Jag åkte tvåtakts Kawa 750 trepip då
/J
Vad händer då mer exakt? Låste det upp framhjulet helt och på ingen tid alls eller vad?
ooh somliga straffar väl gud i förväg då då
något de heller aldrig kommer fatta är hur jävla ont det gör att få kulorna krossade
Jag fick soppatorsk en gång...det var otäckt.
Usch, sånt smälte ofta sönder kolvarna direkt på en trepip om det gick var full muff
jag fick fan total panik....i bussfilen dessutom!! hängde ner som en apa & vred på reserven.....i farten! det ni!
Jag var med om bådadera. Jag åkte i mitten på 80-talet på nämda trimmade Kawa H2 med skjuts på väg till Norrtälje för at titta på Custom Bike Show.
I en svängande motorvägspåfart brast kulissrullen till skiftgafflarna av ngn anledning när jag skulle lägga i trean. Så trean kom i utan att tvåan gått ur ->två växlar i samtidigt. Så det blev tvärstopp, bakhjulslåsning och färd ner i diket och kulorna klämda mot tanken. Jag tror att jag kan fylla på den när tråden med fler äventyr på min Kawa trepip när jag tänker efter
Min gixxer tvärdog en gång på motorvägen... I ytterfil... Rullade in till väg-grenen och ser till min fasa at det forsar soppa över motorn... Vet inte hur lätt det kan ta eld igentligen men lite nojjig va jag... Det visade sig att klippsen som håller slangen under tanken hade lossnat...
Jag var med om bådadera. Jag åkte i mitten på 80-talet på nämda trimmade Kawa H2 med skjuts på väg till Norrtälje för at titta på Custom Bike Show.
I en svängande motorvägspåfart brast kulissrullen till skiftgafflarna av ngn anledning när jag skulle lägga i trean. Så trean kom i utan att tvåan gått ur ->två växlar i samtidigt. Så det blev tvärstopp, bakhjulslåsning och färd ner i diket och kulorna klämda mot tanken. Jag tror att jag kan fylla på den när tråden med fler äventyr på min Kawa trepip när jag tänker efter
och sen lecakulorna...
Men inte skrämde det gubben
Dal-Mausen
wobbel e skönt
aajj... hur mådde växellådan efter detta äventyr? please do!
de är din skylldighet och plikt att dela med dig av dina erfarenheter från tiden när man inte ens var 10år
Den vart.....trasig. Två ekrar small av i bakhjulet.
Annars var det bara att borsta bort jord från kylflänsarna.
Det tror jag inte du vill... Ikväll har jag varit på den årliga blueskryssningen med S/S Blidösund och stått i maskinrummet och kacklat med chiefen, Så nu har jag pratat av mig för ikväll
fick punka på Mantorp i torsdags men det var bakdäcket och luften gick inte ur toksnabbt så det vart inte läskigt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|