Nån som följer utvecklingen i Ukraina?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Visst, det hela taget i grunden inget högeruppror som sådant, men då USA bevisligen varit involverad i processem med tillsättandet av den tillfälliga premiärministern och övriga Svoboda politiker blir det på nåt vis lite, grumligt? Eller är växlarna för stora tycker ni? Lite förvånad över att pk klientelet(ab mfl)med flera inte gnyr i alla fall lite. Nu har vi ju ytterligare ett land i europa med långt till höger styre, när de(en bit till vänster svensk media) skriker högt åt SD, gyllene gryning, fremskrittspartiet mfl..

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det mest störande med Ukrainakrisen för egen del är att den drar ner aktiemarknaden.
Men å andra sidan kan det uppstå fördelaktiga köplägen i annars starka bolag som dras ner tillfälligt nu.

Allt beror såklart på hur långvarigt detta blir...

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Det mest störande med Ukrainakrisen för egen del är att den drar ner aktiemarknaden.
Men å andra sidan kan det uppstå fördelaktiga köplägen i annars starka bolag som dras ner tillfälligt nu.

Allt beror såklart på hur långvarigt detta blir...

Bara att ha is i magen nu, Sedan nær en løsning på krisen finns i skikte handlar man Rysslandsfonder som kommer vara kraftigt underværderade!!!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Får lite lätta vibbar av början på WWII av hela läget där.
Samma ursäkter som användes då används nu för att ta över landområden.
Maktfullkomlig galning vid rodret än en gång, passiv omvärld än en gång.
Har vi inte lärt något av historien?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Får lite lätta vibbar av början på WWII av hela läget där.
Samma ursäkter som användes då används nu för att ta över landområden.
Maktfullkomlig galning vid rodret än en gång, passiv omvärld än en gång.
Har vi inte lärt något av historien?

Mina tankar går mer åt grisbukten.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Bara att ha is i magen nu, Sedan nær en løsning på krisen finns i skikte handlar man Rysslandsfonder som kommer vara kraftigt underværderade!!!

Precis vad jag tänkte.. många av Rysslands storbolag har ju rasat idag också.. Gazprom är ett exempel. Ner 15% sist jag kollade.

Så (förutsatt att det blir en lösning på konflikten) så ska det ju upp igen :banana

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Precis vad jag tänkte.. många av Rysslands storbolag har ju rasat idag också.. Gazprom är ett exempel. Ner 15% sist jag kollade.

Så (förutsatt att det blir en lösning på konflikten) så ska det ju upp igen :banana

Man kan ju hoppas att EU inför bojkott av Gazprom, då lär värdet dyka ännu mer :banana

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ryssland ska anfalla 03:00 om inte Ukraina ger upp..

Inatt händer nog grejjer.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/dn-rapporterar-direkt-om-krisen-i-ukraina-1/

Myndigheten Roskomnadzor uppger i ett uttalande att den har stängt ned Rysslands största sociala medium Vkontakte, eftersom grupper "propagerade för ukrainska nationella gruppers aktiviteter". Roskomnadzor anklagar grupperna för terroraktiviteter, enligt AP.

Ryska myndigheter blockerar 13 webbplatser länkade till den ukrainska proteströrelsen, uppger nyhetsbyrån AP.

Ryska utrikesdepartement går till hårt angrepp mot USA:s utrikesminister John Kerry. ”Kerrys uttalanden om Ukraina innehåller hot mot Moskva och är oacceptabla” menar departementet enligt Reuters.

Ukrainas militär kommer att försöka undvika att ta till vapen, uppgav befälhavaren för flottan Sergej Gaiduk på måndagen.
– Vi kommer att göra allt som står i vår makt att undvika blodspillan. Jag vädjar till journalister och befolkningen och alla som hör mig. Ni alla ska förstå att den ukrainska flottan inte utgör något hot för folket i Sevastopol eller Krim, sa han enligt den ryska nyhetsbyrån Itar-Tass.

Den enda som tar det med ro är vår egen lilla "sessa":
Brittiske prins Edward kommer inte att resa till paralympics i Sotji, med anledning av Rysslands agerande i Ukraina. Kronprinsessan Victoria har dock inga planer på att ställa in sin resa dit på söndag, uppger hovets informationschef Annika Sönnerberg.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, alla vi som inte var födda innan -62 får en egen Cubakris nu. :zpy

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ja, alla vi som inte var födda innan -62 får en egen Cubakris nu. :zpy

Åååh, inte i närheten! Kubakrisen var något i hästväg... Väst offrar Ukraina. Det tror jag. Men fy vad ukrainarna kommer att avsky ryssarna om Putin drar i krig.... ojojoj... det blir instabilt där länge.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åååh, inte i närheten! Kubakrisen var något i hästväg... Väst offrar Ukraina. Det tror jag. Men fy vad ukrainarna kommer att avsky ryssarna om Putin drar i krig.... ojojoj... det blir instabilt där länge.

Tja, om ryssarna anfaller i natt så är vi nog 30 av de 60 åren tillbaka. :(
Uppdelat igen i Ryssland+Kina mot USA, Japan och EU.

Den absoluta oviljan till samtal som jag tycker är värst från Putan. :3freak
Amerikanerna låtsas ju iaf ha info om några WMD innan de klampar in.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Tajmat och lämpligt av Putin att efter OS bepansra Krimhalvön. Undrar hur det hade sett ut under OS om samtidigt eskaleringen av vapenarsenal var ett faktum. Jag känner mer och mer oro inför det där stora landet i Öst - Liknar med Kina, långdragna rättegångar, otydliga anklagande, misshandel mot demonstranter och opposition, godtyckliga gripanden och fantastiskt korrumperad stat med tillhörande myndigheter. Vi är tillbaka decennier i det landet och samtidigt fattar dess folk inte det eller så accepterar dom det utan att veta vilka konsekvenser som skulle kunde leda till.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning