yesset
Sir Arti
De e nått tjejer/kvinnor ALDRIG kan föreställa sig hur j-a ont det gör.
Har man jääävligt tajta jeans så kan man faktiskt fastna som tjej också har en kompis som lyckades när hon var full. Det var kul.
De e nått tjejer/kvinnor ALDRIG kan föreställa sig hur j-a ont det gör.
1. Motor som skurit i 140km/h vid halvvägseken på gotland
2. Blivit träffad av kedja i huvudet utan att fatta vad det var. Först när jag hittade den 5 meter framför cykeln som jag fattade vad som hänt
3. Ytligare en gång i 70km/h smällt av en kedja med denna gången missade den mig.
4. Kört längs en slingrig väg i spanien intil ett stup och fått möte i min fil som körde om i en skymd kurva, fick väja emot stupet men klarade mig ifrån att lägga mig (aldrig varit så rädd och chokad efter)
5. Fått vobbel i 100km/h så jag slagit armbågar i magen men höll mig på hjulen.
Våran gotlandsresa höll på sluta illa på hemvägen efter e4an.
Ligger väl runt en 120-130 med polaren tjej bakpå pallen (hans hjullager var allt utom bra) och ska köra om en bil, lägger ut blinkers och kollar bakåt, inte en bil i närheten, börjar svänga och i ca 2sekunder känns det som om jag står still när någon jubelidiot i en subaru passerar ca 15cm från min vänstra styrhalva i vad jag uppskattar är närmare eller över 200 knyck.
Skiter lite knäck bara jag tänker på det.
Är nog ungefär så bilister känner sig också i samma situation, kollar i backspegeln, blinkar, WOOOOSH, så kommer det en hoj i 200+. Fast i det fallet blir den stackars bilisten kallad för idiot här på sporthoj.
Har man jääävligt tajta jeans så kan man faktiskt fastna som tjej också har en kompis som lyckades när hon var full. Det var kul.
Körde om två tjejjer på moppe som precis när jag börjar köra om svänger rätt ut framför utan att se sig om. Jag hade nån slags föraning & hade redan två fingrar på bromsen, nöp som fan & med skrikande bromsar klarar jag mig från att förstöra hojjen på en sketen moppe & fjortisbrudar utan trafikvett. Ena tjejjen hör mina skrikande bromsar & vänder sig & jag ser hennes uppspärrade ögon samt hör ett "aaaaaaaaaaaaaaaaah". Väldigt ljust & väldigt högt skrik Kan iofs ha varit ekot i min hjälm jag hörde.
Det där låter bekant, tror det var jag som låg framför?
Det var faktiskt lite obehagligt att få påhäng av en sketen retta med gixxern.
Styrslag i 210kmh var också rätt obehagligt, men det gick bra.
Jag skulle stanna vid vägkanten och pinka en gång. När jag hade gjort det så fastnade jag med förhuden i blixtlåset.
/J
Jag skulle stanna vid vägkanten och pinka en gång. När jag hade gjort det så fastnade jag med förhuden i blixtlåset.
/J
När du säger så där kan jag inte sluta tänka på filmen "Den där Mary"
Säg att det inte var så allvarligt......snälla.....
Jag går på bio var sjätte palmsöndag, det verkar mer vara en pargrej.
Så jag kan lättad lämna din fråga obesvarad
/J
1. Under de gyllene moppeåren var jag och en kompis ute och körde lite. Det blir som det blir med moppekörning, lite trottoarer, "gånggenvägar" över gräsmattor osv osv. Kompisen körde först över en sån där genväg för gående, ni vet nog vilka jag menar. Problemet var bara att det stod en transformatorstation där med luftledningar för el bredvid. Dessa luftledningar var fästa i stolpar som var stagade med tjocka stålkablar. Min kompis dundrade rakt in i en av dessa stag, så pass nära att hjälmen lyftes av men att pannan klarade sig. Snacka om flyt! Jag låste naturligtvis upp frambromsen och gled ned på marken med böjd gaffel som resultat, men det var bara att böja tillbaka den senare.
2. Under en bilresa från GBG till Sthlm. Där det är enkelfiligt är det kutym att gå ut i vägrenen om det kommer någon snabbare bakom. Det räknade jag med och påbörjade en omkörning, problemet var bara att han framför vägrade gå ut i vägrenen. Mötande kom då givetvis också en omkörning med någon som inte ville gå ut i vägrenen. Det var inte långt ifrån att backspeglarna tog i där, inte. Naturligtvis mitt fel, men lite sur blev jag ändå på han som vägrade vägrenen...
3. Ute och glider i en Volvo 965:a 3.0. Trevlig bil, lite tung, men väldigt snäll vinterbil. Det hände sig så att vi var ute ett gäng och tittade på bio i stan, sen skulle vi tillbaka till Kungsängen. Ena bilen tog gamla vägen från Stäket och jag tog motorvägen, så det blev lite tävling där. Det hade händelsevis snöat lite på kvällskvisten och ingen av oss hade vinterdäck, men jag litade på bilen som alltid rätade ut sig iom att den var så framtung. Då kom vi i dryga 140km/h över en av broskarvarna på en av Stäketbroarna samtidigt som vägen svänger lite. Det blev en liten bakhjulssladd på kanske 30cm, men fan vad rädd jag blev. Darwin award, anyone? =)
Så som du kör verkar ju lite obehagligt.... förutsätta att folka ska flytta ut i vägrenen när du kommer farande bakifrån och nästan frontalkrocka med mötande trafik och 140 med sommardäck på vintern när det snöar va ju oxå lite vågat
Yep. Vi skulle berätta om något obehagligt. Pinsamt om jag dragit några historier om något som inte var obehagligt, ju..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|