra släpet på stötiga guppiga vägar. Men förhoppningsvis ska mina rör hålla tack vare lite finurlig design och gott om trianguleringar