Nej det är ENDAST Dunlop Qualifier RR som är bra, förlåt, BÄST!!
Det är ganska utrett vid det här laget.
Han har ju iaf testat maxxis... vad bidrar du till tråden?
Nej det är ENDAST Dunlop Qualifier RR som är bra, förlåt, BÄST!!
Det är ganska utrett vid det här laget.
Han har ju iaf testat maxxis... vad bidrar du till tråden?
Du tror inte att inställningar/hojtyp/förare osv osv osv osv osv...jada jada jada....
nu måste jag slå näven i bordet och säga stopp å det grövsta då vi haft 3!! kunder med dessa SKITDÄCK i från ngn internetwebsida!!
testade det sista setet vi monterat åt dessa kunder och konstaterade mycket snabbt att dom var mycket opålitliga & obehagliga i hela sitt sätt att uppträda med facit att vi aldrig mer kommer att montera dessa däck åt våra kunder igen!!
snälla gott folk, allt som är billigt är INTE bra varför ni ngn gång måste börja tänka om rörande eran sk hobby om ni måste chansa med produkter likt dessa däck bara för att ha råd att köra mc!!
mitt omdömme är att dom inte borde få säljas i sitt nuvarande utförande då dom garanterat kommer att leda till otaliga olyckor i sommar!!
/Fürstenhoff.
Maxxis är skitdäck och Qualifier RR är bäst, det har Fürsten sagt!Dunlop Qualifiers RR har jag iaf fått erfarenhet av och de är absolut skitdäck, iaf framdäcket. Extremt halt kallt och alldeles för toppigt för en vanlig gatförare.
Maxxisdäcken på kinnekulle gav ju bra resultat tidsmässigt med bra förare. Har själv kört 56.4 där för några år sedan på slicks och det finns mer att hämta.
Har heller inte kört med dem själv, men en kompis som jobbar på samma däckfirma som jag provade sina nya Maxxis (både fram & bak) på Sturup Raceway i söndags, och han var helnöjd. Och han klotade inte heller.
Var det dom du körde på kvalet på torpet ?
fastbike.se har testat dem och de fick väldigt bra betyg
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1052&Itemid=53
@ Fürstenhoff
kanske inga däck man tävlar med men för gata funkar de prima.
jag tror han körde på dunlop qaulifier och bara hade målat maxxis på sidan av däcket.de kör nämligen hela motogp på dessa däck och gör likadant.
jag har hört att maxxis bara åker av vägen hela tiden av en som verkar testat de flesta däcken florerande på forumet och helt objektivt säger samma som haga bla.dunlop qualifier
Aja, Supercorsa Pro SC är ju inte så dyra de heller och har inte svikit mig hittils, duger de till Stock 1000/600 och SS grabbarna duger de till mig , annars var jag inne på att testa dessa däck men som de säger "if it works don't try to fix it".
Med tanke på det tidigare du skrev; Supercorsa/Racetec är ett mönstrat slicks som faktiskt har en betydligt högre arbetstemperatur än gatvänliga 40 - 50 grader.
De senast testade däcken och de som är aktuella för lite bankörning är Presa Sport MA-PS. Ingen annan modell, varken motarddäck (som sladdar mer än sportdäck), slicks (som sladdar mindre) eller crossdäck (tveksamt på asfalt)Det låter på er som att det bara finns ett enda Maxxis-däck. De har många olika modeller. Vilket specifikt däck är det "ni" har åsikter om?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|