något obehaglit?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fick ducka för fågel på motorvägen när ja låg halv pressa.. de va tillräckligt spännande så att säga :p
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Smeta på med gasen ut ur en kurva på isen, runt 100-110km/h, det snöade och var taskig sikt. Glömde bort var jag var och plötsligt dyker en 1 meter plogkant fram. Rätar upp cykeln och tar första plogkanten, kommer igenom den men cykeln ställer sig på framhjulet. När jag träffar av andra plogkanten (in på banan igen) så står jag fortfarande på framhjulet och kraften blir för stor så jag slår över när jag kommer ut på isen igen...

Inga skador varken på mig eller hojjen men lite försiktigare blev man ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Vad händer då mer exakt? Låste det upp framhjulet helt och på ingen tid alls eller vad?

Nja, det skar på så sätt att kulorna tog med sig packboxarna och försvann vilket medförde att hojen vobblade fram och tillbaka över tre filer (trevligt med breda raka vägar just då...) innan jag fick stopp på liket.
Lagerinnerring mot ytterring glappar ganska ordentligt visade det sig...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ooh:kär somliga straffar väl gud i förväg då då:tungan



något de heller aldrig kommer fatta är hur jävla ont det gör att få kulorna krossade:3freak

Jag var med om bådadera. Jag åkte i mitten på 80-talet på nämda trimmade Kawa H2 med skjuts på väg till Norrtälje för at titta på Custom Bike Show.
I en svängande motorvägspåfart brast kulissrullen till skiftgafflarna av ngn anledning när jag skulle lägga i trean. Så trean kom i utan att tvåan gått ur ->två växlar i samtidigt. Så det blev tvärstopp, bakhjulslåsning och färd ner i diket och kulorna klämda mot tanken. Jag tror att jag kan fylla på den när tråden med fler äventyr på min Kawa trepip när jag tänker efter :näsblod
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
jag fick fan total panik....i bussfilen dessutom!! hängde ner som en apa & vred på reserven.....i farten! det ni!

:Bugar :bow

Har aldrig haft någon idol förut - Kanske har ingen annan hållit måttet och alla som försökt att vara någon att se upp till har trots sina försök klumpats tillsammans i en intetsägande massa? - men nu kände jag att det för första gången i mitt liv finns en öppning, någon som är värdig! :yoparty
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag var med om bådadera. Jag åkte i mitten på 80-talet på nämda trimmade Kawa H2 med skjuts på väg till Norrtälje för at titta på Custom Bike Show.
I en svängande motorvägspåfart brast kulissrullen till skiftgafflarna av ngn anledning när jag skulle lägga i trean. Så trean kom i utan att tvåan gått ur ->två växlar i samtidigt. Så det blev tvärstopp, bakhjulslåsning och färd ner i diket och kulorna klämda mot tanken. Jag tror att jag kan fylla på den när tråden med fler äventyr på min Kawa trepip när jag tänker efter :näsblod

de är din skylldighet och plikt att dela med dig av dina erfarenheter från tiden när man inte ens var 10år ;)
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Min gixxer tvärdog en gång på motorvägen... I ytterfil... Rullade in till väg-grenen och ser till min fasa at det forsar soppa över motorn... Vet inte hur lätt det kan ta eld igentligen men lite nojjig va jag... Det visade sig att klippsen som håller slangen under tanken hade lossnat...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Skulle just säga att det måste ha varit en Ducati...men på en JAPS! vafalls!!! :D


Min gixxer tvärdog en gång på motorvägen... I ytterfil... Rullade in till väg-grenen och ser till min fasa at det forsar soppa över motorn... Vet inte hur lätt det kan ta eld igentligen men lite nojjig va jag... Det visade sig att klippsen som håller slangen under tanken hade lossnat...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag var med om bådadera. Jag åkte i mitten på 80-talet på nämda trimmade Kawa H2 med skjuts på väg till Norrtälje för at titta på Custom Bike Show.
I en svängande motorvägspåfart brast kulissrullen till skiftgafflarna av ngn anledning när jag skulle lägga i trean. Så trean kom i utan att tvåan gått ur ->två växlar i samtidigt. Så det blev tvärstopp, bakhjulslåsning och färd ner i diket och kulorna klämda mot tanken. Jag tror att jag kan fylla på den när tråden med fler äventyr på min Kawa trepip när jag tänker efter :näsblod

aajj...:rofl hur mådde växellådan efter detta äventyr?:rolleyes: please do!:hihi
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
För oerhört länge sedan körde jag moppe i "hög fart" nåja. Rätt var det var, när jag till slut fått upp den på slangen ordentligt via ett stort gupp så lossnade framhjulet från gaffeln och rullade åt sidan. Sekunderna var långa innan jag till slut mötte det oundvikliga ödet och stötte två "pinnarna" som stack ut där framme rätt i myllan. Jävlar vad jag slog mig. Då hade man ju inte heller hjälm när man åkte moppe. Decennierna efter händelen har jag ägnat mig åt att kolla om framhjulen sitter fast på mina tvåhjulingar.

/Ingvar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
aajj...:rofl hur mådde växellådan efter detta äventyr?:rolleyes: please do!:hihi

Den vart.....trasig. Två ekrar small av i bakhjulet.
Annars var det bara att borsta bort jord från kylflänsarna. :)

de är din skylldighet och plikt att dela med dig av dina erfarenheter från tiden när man inte ens var 10år ;)

Det tror jag inte du vill... Ikväll har jag varit på den årliga blueskryssningen med S/S Blidösund och stått i maskinrummet och kacklat med chiefen, Så nu har jag pratat av mig för ikväll :hihi
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den vart.....trasig. Två ekrar small av i bakhjulet.
Annars var det bara att borsta bort jord från kylflänsarna. :)



Det tror jag inte du vill... Ikväll har jag varit på den årliga blueskryssningen med S/S Blidösund och stått i maskinrummet och kacklat med chiefen, Så nu har jag pratat av mig för ikväll :hihi

aufan!?:skrämd :tungan sicken kraft det måste ha varit i det bakhjulslåset! äh, tvätta är tråkigt;) hur gick det med dig själv då? vart du..... trasig?:tungan
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Mantorp verkar farligt ,, jag saknade bromsar fram när jag svängde av Europavägen för att hjälpa en polare som skulle köra race,, inte kul i 130 mäler att inse att man bara har motorbroms :huvet
gick bra till slut ,, feltillverkade stålomspunna bromsslangar var felet. :huvet x100.

fick punka på Mantorp i torsdags men det var bakdäcket och luften gick inte ur toksnabbt så det vart inte läskigt.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Kedejlåset gick av för mej och slog sönder ena motorhalvan...i 200 km/h, och ta mej fan så var det mitt framför ett kameraskåp. Den kunde likagärna snott sej runt bakdrevet och då hade man troligtvis inte suttit här nu och några böter kom aldrig heller. ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top