Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
MT-09 2016
Körde till jobb igår gick bra dit men hem var spännande (det blåste orkan) körde med min honda scooter..Satans vindfång men det gick....MICKE:dummer

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Körde både igår, idag och kommer köra imorgon.:) Dock var ju gårdagens hemfärd inte så spännande, inte så mycket för blåsten men mer för dem tonvis med löven som låg på vägen och flög upp i ansiktet . Men tar man bara det piano går allt:banana

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
CBR929RR
tyvärr så är min motorcykel nu inparkerad långt in i garaget, jag har aldrig ställt in så tidigt som i år, detta beror på att jag precis varit 3 veckor i Thailand.
det är lockande att plocka fram den igen men känns inte riktigt värt besväret.

tidigare år så har jag kört in i november-december (eter att den första snön smällt undan någon vecka senare)
(jag stillade dock abstinensen lite med att köra i Thailand :yoparty )

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Kom precis in på kontoret.

+10 och halvtorra vägar.
Helt ok med allvädersställ och liite handtagsvärme på.

Transan spinner som en katt efter att ha fått ny olja samt olje och luftfilter. :tuttar

Det gamla luftfiltret var nog lite skitigt, den går klart snålare nu.
Tendenser till avgassmällar vid avdrag.

Hur som, fortfarande klassiskt svenskt midsommarväder här. :fakta
Minus solen då.

:rock

/e

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Ja fan, idag har det återigen varit svinvarmt. Vilken miss att riva hojen så tidigt i år :/. Snart November grabbar. Hoj i november kan inte vara vanligt?

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
hojlös
I ren princip (1 November) blev det hoj till jobbet idag. 11 grader på mätaren (motortempen?) och bra väglag.:yoparty

Isoiivari

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
@
Ska du köra asfalt och dubbat är tkc80 inget att ha, för långt mellan klackarna så kraften/slaget på dubben blir för stort så de håller inte bra. Men om du inte ska köra asfalt så är de perfekt!

Är lite sugen på att köra i vinter.. undrar om man kan få tag på en uppsättning tkc80 till multin.

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
Otämd Superkråka
blev en tur idag inte så lång för att slippa tanka. sol o +8 handtagsvärmarna gjorde gott.
såg två hojar på den korta turen ca 6mil.

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Blev cirka 15 mil på Södertörn idag, givetvis ingick Bulten. Runt tio grader och blött väglag så det blev inga rekordtider direkt. Två enduro och en sporthoj vid Rosenhill, så säsongen börjar nog lida mot sitt slut.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
01.jpg02.jpg

30-milarunda idag i Skåne och Halland. Körde vilse, men vad gör det när man var fulltankad från början? Vädret var helt ok.....några plusgrader så det var ganska milt. :fyllisar :rock

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
IMG_2970.jpgIgår körde jag hem från Lund. Blev 60 mil med en medelhastighet av 84 km/t inklusive några raster. Mest mulet och disigt med en del regn. Blev ändå en trevlig körning, och utprovning av utrustning och hoj inför en Europa-resa i vår.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
View attachment 394262Igår körde jag hem från Lund. Blev 60 mil med en medelhastighet av 84 km/t inklusive några raster. Mest mulet och disigt med en del regn. Blev ändå en trevlig körning, och utprovning av utrustning och hoj inför en Europa-resa i vår.
Varför har du inte monterat varselvimpeln? :7peta
2407.jpg

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
1.jpg

Cirka 10mil idag. +7 grader. Givetvis var det tvunget att börja regna också :mad:
Men flinet under hjälmen var det inget fel på!

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Är lite sugen på att köra i vinter.. undrar om man kan få tag på en uppsättning tkc80 till multin.

De finns ju i 120/70-17 och 180/55-17.
Funderade på dessa till min VFR750 förra vintern.
Men jag kör bara när det är plogat och saltat så mina Michelin Pilot Road 3:eek:r klarade biffen galant (ner till -3)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Mm.. Jag kör Micheli pilot power på multin och de tror jag inte klarar lägre än +5 eller så.

Funderar på några TKC bara för att.. skulle vara kul att se minen utanför kafeet med de fetingarna monterade. Bättre än vilket slipon som helst.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha