Någon som testat dessa larm?

Har ett spybolllarm som funkat bra och aldrig tjuvlarmat.

Skönt att det kommer billigare larm på marknaden nu.

Några tips bara till alla som ska montera larm.
1.Löda alla kablar o skydda med krympslang så slipper ni massa bekymmer.
2.Ha alltid ett gäng kabelskor o tång med er i hojen eller skruvmejsel o sockerbitar(heter det så?)
3.Gärna ett extra batteri till fjärren oxå.

Så slipper ni få stopp lååååååååååååångt från en mack eller dylikt.
För som alla vet det händer ju bara när man e själv o mobilen har dött.

//Blondie

Last edited:
Goda råd sånär som på sockerbitarna som är guds straff till mänskligheten :fatta! Vill man ha bekymmer så kör man med sockerbitar.

Blondie skrev:
Har ett spybolllarm som funkat bra och aldrig tjuvlarmat.

Skönt att det kommer billigare larm på marknaden nu.

Några tips bara till alla som ska montera larm.
1.Löda alla kablar o skydda med krympslang så slipper ni massa bekymmer.
2.Ha alltid ett gäng kabelskor o tång med er i hojen eller skruvmejsel o sockerbitar(heter det så?)
3.Gärna ett extra batteri till fjärren oxå.

Så slipper ni få stopp lååååååååååååångt från en mack eller dylikt.
För som alla vet det händer ju bara när man e själv o mobilen har dött.

//Blondie

Jag har ett larm där fjärren ser likadan ut som på den första länken, det hette Cheetah har jag för mig. Funktionerna är de samma oxå förutom "anti-rån" funktionen. Den saknar jag, men jag har uttag för knappen på fjärren.

Jag har haft det larmet monterat i ca 2 år och det har fungerat bra hela tiden. Att tänka på är att det drar en del ström, så kör ni inte oftare än exv varannan vecka, så låt batteriet stå på laddning för säkerhets skull.

Göran skrev:
Jag har ett larm där fjärren ser likadan ut som på den första länken, det hette Cheetah har jag för mig. Funktionerna är de samma oxå förutom "anti-rån" funktionen. Den saknar jag, men jag har uttag för knappen på fjärren.

Jag har haft det larmet monterat i ca 2 år och det har fungerat bra hela tiden. Att tänka på är att det drar en del ström, så kör ni inte oftare än exv varannan vecka, så låt batteriet stå på laddning för säkerhets skull.

dåligt om larmet inte funkar om batteriet är dött egentligen

anti rån funktionen sätter väll 1a på dödarknappen säkert....

ska bli kul... har fått info om att det blev skickat idag i alla fall

Jag har 2st liknade larm, dock heter mitt steelmate alarm v2. Farsan har ett på sin kawasaki vn 1500 och jag på min sketna moppe. funkar utmärkt, även nu efter cirka 1 år.. dock bränner man några säkringar när man ska få allt o funka ;) :banana

Ska helt klart ha det första!

Väntar på gruppköp och testpiloter.

Man bör väl ändå ha elschema till hojen för installationen?
Är det nån som har ett till en gsxr 750 -00 så vore det supernajz!

Nexor skrev:
Gruppköp någon? VAR är mr. K? :tomten

Låter som en bra idé, jag skulle vilja ha ett.

En anna fråga har jag dock.. är inte tjyvar skickliga nog att kunna sätta detta larm ur funktion på 10 sekunder? Visst man skrämmer säkert bort moppefuckon, vandalister och annat pack men yrkes-tjuven då?

MalmöBiker skrev:
Låter som en bra idé, jag skulle vilja ha ett.

En anna fråga har jag dock.. är inte tjyvar skickliga nog att kunna sätta detta larm ur funktion på 10 sekunder? Visst man skrämmer säkert bort moppefuckon, vandalister och annat pack men yrkes-tjuven då?

Yrkestjuven tar nog hojen oavsett lås och larm.

Nexor skrev:
Gruppköp någon? VAR är mr. K? :tomten
Om du läser reglerna för inlägg så får man inte starta gruppköp utan tillåtelse. Och om det är ett gruppköp som innebär att vi köper från en annan firma en dom som gör reklam här (och som säljer produkten i fråga då såklart) så kommer inte tillåtelse ges för gruppköpet.

Mr.K har redan varit i blåsväder för sina gruppköp och har enligt överenskommelse med Swedie slutat starta gruppköp.

MalmöBiker skrev:

Vill någon ha just din hoj så tar han den oavsett. Men ett larm gör att medeltjuven tar hojen bredvid istället för din. Det är nästan så att antirånfunktionen är mer värd eftersom hojrånen ökar för varje år. Bara att vänta tills han svänger runt första korsningen :cdevil

wonderwizard skrev:
mitt kom idag iaf, 590:- med alla avgifter

återstår bara att testa det också, får ta en närmare titt senare ikväll :)

mitt med

sitter å öppnar nu:tungan

dock dröjer det ett tag innan jag kan börja pilla dit det....

[- sNaIjK -] skrev:
Du får skriva en review sen så man vet om det är något att införskaffa :)

Öppnat paketet & använder svart krympslang på alla kablar.
sedan kommer alla kopplingar att lödas & krympslang över dessa.

kruxet är bara VART jag ska sätta boxen / sirenen (som för övrigt vrålar ganska bra)

ett - är att ingen blinkdiod följde med i larmet, men detta är redan ordnat & kommar att kopplas in på larmet

wonderwizard skrev:
Öppnat paketet & använder svart krympslang på alla kablar.
sedan kommer alla kopplingar att lödas & krympslang över dessa.

kruxet är bara VART jag ska sätta boxen / sirenen (som för övrigt vrålar ganska bra)

ett - är att ingen blinkdiod följde med i larmet, men detta är redan ordnat & kommar att kopplas in på larmet

Sweet dude! Keep us updated :tummenupp
Gärna bilder! Är helt borta när det gäller det elektroniska. Det enda jag lärt mig är att el är dyrt och att det gör ont att kissa på elstängsel.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick