något obehaglit?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Å fy fan, det klår ju mitt brutna knä vid "pinka vid vägkanten" manövern.

Det var svårt att komma sig upp på motorcykeln med brutet knä, men det var fan svårare att stå på ett ben och pinka i MC mundering... (I had to go)

Madonna sade till en chockad amerikansk tv-publik i Late Saturday Night Show att det var bra mot fotsvamp att pissa stövlarna fulla! :tummenupp
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
blir ju bara tvungen o du får bjuda på den..men säg till när du får punka HÖGER bak på hojjen..då ska jag hylla dig!!:tummenupp

NEj men höger fram på hoj kanske...det finns ju cp trehjuligar med två framdäck nu! HAHAHAHA!!!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Madonna sade till en chockad amerikansk tv-publik i Late Saturday Night Show att det var bra mot fotsvamp att pissa stövlarna fulla! :tummenupp

Det har hon fan rätt i!
Det fick man ju lära sig i det militära för böfwelen.
Amoniaken i urinet är bakteridödande och det hämmar klådan.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det har hon fan rätt i!
Det fick man ju lära sig i det militära för böfwelen.
Amoniaken i urinet är bakteridödande och det hämmar klådan.

:hihi I knew it!
Min gylf skall blifva stängd tills jag blir stor! :)
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Höstmorgon, råkallt, DIMMA! Dimma på utsidan visiret, imma på insidan och på glasögonen. Det rann vatten av stället när jag klev av mc:n efter en otäck resa på 5 mil till jobbet...
 

Gabor

Guest
Jag har ÄGT , Kört, Wobblat, Wave,at en HONDA CB 650-81

FY fan vilken livsfarlig hoj...:skrämd så man höll på att bli :galen, fick mig att :zpy slutade i :crash.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Körde med lite ungdomar från jobbet ut mot Stenslätten och Waxholm från Värmdöhållet och kör naturligtvis över min förmåga.

Åker över ett backkrön och blir totalt bländad av solen.
Det enda jag såg var mittstrecken, ett i taget.....
Vetskapen om att det låg en kille 20m framför mig som jag inte såg samt att han förmodligen hade bromsat gjorde sekunden innan jag ser något igen till den längsta i mitt liv

Det där låter bekant, tror det var jag som låg framför?

Det var faktiskt lite obehagligt att få påhäng av en sketen retta med gixxern. :D

Styrslag i 210kmh var också rätt obehagligt, men det gick bra.
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
För nån vecka sen var vi några som for från S-vall mot Timrå på E4:an. I stort sett bilfritt på motorvägen förutom en silverfärgad Bmw 5xx. Ena killen kör upp på slangen och det går någolunda fort iaf, när han är 2-3 meter bakom bmw'n så väjer denna rakt ut till vänster och sen tillbaka för att leka polis. Nu hade iaf polarn koll så det blev ingen klotning i bakluckan men det kunde ha slutat riktigt illa. Vi drog därifrån men en 3:e kille som körde lugnt fick en bmw i arslet (50cm avstånd) som dessutom trängde sig förbi andra bilar för att ligga där bakomför och verkligen slicka hans röv. När killen i bmw'n lägger sig bredvid han sitter han bara och asgarvar och tycker det är skitkul.

Sånt är obehaligt och där skulle man definitivt ha varit utrustad med en kätting. En mindre sån i trafiken och mc-döden går ner drastiskt!!!

skylld dig själv när du är ute o försöker få positiv uppmärksamhet ute på allmän väg allt för att impa på medtrafikanter väx upp
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Tog en sväng härom dan'. Fin 70 väg med mjuk, öppen vänstersväng med bra sikt. 130 km/h in, fartökning till ca 160' i utgång. Helt odramatsikt tillls precis innan det är dags att räta upp. Kommer i en grop/hål som inte syntes. Fick jordens styrslag följt av wobbel. Släppte inte gasen utan drog på (crossreflex) vilket rätade ut. Inte jättenära vurpa men djävligt rädd efteråt.
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
inget allvarligt med hoj, däremot med bilen på e4:an.

hörde nåt som dunkade till i sidan på bilen och fick syn på ca 5 H.a typer som tydligen ville använda avfarten jag körde förbi och sket i om det fanns bilar i höger körfält..

bromsade ner och lät dem köra om mig ut på avfarten, sista snubben höll på att bli klippt på mitten av bilen och avdelningsräcket.

trodde nästan att man skulle få en revolver uppkörd i näsan eller nåt. :rolleyes:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
1. Motor som skurit i 140km/h vid halvvägseken på gotland

2. Blivit träffad av kedja i huvudet utan att fatta vad det var. Först när jag hittade den 5 meter framför cykeln som jag fattade vad som hänt

3. Ytligare en gång i 70km/h smällt av en kedja med denna gången missade den mig.

4. Kört längs en slingrig väg i spanien intil ett stup och fått möte i min fil som körde om i en skymd kurva, fick väja emot stupet men klarade mig ifrån att lägga mig (aldrig varit så rädd och chokad efter)

5. Fått vobbel i 100km/h så jag slagit armbågar i magen men höll mig på hjulen.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
En polares hoj tappade oljepluggen i ca 270km/h resultat nästa all olja rann ut och kraftiga släpp!!!
Han trodde han hade fått punka men redde upp hela skiten! starkt gjort för någon som då hade bara kört i ca 3 månader.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top