något obehaglit?

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
1. Motor som skurit i 140km/h vid halvvägseken på gotland

2. Blivit träffad av kedja i huvudet utan att fatta vad det var. Först när jag hittade den 5 meter framför cykeln som jag fattade vad som hänt

3. Ytligare en gång i 70km/h smällt av en kedja med denna gången missade den mig.

4. Kört längs en slingrig väg i spanien intil ett stup och fått möte i min fil som körde om i en skymd kurva, fick väja emot stupet men klarade mig ifrån att lägga mig (aldrig varit så rädd och chokad efter)

5. Fått vobbel i 100km/h så jag slagit armbågar i magen men höll mig på hjulen.

Aj aj aj mitt hjärta. De hade jag vilja sett.
Har själv varit med om att kedjan gått av (som tur var så matades den ut, rätt bakåt). Polaren som åkte efter mej trodde de var en orm som kom imot han :)

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Våran gotlandsresa höll på sluta illa på hemvägen efter e4an.

Ligger väl runt en 120-130 med polaren tjej bakpå pallen (hans hjullager var allt utom bra) och ska köra om en bil, lägger ut blinkers och kollar bakåt, inte en bil i närheten, börjar svänga och i ca 2sekunder känns det som om jag står still när någon jubelidiot i en subaru passerar ca 15cm från min vänstra styrhalva i vad jag uppskattar är närmare eller över 200 knyck.

Skiter lite knäck bara jag tänker på det.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Våran gotlandsresa höll på sluta illa på hemvägen efter e4an.

Ligger väl runt en 120-130 med polaren tjej bakpå pallen (hans hjullager var allt utom bra) och ska köra om en bil, lägger ut blinkers och kollar bakåt, inte en bil i närheten, börjar svänga och i ca 2sekunder känns det som om jag står still när någon jubelidiot i en subaru passerar ca 15cm från min vänstra styrhalva i vad jag uppskattar är närmare eller över 200 knyck.

Skiter lite knäck bara jag tänker på det.

Är nog ungefär så bilister känner sig också i samma situation, kollar i backspegeln, blinkar, WOOOOSH, så kommer det en hoj i 200+. Fast i det fallet blir den stackars bilisten kallad för idiot här på sporthoj.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Är nog ungefär så bilister känner sig också i samma situation, kollar i backspegeln, blinkar, WOOOOSH, så kommer det en hoj i 200+. Fast i det fallet blir den stackars bilisten kallad för idiot här på sporthoj.

Nu var det väl om ngt man tyckte var otrevligt etc som hänt en själv, tas lite off topic här även om du nu har rätt till 100%

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Fick möte i cirkus 100 blås. Och då snackar vi seriöst möte. Det var en långtradare som blev omkörd av en mindre bil á la golf style på min väghalva. Chockad som man blev slog jag i bromsarna och styrde mot kanten. Klarade mig undan med endast en puls på 220 som men. Hade det varit en fullvuxen bil vettefan hur det hade gått...

Last edited:

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
punka

körde 5 mil på hojen med punka på bakhjulet i 170 kmh på motorväg,, i med fiberplugg så gick det o slanga vidare,,he he

Henken

Guest
Har man jääävligt tajta jeans så kan man faktiskt fastna som tjej också ;) har en kompis som lyckades när hon var full. Det var kul. :D

Duuuude, den kameltån lär inte vara mild...:näsblod

Ontopic:
Körde om två tjejjer på moppe som precis när jag börjar köra om svänger rätt ut framför utan att se sig om. Jag hade nån slags föraning & hade redan två fingrar på bromsen, nöp som fan & med skrikande bromsar klarar jag mig från att förstöra hojjen på en sketen moppe & fjortisbrudar utan trafikvett. Ena tjejjen hör mina skrikande bromsar & vänder sig & jag ser hennes uppspärrade ögon samt hör ett "aaaaaaaaaaaaaaaaah". Väldigt ljust & väldigt högt skrik :) Kan iofs ha varit ekot i min hjälm jag hörde.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Körde om två tjejjer på moppe som precis när jag börjar köra om svänger rätt ut framför utan att se sig om. Jag hade nån slags föraning & hade redan två fingrar på bromsen, nöp som fan & med skrikande bromsar klarar jag mig från att förstöra hojjen på en sketen moppe & fjortisbrudar utan trafikvett. Ena tjejjen hör mina skrikande bromsar & vänder sig & jag ser hennes uppspärrade ögon samt hör ett "aaaaaaaaaaaaaaaaah". Väldigt ljust & väldigt högt skrik :) Kan iofs ha varit ekot i min hjälm jag hörde.

Ungefär samma sak hände mig, det låg en bil framför mig och en moped, med två killar på, framför bilen. Det går ganska långsamt så jag går ut i vänsterfilen för att köra om. Är på väg att dra på lite grand när jag ser mopedisten börja blinka till vänster, så jag ligger lite jämsides förardörren på bilen, så att bilisten vet att jag finns där ifall han hade tänkt svänga vänster, och väntar på att mopeden svänger av och sedan fortsätter jag min omkörning utan några incidenter.

Skillnaden här, jämfört med dig, var att mopedisten blinkade! Så lite krävs det alltså, för att undvika en olycka...

Skönt i alla fall det inte hände något för din del, mer än att du sjöng falsett i hjälmen. :)

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det där låter bekant, tror det var jag som låg framför?

Det var faktiskt lite obehagligt att få påhäng av en sketen retta med gixxern. :D

Styrslag i 210kmh var också rätt obehagligt, men det gick bra.

Det stämmer.
Fan vad du kommer ihåg.

Det var den roligaste repan på hela sommaren om man bortser från det tråkiga som hände på bogesundsrundan efteråt.

Jag kände mig 20 år yngre hela vägen från McD till Vaxholm.
Tur att jag insåg mina begränsningar när vi svängde in på rundan.

Jag skulle stanna vid vägkanten och pinka en gång. När jag hade gjort det så fastnade jag med förhuden i blixtlåset.

/J

När du säger så där kan jag inte sluta tänka på filmen "Den där Mary"
Säg att det inte var så allvarligt......snälla.....:näsblod

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

När du säger så där kan jag inte sluta tänka på filmen "Den där Mary"
Säg att det inte var så allvarligt......snälla.....:näsblod

Jag går på bio var sjätte palmsöndag, det verkar mer vara en pargrej.
Så jag kan lättad lämna din fråga obesvarad :hihi

/J

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Jag och polarna kom från Hendriksdal ut mot värmdö, Jag låg längst fram på min Tiller med skjuts på,, dem andra (en till Tiller o en Retta) körde om i kurvan i kaffebacken och jag ska dra efter, ligger på 6an o smäller i 5an i kanske 130-140!? o drar järnet och PANG!! kedjan GÅR AV o slår sönder vänster ljuddämpare och motorkåpan så oljan sprutar ut över bakdelen och hojjen får HYSTERISKT vobbel ! Men jag lyckas hålla den uppe frikoppla o slå av motorn.. Tjejjen i bak var aningen skakig efter den turen(JAG ME).. men tur var ju att ljuddämparen tog emot kedjan o inte hennes ben! några timmar senare när jag fixat släp o ska hämta den så har tjuvjävlar redan hunnit dit o plockat av hela intrumentpanelen!! :mad: :huvet skitkul! Men vi klarade ju oss iallafall..

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Köpte min båge i skåne och skulle köra den till sthlm. Hälsade på några vänner i Gbg och körde sen hemåt, efter 6-7mil kommer jag på att jag inte knäppt midjeremmen på ryggsäcken och stannar för att fixa det. När jag sätter ner foten känns det halkigt och jag kollar ner och ser olja överallt...har tappat pluggen! Fick tag i en gubbe som hade verkstad på gården i närheten och hade något som passade(sjukt flyt)! Vill inte tänka på vad som hänt om jag tagit en tvär höger då den sidan av däcket var dränkt av olja!

Bless u Mattis Bilservice!

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
1. Under de gyllene moppeåren var jag och en kompis ute och körde lite. Det blir som det blir med moppekörning, lite trottoarer, "gånggenvägar" över gräsmattor osv osv. Kompisen körde först över en sån där genväg för gående, ni vet nog vilka jag menar. Problemet var bara att det stod en transformatorstation där med luftledningar för el bredvid. Dessa luftledningar var fästa i stolpar som var stagade med tjocka stålkablar. Min kompis dundrade rakt in i en av dessa stag, så pass nära att hjälmen lyftes av men att pannan klarade sig. Snacka om flyt! Jag låste naturligtvis upp frambromsen och gled ned på marken med böjd gaffel som resultat, men det var bara att böja tillbaka den senare.

2. Under en bilresa från GBG till Sthlm. Där det är enkelfiligt är det kutym att gå ut i vägrenen om det kommer någon snabbare bakom. Det räknade jag med och påbörjade en omkörning, problemet var bara att han framför vägrade gå ut i vägrenen. Mötande kom då givetvis också en omkörning med någon som inte ville gå ut i vägrenen. Det var inte långt ifrån att backspeglarna tog i där, inte. Naturligtvis mitt fel, men lite sur blev jag ändå på han som vägrade vägrenen... ;)

3. Ute och glider i en Volvo 965:a 3.0. Trevlig bil, lite tung, men väldigt snäll vinterbil. Det hände sig så att vi var ute ett gäng och tittade på bio i stan, sen skulle vi tillbaka till Kungsängen. Ena bilen tog gamla vägen från Stäket och jag tog motorvägen, så det blev lite tävling där. Det hade händelsevis snöat lite på kvällskvisten och ingen av oss hade vinterdäck, men jag litade på bilen som alltid rätade ut sig iom att den var så framtung. Då kom vi i dryga 140km/h över en av broskarvarna på en av Stäketbroarna samtidigt som vägen svänger lite. Det blev en liten bakhjulssladd på kanske 30cm, men fan vad rädd jag blev. Darwin award, anyone? =)

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag går på bio var sjätte palmsöndag, det verkar mer vara en pargrej.
Så jag kan lättad lämna din fråga obesvarad :hihi

/J

Alla som sett den episoden förstår vad jag menar och om du någon gång hyr den så kommer du att få hemska flaschbacks.

Fast jag misstänker att du inte nådde riktigt ända fram för den här killen lyckades inte bara fastna med förhuden utan också med pungen....i omvänd ordning sett uppifrån:skrämd :skrämd

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
1. Under de gyllene moppeåren var jag och en kompis ute och körde lite. Det blir som det blir med moppekörning, lite trottoarer, "gånggenvägar" över gräsmattor osv osv. Kompisen körde först över en sån där genväg för gående, ni vet nog vilka jag menar. Problemet var bara att det stod en transformatorstation där med luftledningar för el bredvid. Dessa luftledningar var fästa i stolpar som var stagade med tjocka stålkablar. Min kompis dundrade rakt in i en av dessa stag, så pass nära att hjälmen lyftes av men att pannan klarade sig. Snacka om flyt! Jag låste naturligtvis upp frambromsen och gled ned på marken med böjd gaffel som resultat, men det var bara att böja tillbaka den senare.

2. Under en bilresa från GBG till Sthlm. Där det är enkelfiligt är det kutym att gå ut i vägrenen om det kommer någon snabbare bakom. Det räknade jag med och påbörjade en omkörning, problemet var bara att han framför vägrade gå ut i vägrenen. Mötande kom då givetvis också en omkörning med någon som inte ville gå ut i vägrenen. Det var inte långt ifrån att backspeglarna tog i där, inte. Naturligtvis mitt fel, men lite sur blev jag ändå på han som vägrade vägrenen... ;)

3. Ute och glider i en Volvo 965:a 3.0. Trevlig bil, lite tung, men väldigt snäll vinterbil. Det hände sig så att vi var ute ett gäng och tittade på bio i stan, sen skulle vi tillbaka till Kungsängen. Ena bilen tog gamla vägen från Stäket och jag tog motorvägen, så det blev lite tävling där. Det hade händelsevis snöat lite på kvällskvisten och ingen av oss hade vinterdäck, men jag litade på bilen som alltid rätade ut sig iom att den var så framtung. Då kom vi i dryga 140km/h över en av broskarvarna på en av Stäketbroarna samtidigt som vägen svänger lite. Det blev en liten bakhjulssladd på kanske 30cm, men fan vad rädd jag blev. Darwin award, anyone? =)

Så som du kör verkar ju lite obehagligt.... förutsätta att folka ska flytta ut i vägrenen när du kommer farande bakifrån och nästan frontalkrocka med mötande trafik :skrämd och 140 med sommardäck på vintern när det snöar va ju oxå lite vågat :jisses

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Så som du kör verkar ju lite obehagligt.... förutsätta att folka ska flytta ut i vägrenen när du kommer farande bakifrån och nästan frontalkrocka med mötande trafik :skrämd och 140 med sommardäck på vintern när det snöar va ju oxå lite vågat :jisses

Yep. Vi skulle berätta om något obehagligt. Pinsamt om jag dragit några historier om något som inte var obehagligt, ju.. :tungan

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Yep. Vi skulle berätta om något obehagligt. Pinsamt om jag dragit några historier om något som inte var obehagligt, ju.. :tungan

Se bara till att du inte kör på någon eller något när du år ute och Sladdar, för det kan bli ännu obehagligare då :gnissla

Last edited:

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Tja 2 situationer, en på hoj och en i bil:

Hoj:
En välkänd avfart (270 graders kurva) där jag vet att det kan finnas dieselspill då en hel del lastbilar + bussar kör där. Det är kallt (ca 10 grader) och blött så jag kör väldigt långsamt in i kurvan, typ 60km/m. Jag lutar hojen ~10 grader och jag känner först i början av kurvan hur bakhjulet börjar kana, jag rättar upp hojen och försöker svänga igen, samma sak, rättar upp hojen, börjar mer och mer närma mig diket innan jag på 3:e försöket får fäste och klarar kurvan.
Visst, låg fart, men djäkligt obehagligt.

Bil:
Kör på E6:an och strax efter en svacka står en djäkla SOFFA i vänster filen. Denna har förmodligen ramlat av ett släp när man kört över svackan, problemet var att denna gömde sig rätt bra i svackan då det hade börjat skymma, men jag lyckades undvika den. Jag ringde till polisen och upplyste dem om faran men det tog en liten stund innan de tog mig på allvar om att en soffa stod på motorvägen :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln