Några bilder från SMC's tjejbandag på Knutstorp 27/6

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Macho Woman skrev:
BikeEvents? Åka med Tommy och Camilo?

Kan inte någon bara ge mig en hoj som funkar! Jag lovar att tåskrapa åtminstone (inte så svårt när man kör med för stora boots, men ändå...).

Vad är det för fel på din hoj nudå? Att den är gammal, slö och inte snyggast i världen gör inte att du inte kan ha kul med den på banan. Ut och kör med dig, du blir inte bättre vid sidan av(sagt av en som suttit på bänken alldeles för länge nu...)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
oFFkeFF skrev:
Vad är det för fel på din hoj nudå? Att den är gammal, slö och inte snyggast i världen gör inte att du inte kan ha kul med den på banan. Ut och kör med dig, du blir inte bättre vid sidan av(sagt av en som suttit på bänken alldeles för länge nu...)

Min hoj är komplett livsfarlig. Det är alltid någon del som ramlar av och bromsarna är obefintliga. Jag ska byta bromsbelägg. Får väl testa sedan, men någon Crallolina lär jag inte bli.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Macho Woman skrev:
Min hoj är komplett livsfarlig. Det är alltid någon del som ramlar av och bromsarna är obefintliga. Jag ska byta bromsbelägg. Får väl testa sedan, men någon Crallolina lär jag inte bli.

Lägg ner bortförklaringarna till du gett dig ut ;) Men visst är bromsar bra att ha, men det brukar inte vara så svårt att ordna, sen finns det skruvmejslar och nycklar till att fästa det mesta med ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:

Ah, att köra så fort man vågar med gammal skit är lika roligt som att köra så fort man vågar med ny skit.
Nya belägg, slangar och bromsvätska så är du med i matchen på allvar sen.

Men slangtipset är allvarligt menat. Vällagrade hojar brukar ofta ha bromslangar som korvskinn och hur ska man kunna få tryck på kolvarna när man slangarna sväller som ballonger?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Chrille skrev:
Ah, att köra så fort man vågar med gammal skit är lika roligt som att köra så fort man vågar med ny skit.
Nya belägg, slangar och bromsvätska så är du med i matchen på allvar sen.

Men slangtipset är allvarligt menat. Vällagrade hojar brukar ofta ha bromslangar som korvskinn och hur ska man kunna få tryck på kolvarna när man slangarna sväller som ballonger?
Jag håller med Chrille (och oFFkeFF) MW! Ut på banan med dig och prova, men se till att ha bromsar i bästa möjliga skick!!!

Jag körde bana första gången (av 3 hittills) på en Kawa Z-1000 från -82! Jag hade hur kul som helst, mot slutet av da'n var jag nere och skrapade stöd och fick släpp på bakhjulet. *fniss*

Att jag se'n inte accade så bra på rakan och att jag fick bromsa 100 meter före alla andra på rakan, FAST min topphastighet bara var 120, det gjorde inte ett enda dugg. J

Ja, förrän nu då... :rodnar

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Åsa skrev:
Vi diskuterade det just igår, och i ärlighetens namn känns det skönt att ibland få köra bara vi töser. Inte för att jag kanske tillhör den blygsamma typen *hosthost* men även jag kände att var skönt att kunna kackla av mig med töserna och kunna diskutera min körning på "tjejspråk" liksom.

men du Åsa, om ni varit fler tjejer på dom "vanliga" bandagarna hade du ju fått kackla ändå...
Ni ser ju ruskigt snabba ut så farten saknas ju knappast...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
CorbenDallas skrev:
men du Åsa, om ni varit fler tjejer på dom "vanliga" bandagarna hade du ju fått kackla ändå...
Ni ser ju ruskigt snabba ut så farten saknas ju knappast...

Nja,det hade dom INTE fått gjort. Har du inte sett kopplet av killar runt varje enskild tjej ute på banorna.

Jag förstår egentligen mycket väl varför många av tjejerna vill ha en egen dag men hade män kunnat uppföra sig på ett vettigare sätt så kanske det hade sett annorlunda ut...

Dock är det nog inte så illa och den här tjejdagen kanske kan ge oss fler deltagare på allmäna dagar...

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
grandmaster skrev:
vad tycker tjejerna om att få egna pass vid några av de övriga dagarna?
Åsa och jag diskuterade det, men vi tror att det då blir för ojämnt inom gruppen så det blir svårt och inte så kul att köra.

Det är lite moment 22 över det hela, hur man än vänder sig har man rumpan bak! Det kanske ÄR en lösning att ha en grupp för bara tjejer på "vanliga" bandagar, men naturligtvis ha öppet för tjejer även i de andra grupperna.

Last edited:

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
Jag körde första gången i fredags och tyckte det var hur kul som helst. Jag har redan anmält mig till september och ska ev anmäla mig till augusti, och det är skit samma om jag ska köra med killar nu... Men det var skönt att bara köra med tjejer första gången, och jag anmäler mig definitivt till fler tjejdagar nästa år.

Problemet i år är att den enda ytterligare tjejdag är i Kinnekulle och, trots att jag som norrlänning är van vid långa avstånd, Kinnekulle är lite väl långt bort + att jag inte lyckats byta bort mitt arbetspass den dagen... Nu blev jag ju så biten av att köra på bana så jag anmälde mig bara till de andra dagarna som fanns. :crash

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
R1-03, RF900R
Tweetie skrev:
Jag körde första gången i fredags och tyckte det var hur kul som helst. Jag har redan anmält mig till september och ska ev anmäla mig till augusti, och det är skit samma om jag ska köra med killar nu... Men det var skönt att bara köra med tjejer första gången, och jag anmäler mig definitivt till fler tjejdagar nästa år.

:crash

Det låter bra Tweetie. kanon kul att det blev så uppskattat som det blev. det kommer garanterat en ny "tjejdag" till nästa år.
:1pajas

/T

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Jocke skrev:
Riktigt bra bilder LasseB! Vad har du för utrustning?
Vad är det för slutartider på bilderna typ nr. 65-80? Dom blev coola.
Nr 120 är ju också riktigt snygg. Om det är Sportbikebabe borde det ju vara en solklar avatar!

Bra jobbat Lasse! :tummenupp :bow

Tack! :) Använder en Olympus C-740 . Släpade med 2 st stativ men tog ändå allt på fri hand. Nr 65-80 har slutartider mellan 1/250 - 1/320 och är panorerade med hojen (kameran följer med i motivets rörelse för att prata vanlig svenska).

Tack även till alla andra för trevliga kommentarer, det uppskattas mycket :tummenupp

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
:rolleyes: Jag som trodde jag kunde hålla nyllet från att bli fotad utan hjälm, men icke... Tjejer, det finns fler bilder på oss på smc´s hemsida: www.smcskane.org och gå in på galleri...

:hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tweetie skrev:
:rolleyes: Jag som trodde jag kunde hålla nyllet från att bli fotad utan hjälm, men icke... Tjejer, det finns fler bilder på oss på smc´s hemsida: www.smcskane.org och gå in på galleri...

:hej

Jösses vilka starka grejor dom hade i dunken :öl

Bifogat

• 0627-62.jpg
    0627-62.jpg
    31.8 KB · Visningar: 140

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
Kung Hallibabb skrev:
Hejsan CyberNinja. hoppas inte du blev arg på mig när vi körde utan "häng over". men du ser själv hur myket fortare du kan köra utan det.. du skall se det kommer en dag. eller så kan man skippa det helt :notme

/Kung Hallibabb

Nej nej neeeeej - jag är sååå lycklig över att ha en "proffsig" ursäkt till att inte knäskrapa. :D Jag var ju dessutom där för att få tips och råd! :tummenupp
Nu ska jag jaga kurvor med kardborre på sadeln, har redan börjat modda hojen :notme

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
CyberNinja skrev:
Nej nej neeeeej - jag är sååå lycklig över att ha en "proffsig" ursäkt till att inte knäskrapa. :D Jag var ju dessutom där för att få tips och råd! :tummenupp
Nu ska jag jaga kurvor med kardborre på sadeln, har redan börjat modda hojen :notme
Welcome to TIBA :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...